Gå til innhold

Strikkeproblem


La_Reina

Anbefalte innlegg

Hva betyr: Sett m på en tråd? Skal jeg sette maskene over på en ulltråd? Og hvordan gjør jeg det?

Sikkert dumt spørsmål men dette er min første babygenser...

Endret av Sundy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, rett og slett. Sett dem på en tråd og knyt den så de ikke faller av. Jeg har noen ganger erfart at det er vanskelig å plukke dem opp igjen jevnt, så har begynt å sette dem på en avklipt tannpirker som jeg "låser" på hver side med tape eller en liten strikk. (vanskelig å forklare, men håper du forstod :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får også "verktøy" hos garnbutikken som du kan sette maskene inn på. Jeg har en som ser ut som en stor sikkerhetsnål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Da var det som jeg trodde. Jeg var usikker på hvordan jeg skulle få maskene opp på pinnene igjen. Men da blir det å kjøpe en stor "sikkerhetsnål" på garnbutikken i morgen. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Da var det som jeg trodde. Jeg var usikker på hvordan jeg skulle få maskene opp på pinnene igjen. Men da blir det å kjøpe en stor "sikkerhetsnål" på garnbutikken i morgen. :tommelsmil:

Ta en nål og tre den ekstra tråden på, og kjør nåla gjennom maskene du skal sette over på tråden. Slik får du de lett over :) Når du skal ha de på pinnen igjen, er det bare å stikke pinnen inn i maskene og så passe litt på at de ikke blir vridd - noe du lett merker i strikketøyet etterpå :)

Du trenger ikke sikkerhetsnål, så lenge du knytter tråden etterpå så går det fint. Har aldri hatt noe problemer med denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...