Gå til innhold

Moderne lysekroner


Gjest Harriet

Anbefalte innlegg

Gjest Harriet

Er det noen her som vet om noen moderne "lysekroner" som passer i et moderne hjem - et funkishus?

Jeg skal skifte ut den hvite Holmegaard-lampen min med noe litt mer "prangende". Bordet er i massiv bjørk og stolene er hvite enkle stoler fra Arne Jacobsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Noe slikt? syns denne er lekker og ikke så tradisjonell (men den er vel "hjemmelaget")

Denne er jo også ganske lekker.

Det skal jo ikke bare henge sammen med bord og stol, men hele atmosfæren i ditt hjem.

Du bor i et funkishus. Er det fra tidlig funkisstilen som 20-30 tallet, eller litt nyere som fra 60-70 tallet?

Er innredningen i samsvar med huset og stilen?

Endret av Consensio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Takk for interessante linker.

Huset er nesten helt nytt, og innredningen min er lett blanding av Ikea, arvegods, designmøbler ... men jeg prøver i det store og hele å holde innredningen så lys og enkel som mulig for å gjøre rommet så stort og luftig som mulig.

Jeg så en annonse for leilighet til salg i København for et par måneder siden. Der var det en lysekrone som var helt nydelig, men jeg glemte å ta vare på bilde. Det var en moderne utgave av en lysekrone med pærer med små, hvite "glass-skjermer" som stod på egne "armer" opp fra midten. Uff, jeg er elendig å beskrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fra Flos synes jeg er fin i moderne interiør. Og så liker jeg Caboche fra Foscarini i en spisebordssetting med moderne møblement, men den er vel strengt tatt ingen lysekrone?

Du kan se flere moderne lysekroner her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Denne fra Flos synes jeg er fin i moderne interiør. Og så liker jeg Caboche fra Foscarini i en spisebordssetting med moderne møblement, men den er vel strengt tatt ingen lysekrone?

Du kan se flere moderne lysekroner her.

Så mye fint - takk for linker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Christiania belysning har en del fine taklamper/lysekroner i mer moderne sjanger. :)

http://www.christiania-belysning.no/sider/produkt.asp?ID=293&vare=993125&type=produkter&liste=TL&ParentID=0

http://www.christiania-belysning.no/sider/produkt.asp?ID=1190&vare=WEB11190&type=produkter&liste=TL&ParentID=0

Dette er eksempel på to lamper som jeg synes passer inn i en moderne og lys spisestue. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...