Gå til innhold

Depresjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei=)

Hva er egentlig depresjon? Noen her som lider av det, eller kan komme med erfaringer?

Har en mistanke om at jeg lider av depresjon, men er ikke helt sikker. Her er noe av det som plager meg:

- Tar lang tid før jeg sovner

- Har hodepine hver dag, og migrene 1-3 ganger i måneden

- Har dager der jeg føler meg helt ok, og noen dager der jeg føler at verden går imot meg.

- Kan begynne å gråte uten at jeg selv vet hvorfor

- Er tynn, spiser mye men lite variert

- Føler meg ofte sliten, og har vanskeligheter med å følge med på skolen

- Kan ha uker der jeg sover 2-3 timer hver natt, og uker der jeg sover fra 10-14 timer i døgnet.

- Føler meg ofte "influensasyk"

Er dette tegn på depresjon, eller kan det være noe annet?

Bør jeg oppsøke lege om dette?

Har hørt man kan bli deprimert om man ikke spiser "rett", noe jeg ikke kan påstå jeg gjør. Er veldig kresen. Kan dette ha noe med saken å gjøre?

Takker for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha mangler av vitaminer og det som er om kostholdet ditt er uvariert og generelt dårlig. Kostholdet er helt utrolig viktig i forhold til helsa og hvordan man føler seg.

Anbefaler deg å liste opp symptomene hos legen din.

Skrevet

Symptomene du oppgir kan være forårsaket av depresjon, men de kan også være forårsaket av andre ting. Du bør bestille en legetime og ta noen blodprøver for å utelukke at det ikke er noe annet. Selv hadde jeg mange av dine symptomer og det viste seg at jeg var lav på d-vitamin. En justering av den har gjort at jeg kom rett ut av den tunge depresjonen. Det er viktig å ta blodprøver for noen vitaminer som d-vitamin er ikke vannoppløslige og disse samler seg i kroppen og for store doser kan være farlig.

Håper du finner ut av det. Vet hvor slitsomt det kan være å bære følelsene sine på fingertuppene og ikke føle at verden er en god plass.

Klem

Skrevet

Fleste som er deprimerte føler seg nedstemte, trise, lei seg stort sett heile tida.

Isolerer seg ofte og tenker mye, verden er svart. Man føler seg mindre verdt enn andre, mislykket, selvfølelse og selvbilde er dårlig.

Tror kanskje du er nedstemt, uansett er det viktig å ta seg sjølv på alvor.

Tur til legen er ikkje feil :)

Skrevet

hei igjen =)

Takker for svar! tenker bestille time til legen i morgen for å ta blodprøver etc, så håper jeg de finner ut hva det kan være :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...