Gå til innhold

antidepressiva

Fremhevede innlegg

Gjest håpefull
Skrevet

Hei jeg begynte på zoloft 50 mg for snart 3 uker siden pga angst og depresjon og lurer på om når jeg kan forvente å merke at de hjelper? Jeg har hatt noen tøffe dager siden nyttår og går også i samtale til ei psykriatisk sykepleier! Hver dag er litt forskjellig. I går var jeg helt i kjelleren og holdt på å kjøre til legevakten men klarte å komme meg gjennom det. I dag griner jeg hele tiden for er så lei meg pga situasjonen. Andre dager klarer jeg ikke komme meg ut av senga for er så lei mens noen dager er angsten for sterk til å slappe av så da er jeg stresset hele tiden og klarer ikke sitte stille. Så kan jeg ha en dag som er ille men overlevelig på en måte. Jeg er 22 år og har hatt en tiligere episode for to år siden pga samlivsbrudd og da gikk jeg ikke på medisiner for trodde ikke på det da og da kom jeg meg gjennom det på ca 4 mnd. Er det vanlig at episodene varer like lenge? Prøver bare å tenke at jeg må holde ut to mnd til så blir det bedre! Hadde grunn til å være sånn som dette for to år siden men egentlig ikke nå. Har egen leilighet og god jobb som jeg elsker og en kjæreste (forholdet er skikkelig satt på prøve nå så vet ikke åssen det blir før jeg blir frisk) og gode støttende venner og familie! Noen som kjenner seg igjen og har noen ord de vil dele med meg? Jeg vil bare bli frisk å få livet mitt tilbake! Alle svar mottas med stor stor takk.Hilsen fortvilet TS

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du søker på medikamentet på felleskatalogen.no og ser under dosering vil du kunne se hvor lang tid det vil ta før medikamentet vil gi virkning. :)

Skrevet

Normalt så bruker antidepressiva og bruke 3-4 uker på å virke, men hos noen så kan det ta opptil 3 mnd.

Skrevet

Normalt så bruker antidepressiva og bruke 3-4 uker på å virke, men hos noen så kan det ta opptil 3 mnd.

Dette spørs jo helt hvilket slag det er da!

Og det er forskjell fra person til person. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne vente god virkning av mine etter to uker!

Skrevet

Mine begynte også å virke etter cirka to uker.

Skrevet

Ts her igjen. Jeg vet jo at jeg klarer en del og at jeg ikke er på bunn hele tiden men havner alltid ned igjen og angsten er der fortsatt og har nå gått på de i tre uker! Noen som har opplevd bedre virkning etter tre uker som har hatt det lignende? Og hva mener dere med virkning? At plutselig forsvant nedturene og tankekjøret og angsten? Takk for svar :)

Skrevet

Antidep vil ikke kunne ta bort alt det vonde.

De vil bare hjelper deg så du ikke havner like langt ned, og hjelpe deg raskere opp igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...