Gå til innhold

Har aldri klart å lage eplekake :(


Ada=)

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en idiotsikker eplekakeoppskrift? Med detaljert beskrivelse... da blir jeg veldig glad icon_smile.gif

Har prøvd å lage eplekake før, men den blir enten rå eller tørr, og ikke spesielt vellykket... skjønner det ikke, heller, er jo flink til å lage andre kaker icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke sikkert at kaken er rå. Det blir litt fuktig rundt eplebitene og dette virker nesten "rått".

Skal se hva jeg finner i oppskriftboka hjemme jeg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Denne synes jeg er god og enkel å lage:

150 gram margarin

3 dl sukker

3 egg

3,5 dl hv.mel

1 ts bakepulver

3 faste epler

0,5 ss kanel

Rør smør og sukker hvitt. Tilsett eggene, ett om gangen, og rør en stund. Bruk gjerne mixer. Bland i mel og bakepulver. Hell røren i en smurt rundform, strødd med mel. Skrell eplene og ta ut kjernehusene. Del eplene i 8 båter. Rull båtene i sukker- og kanelblanding, og stikk dem ned i deigen. Strø over resten av kanelblandingen og noen hakkede mandler, hvis du vil. Stek i 45 min. ved ca. 175 grader. Serveres lunken!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for oppskrift og tips om våte epler (hadde ikke tenkt på det)! Skal prøve den i helgen og gi rapport på hvordan det gikk icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Ada=) den 2002-05-10 19:34 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svenskbrud

Recept på en "smal" viktväktar-kaka

2 ägg

3/4 dl socker

3/4 dl Canderel eller annat sötningsmedel

1½ dl mjöl

2 tsk bakpulver

äpplen

kanel

Rör samman ägg, socker, sötningsmedel, mjöl och bakpulver till en seg smet. (vispa ej! ). Bred ut smeten i en form med löstagbar botten (osmord). Skala och skär äpplen i skivor. Lägg på äppelskivorna på smeten och strö över lite kanel. Sätt in i ugnen på 200 grader tills kakan fått färg, 20-30 minuter. Dela kakan i 4 eller 8 bitar. Ät och njut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

idiotsikker eplekake.

Jeg er ikke så flink å bake men har funnet en enkel liten kake bak på de røde kakaopakkene. Den heter regia kake, eller noe sånt.

Da bare hopper jeg over kakaoen i oppskriften. men lager kaken som anvist.

Legger eplebåter tett i tett oppå deigen.

Og strør med perlesukker og kanel.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!!

Tusen takk for mange svar!!!

Jeg hadde store planer om å lage kake i helgen, men har hatt eksamen i dag og brukte faktisk helga til å LESE!! (og ikke gjøre alt mulig dilldall) Har enda en eksamen onsdag, men kommer tilbake med rapport om eplekakebakinga på torsdag! icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har nå laget eplekaken til Julienne med stor suksess!!!

Byttet ut margarin med smør og brukte fruktsukker, men i samme forhold som angitt! Det ble såååå bra!

Var veldig usikker på om den var ferdig, men det skyldes nok at det kommer litt væske fra eplene. Så den var akkurat passe ferdig etter 45 min!

TUUSEN TAKK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær lei deg du Ada=). Jeg har aldri forsøkt å lage eplekake jeg,så du kan godte deg med den icon_smile.gif

Om det ikke hjalp så kan jeg på tro å ære GARANTERE at resultatet hadde blitt en katastrofe icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...