Gå til innhold

Tips til bruk av blender

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjøpte en blender for halvannet år siden og tror jeg har brukt den to ganger. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg egentlig kan bruke den til (står ofte foodprocessor i oppskrifter, og det har jeg ikke). Hva bruker du din til? Oppskrifter? :briller:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg!

Jeg og vil gjerne ha tips!

Er stortsett bare til drinker jeg bruker min...

Skrevet

Hva med milkshake?

Litt melk, is, litt krem hvis du har..

Favoritten min er pistasje og sitron milkshake :gjeiper: heaven on earth!!!

Det var stort sett det eneste jeg brukte min til..

Skrevet

smoothies.. nam nam! Jeg pleier å blande det jeg har av frukt, 2-4 stk og litt vann eller juice,hvis jeg ikke bruker frosne bær er det digg med noen isbiter i, yoghurt eller en banan som erstatning for yoghurt og blande i vei! Resultatet blir som regel veldig deilig...mmm :Hehe:

Man kan mose den varme tomatsausen så den blir fin og jevn også. Man kan kanskje lage hjemmelaget guacamole? ikke at jeg har prøvd det, men det funker sikkert. Lage kaldrørt jorbærsyltetøy kanskje.. :vetikke: Lets try!

Skrevet

Jeg bruker den til å lage drinker, smoothies og til å kutte/male grønnsaker, nøtter o.l.

Skrevet

Jeg bruker den stort sett til baking. Vår er superdårlig da, så det er ikke alt den tar, men mosing av bananer funker kjempefint. Jeg prøvde også å finmale oreokjeks forrige uke, og det funket overraskende bra så lenge jeg bare hadde 3-4 kjeks oppi om gangen.

Jeg pleier som regel å prøve å bruke den der det står ''foodprocessor'' i oppskriften for det har vi ikke. :jepp:

Skrevet

Jeg bruker blenderen min til å lage smoothies, men man kan bruke en blender til så mangt. F.eks lage pesto!

Skrevet

Jeg pleier å kjøre supper i blenderen for å få de utjevna. Ellers bruker jeg den til å lage smoothies.

Skrevet

kan også brukes til å gjøre ting "klumpfrie"

Med små barn i hus, lures det meste inn i en spagettisaus, bare man kjører det i blenderen og klumpene blir borte så går det ned på høykant :)

Bruker den også til supper, smoothies, milkshake, hakking av nøtter etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...