Gå til innhold

Sukkerbombe NÅ :p

Fremhevede innlegg

Gjest Canis lupus
Skrevet

Jeg er utrolig fysen, vil ha noe søtt, sukker, fetende. Vurderer å lage eggedosis, men det er så "standar", altså jeg lager alltid det når jeg er fysen og ikke gidder å handle/lage noe.

Vil ikke bake eller lage vafler eller noe. Gjerne bare noe i en mixmaster, også ferdig på maks en halvtime.

Forslag til noe annet enn eggedosis, som har alt for mye sukker, som gjør meg kjempekvalm og som ikke tar lang tid? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var lita brukte pappa å lage knekk dersom vi fikk lyst på noe søtt uten å ha handlet inn godteri. Ganske enkelt og utrolig godt!

Gjest Canis lupus
Skrevet

hmm, hørtes godt ut! Får prøve da :)

Skrevet

Frukt(fruktsukker)

Gjest SnakeOil
Skrevet (endret)

-s-

Endret av SnakeOil
Skrevet

Prøv en "chokolat brownie in a cup"

Ta en stor kop, bland

4 ss sukker

4 ss hvetemel

2 ss kakao

2 ss olje

3-4 ss vann

bland til en glatt røre.

Sett koppen i microen på full effekt 1 min. og nyt:)

Skrevet

Da jeg var lita brukte pappa å lage knekk dersom vi fikk lyst på noe søtt uten å ha handlet inn godteri. Ganske enkelt og utrolig godt!

Kalorier 1 265 Kcal

Protein 9 g

Karbo 238 g

Fett 30 g

Herregud..

Skrevet

Kalorier 1 265 Kcal

Protein 9 g

Karbo 238 g

Fett 30 g

Herregud..

syms det sku vert ulovli å tenke på kalorier når man er søtsugen.skal ikke få dårlig samvittighet forde om man har lyst å unne seg noke ekstra vel ? man vet uansett at godteri og søtt ikkje er sunnt.Normalt kosthold og unne seg engang i blandt er d som funke.blir jo helt hysterisk om man skal tenke tall om alt man putte i seg.

• Liker 2
Gjest mari kontrari
Skrevet

Havresnop:

smelt smør og sukker, og rør inn havregryn og muligens litt mel. Legg klumper på stekebrett og stek i ovn til det ser ferdig ut (sikkert maks ti min). Smaker også godt rett fra gryten... Og med sjokolade eller kakao i.

Kan dessverre ikke gi nøyaktige mål, da jeg mistet oppskriften for lenge siden, og bare lager det litt på gefühlen selv.

Skrevet (endret)

Havresnop:

smelt smør og sukker, og rør inn havregryn og muligens litt mel. Legg klumper på stekebrett og stek i ovn til det ser ferdig ut (sikkert maks ti min). Smaker også godt rett fra gryten... Og med sjokolade eller kakao i.

Kan dessverre ikke gi nøyaktige mål, da jeg mistet oppskriften for lenge siden, og bare lager det litt på gefühlen selv.

åja detter er kjempegodt med kakao i, var standart når jeg var mindre. Har faktisk oppskrift, bare da uten steking, men kjøling slik at de blir litt harde(smøret stivner) hmm Fikk lyst å lage.....

Endret av Zuma
Skrevet

åja detter er kjempegodt med kakao i, var standart når jeg var mindre. Har faktisk oppskrift, bare da uten steking, men kjøling slik at de blir litt harde(smøret stivner) hmm Fikk lyst å lage.....

Du tenkjer kanskje på noko slikt?

Desse er i alle fall veldig gode, og greie når ein ser søthungrig, sidan dei bere inneheld slikt som ein ofte har i heimen. Og det med at dei skal stå og stivne, er for dei som er opptekne av at det skal vere pent. Er ein fysen nok, et ein dei rett frå bollen, slett ikkje nødvendig å forme dei til kuler... :gjeiper:

Skrevet

Du tenkjer kanskje på noko slikt?

Desse er i alle fall veldig gode, og greie når ein ser søthungrig, sidan dei bere inneheld slikt som ein ofte har i heimen. Og det med at dei skal stå og stivne, er for dei som er opptekne av at det skal vere pent. Er ein fysen nok, et ein dei rett frå bollen, slett ikkje nødvendig å forme dei til kuler... :gjeiper:

jepp de mener jeg :) bare jeg bruker ikke så sterk kaffe i. liker ikke kaffe. de er farlig gode. Men jeg liker de best stive hehe :fnise:

Skrevet

Jeg digger eggedosis med revet melkesjokolade i. Da blir den ekstra god!!!!!!

Har alltid melkesjokolade i fryseren så jeg har når jeg får lyst på sukkerkikk.....

Skrevet

Kalorier 1 265 Kcal

Protein 9 g

Karbo 238 g

Fett 30 g

Herregud..

Jeg sa aldri noe om at det var sunt. :kul:

• Liker 1
Gjest Canis lupus
Skrevet

Knekk var veldig godt, tusen takk :)

Og til AnonymBruker, når jeg har lyst på sukker, så driter jeg totalt i hvor mye kalorier det er i det ;)

Skrevet

Jeg digger eggedosis med revet melkesjokolade i. Da blir den ekstra god!!!!!!

Har alltid melkesjokolade i fryseren så jeg har når jeg får lyst på sukkerkikk.....

Hvorfor har du melkesjokoladen i fryseren?

Skrevet

1) da er den mye enklere å rive på rivjernet. Må være revet sjokolade på eggedosis!!!!!

2) da blir den ikke spist opp på impuls...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

sjokoladeglasur... 100 g smør, 250 g melis, 2 ss kakao, 2 ss sterk kaffe :)

Skrevet

Kald sjokolade er forresten ganske godt! Tar ekstra lang tid før den smelter i munnen.

Skrevet

1) da er den mye enklere å rive på rivjernet. Må være revet sjokolade på eggedosis!!!!!

2) da blir den ikke spist opp på impuls...

Ikke dumt.

Kald sjokolade er forresten ganske godt! Tar ekstra lang tid før den smelter i munnen.

Kald sjokolade synes jeg er guffent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...