Gå til innhold

Bergen, hva må oppleves?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Denne uken skal jeg til Bergen et par dager. Har aldri vært der før, så gleder meg veldig! Hva må sees og oppleves?

Jeg er forresten i begynnelsen av 20-årene, om det har noe å si :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg må oppleves. :fnise:

Neida. Du har Fløien, Ulriken, Akvariet etc. Kommer litt ann på om du ønsker de klassiske turisttingene, eller om du tenker butikker, utesteder etc?

Skrevet

Fløyen har jeg hørt om, så den må jeg ta.

Ulriken, for å se utsikt? Eller er det noe mer spesielt med det?

Tenkte typiske turistting. Men gjerne også utesteder!

Gjest mari kontrari
Skrevet

http://www.visitbergen.no/ Her er det meste av turistting, i hvertfall. Kommer i stor grad an på interesser, og til dels budsjett. Om du er glad i friluftslivet ville jeg stukket innom turlaget sin butikk i Marken for tips, mye fine turer. Ellers er det fint å rusle rundt på Nordnes (kommer an på været), det kan for eksempel kombineres med en tur på akvariet (gøy både for store og små) og en kaffe/middag på Verftet med utsikt til fjorden (www.usf.no).

Anbefaler Skostredet og Kong Oscarsgate for alternative butikker og koselige kafeer, om det er av interesse.

Om du har med barn ville eg definitivt dratt innom VilVite-senteret, kjempemorsomt og lærerikt, og også sjekket om naturhistorisk museum har nattevandring der vises rundt på museet med lommelykt i mørket.

Skrevet

Jeg synes Ulriken er litt oppskrytt, men Fløien er jo selvsagt noe å få med seg! Ellers er jo kanskje akvariet en ting. Av kjøpesentre er Lagunen et av de størse, og finnes litt utenfor sentrum. Likevel er det mange gode shoppingmuligheter i bykjernen! :)

Skrevet (endret)

Jeg tror det holder med Fløyen hvis du vil ha utsikt. Hva er vitsen med Ulrikken når en drar på Fløyen? Har personlig ikke vært på Ulrikken siden jeg var liten. Men Fløyen elsker jeg. For meg ville det vært et must.

Endret av Chiyo
Skrevet

Fløien var flott, særlig nå man kom fra oversiden! Var med på fottur fra "baksiden" av fjellet og skjønte nok ikke hvor turen skulle ende. Veldig fin overraskelse. Og veldig fin tur, både opp og ned.

Koste meg i akvariet også.

Skrevet

Støtter det andre har skrevet før meg, du kan og stikke innom Turistinformasjonen, de stenger kl 16 nå utenfor sesongen men de pleier å vite hva som skjer av konserter etc.

Ellers liker jeg veldig godt Nordnes, Bergenhus (Rosenkrantz tårnet og Håkonshallen) og Bryggen.

Av utesteder liker jeg godt Lille, Garage, Hectors hybel etc. masse studenter og folk i 20 årene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...