AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Her jeg bor er det veldig vanlig at folk fyllekjører, og dette er jeg sikkelig avstader mot. Senest denne helgen hentet jeg noen på en fest og kjørte dem dit de hadde vorset. da jeg var i ferd med å reise (skulle sende sms først så ble sittende en stund) så gikk de fulle (klarte ikke å gå rett engang) inn i bilen og reiste hjem. jeg fikk ikke med meg skilt nr, og hadde sikkelig lyst til å ringe 112. men jeg hadde jo tatt i mot 100 spenn for å hente de, og jeg stoppet de jo ikke (var litt sjokkert og begynte å lurte på hva de skulle i bilen når de gikk inn i den) skulle jeg ha ringt? hva skulle jeg sagt? tenk om de hadde kjørt på noen, herregud da hadde jeg hatt dårlig samvittighet... hva burde jeg gjøre dersom noe lignene skjer igjen?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Ringe politiet med skiltnummer/beskrivelse av bil/navn på personene. 1
Gjest Cerridwen Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Du skulle ringt politiet. Det er det man gjer når nokon er så ansvarslause og stokk dumme at dei set sitt eige og andre sitt liv i fare ved å fyllekjøyre.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Når jeg var på festival i sommer så var det 2 sulliker som kjørte beruset fra festivalområdet og til en lokal pub, hvor de ble nektet inngang fordi de var for beruset. Så de satte seg like godt i bilen og kjørte tilbake igjen Dette var tidlig på kvelden enda og folk og sikkert barn var ute. Vet ikke hvem som meldte han inn, men han ble tatt dagen etter ihvertfall. Jeg angrer selv på at jeg ikke ringte der og da, når jeg fikk greier på hva som hadde skjedd. Har flere ganger vært vitne til slagsmål fordi noen prøver og forhindre fyllekjøring. En venninne av meg ble dratt etter håret og inn i huset hvor de var på fest, fordi hun prøvde og forhindre kjæresten og kjøre i fylla. I tillegg kjørte han på hun og dro henne inn etter håret en gang til En jente på hjemplassen min ble drept av en fyllekjører også Jævla fyllekjørere! jeg skal ihvertfall ikke nøle neste gang! Men så tror jeg ikke det er like lett for alle og ringe politiet og "tyste" på en venn eller bekjent alltid heller :S Jeg hører også om folk som kjører i fylla, det er liksom litt vanlig nå til dags kan det virke som! men er det noen jeg kjenner så får de høre det
Hotbots Skrevet 28. februar 2011 #5 Skrevet 28. februar 2011 Jeg har selv kjørt i fylla og blitt straffet for det. Heldigvis gikk alt bra, men jeg er utrolig glad for at jeg ble straffet. (Kunne ikke ha gått så veldig ille, jeg kjørte på noen mens vi sto i kø fordi jeg var for sen på bremsen) Men poenget er at om noen hadde sett meg kjøre beruset noen av de andre gangene jeg gjorde det hadde jeg villet at de skulle ringt politiet. Kanskje ikke akkurat der og da hvis jeg hadde funnet ut hvem det var, men i ettertid hadde jeg nok takket dem.. Jeg er så glad for at alt gikk bra alle gangene som egentlig var utrolig mye værre:( Jeg kunne ha drept noen:( Uansett, ser du en som kjører beruset- vær så snill å ring politiet! Det er best for både deg, andre og den som kjører! Ps, jeg velger å ikke være anonym, men jeg håper det ikke betyr at jeg fra nå av er en drittsekk fordi jeg gjorde det jeg gjorde. Det finnes ingen unnskyldning for det, men jeg har i det minste lært! 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #6 Skrevet 28. februar 2011 Gi til bake pengene og anmeld de. Eller du kan gjøre det anonymt hvis du ikke vil at de skal vite at det var deg.
Gjest Sommertid Skrevet 28. februar 2011 #7 Skrevet 28. februar 2011 Jeg ringte til politiet en gang kjæresten(nå eks) fant ut at han skulle kjøre i fylla. Jeg prøvde først å stoppe han, men klarte det ikke, så da ble politiet neste. Han ble helt klart ganske så sint på meg, men skjønnte fort at det var bra at jeg gjorde det. Så jeg hadde ringt politiet om jeg var klar over at noen kjørte i ruset tilstand, uten tvil. 2
Gjest Consensio Skrevet 28. februar 2011 #8 Skrevet 28. februar 2011 er dette virkelig noe å spørre om på et forum? Kanskje personen burde ha kjørt på noen slik at du ikke sitter å tvinner tommeltotter neste gang?
Berentsens Skrevet 28. februar 2011 #9 Skrevet 28. februar 2011 Man skal alltid ringe politiet ved mistanke om fyllekjøring. Jeg har selv meldt min egen søster til politiet da hun fyllekjørte. Politiet fikk stoppet henne før hun forårsaket ulykker.
Trillrund Skrevet 28. februar 2011 #10 Skrevet 28. februar 2011 Selvsagt ringer man politiet når man ser noen kjøre i fylla!!!!! Tenk deg hvor dårlig samvittighet du ville hatt hvis noe gikk galt..... Eller at det var DEG fyllekjøreren kolliderte med.....
Xaphan Skrevet 28. februar 2011 #11 Skrevet 28. februar 2011 Herregud så frekke folk er her. TS spør om råd fordi hun har opplevd noe hun vet er galt, men hun er usikker på hva hun burde ha gjort og bør gjøre neste gang. Det var jo ikke hun som fyllekjørte, så det er lov å svare på en ordentlig måte. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå