Gjest Heloise Skrevet 1. mars 2011 #21 Skrevet 1. mars 2011 Stort sett kjøper jeg på Helios Jeg trodde jeg leste Heloise først *gnir seg i øynene* Takk!
Gjest Airi Skrevet 1. mars 2011 #22 Skrevet 1. mars 2011 Ja har prøvd meg på noe heksebrygg før, men har liksom ikke kommet frem til noe annet enn neglebåndskrem som jeg virkelig liker og lager om igjen. Vurderer å prøve meg på en Elemis kopi etterhvert. Skal bli intressant. Har du noen gode oppskrifter? Det er litt pirkete fordi man må skaffe en del basisprodukter, som forskjellige vokser og ting som gjør at oljene og vannet binder seg (vegetable glycerin og borax, for eksempel) men ting som kropsoljer kan man begynne med, og siden spe på med andre ting. Jeg har en liten sprayflaske (100 ml) med hasselnøttolje, 2 ss jojobaolje, 10 dråper lavendelolje og to dråper eterisk bergamotolje som jeg bruker på kroppen etter å ha dusjet, en olje mot cellulitter som faktisk funker (men som har 7 forskjellige eteriske oljer i, altså ganske dyrt å kjøpe alle flaskene), ellers er det superenkelt å lage sin egen leppepomade. Jeg har laget en jeg er fornøyd meg etter oppskrift fra denne siden: http://www.mountainroseherbs.com/newsletter/11/january/lipbalm.php
Gjest Airi Skrevet 1. mars 2011 #23 Skrevet 1. mars 2011 Jeg trodde jeg leste Heloise først *gnir seg i øynene* Takk!
Gjest Airi Skrevet 1. mars 2011 #24 Skrevet 1. mars 2011 Også er det superlett å lage ansiktsmasket og hårmasker med ting man har i huset. Min favoritt for trøtt vinterhud: en kamilletepose i ca 5 ml kokende vann, som står og trekker i 10 minutter, 1 ss honning og 1 ss joghurt naturelle. Blandes sammen og has på ansiktet i ca 15 minutter - huden vil elske deg for det (men du kommer til å lukte honning resten av dagen).
pittie Skrevet 1. mars 2011 #25 Skrevet 1. mars 2011 Takker for link, tror jeg skal snuse litt på den siden. Har litt glycerin og oljer jeg kan prøve ting med. Får fylle opp med mer snart!
Steget Skrevet 1. mars 2011 #26 Skrevet 1. mars 2011 Fornøyd med øko-serien til Bodyshop. Ansiktskrem og sminkefjerner. Nå har jeg kjøpt ansiktskremer på apoteket, husker ikke hva serien heter.. noe på tre bokstaver. Lurer på om det er one? Var ikke fornøyd med shampo og balsam fra dette merket. Dere som lager selv - vil dere dele oppskrifter? Feks en kroppsskrubb eller leppepomade?
Amélie E. Skrevet 1. mars 2011 #27 Skrevet 1. mars 2011 Ettersom vi snakker økologisk og "alternativt" her inne tenkte jeg at disse tipsene fra Dyrevernalliansen også ville falle i god jord hos flere. Her er det kjempefine lister over hvilke produkter og produktmerker som garantert ikke er testet på dyr! Og en liste over selskaper man bør unngå for at de med stor sannsynlighet tester på dyr :-( http://www.dyrevern.no/kampanjer/dyretesting Ps: Så flinke dere er dere som blander produkter selv ... jeg må følge med om det dukker opp oppskrifter :-)
Amélie E. Skrevet 1. mars 2011 #28 Skrevet 1. mars 2011 Også er det superlett å lage ansiktsmasket og hårmasker med ting man har i huset. Min favoritt for trøtt vinterhud: en kamilletepose i ca 5 ml kokende vann, som står og trekker i 10 minutter, 1 ss honning og 1 ss joghurt naturelle. Blandes sammen og has på ansiktet i ca 15 minutter - huden vil elske deg for det (men du kommer til å lukte honning resten av dagen). Airi, jeg skal teste denne masken i kveld, så spennende ;-)
^^Belle^^ Skrevet 1. mars 2011 #29 Skrevet 1. mars 2011 Er det noen som har en enkel oppskrift til hjemmelaget leppeskrubb?
pittie Skrevet 1. mars 2011 #30 Skrevet 1. mars 2011 Er det noen som har en enkel oppskrift til hjemmelaget leppeskrubb? En dæsj sukker og en dæsj honning og/eller olje. Enkelt, søtt og effektivt! 1
^^Belle^^ Skrevet 1. mars 2011 #31 Skrevet 1. mars 2011 En dæsj sukker og en dæsj honning og/eller olje. Enkelt, søtt og effektivt! Såpass enkelt, ja. Det tror jeg jeg skal klare.
Amélie E. Skrevet 1. mars 2011 #32 Skrevet 1. mars 2011 En dæsj sukker og en dæsj honning og/eller olje. Enkelt, søtt og effektivt! OJ, den skal jeg også teste, sammen med honningansiktsmasken nevnt over!
Gjest Airi Skrevet 1. mars 2011 #33 Skrevet 1. mars 2011 Si hva dere synes etterpå da Synes huden min får en helt herlig glød med den masken, men jeg har nok litt mørkere hud enn dere!
pittie Skrevet 1. mars 2011 #34 Skrevet 1. mars 2011 Jeg pleier å bruke den masken, uten te. Helt utrolig deilig for å roe ned hissig og rød vinterhud.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #35 Skrevet 1. mars 2011 Jeg har prøvd mye naturprodukter opp gjennom årene, men det meste av produkter feiler pga. for dårlig evne til å tilføre fuktighet og ikke bare fett til huden. Derimot kan jeg anbefale ansiktsproduktene fra Trilogy, som er det beste av naturlige produkter jeg har prøvd. Akkurat nå har jeg en pause derfra fordi jeg ble lei av lukta, men jeg plukker dem nok fram når det blir varmere i været. Av hårprodukter, har jeg sansen for Giovanni 50/50-serien, som er utmerket for mitt typisk skandinaviske hår, med tynne fine hårstrå i stor mengde, som gjør at håret floker seg lett, men hvor hverken volumprodukter eller fuktgivende produkter blir det helt riktige. Denne serien er også veldig billig hos iherb og andre nettbutikker, og kvaliteten synes jeg er som vanlige frisørprodukter. Til kroppen liker jeg Olive&Grape bodylotion fra Avalon Organics, som er totalt luktfri, trekker godt inn, koster lite, og kommer i praktisk pumpeflaske. Denne funker faktisk også for eksemhuden på leggene mine, og er nok den første naturlige bodylotionen jeg har prøvd som trekker godt inn og gir tilstrekkelig fukt. hvor kjøper du denne? har prøvd endel forskjellig økologisk - men er ikke fornøyd hverken med kvaliteten, eller det faktum at såogsi alt(utenom rene oljer) inneholder endel alkohol og mineraloljer.... eventuelt, lukter sterkt. jeg er fortsatt på let etter noe som ikke kun består av glycerin, alkohol/mineraloljer.... den avalon organics inneholdt jo først og fremst vann og solsikkeolje, men..? liker liksom bedre når det har oljer som jeg ikke kjøper i butikken til matlaging
Gjest Airi Skrevet 1. mars 2011 #36 Skrevet 1. mars 2011 hvor kjøper du denne? har prøvd endel forskjellig økologisk - men er ikke fornøyd hverken med kvaliteten, eller det faktum at såogsi alt(utenom rene oljer) inneholder endel alkohol og mineraloljer.... eventuelt, lukter sterkt. jeg er fortsatt på let etter noe som ikke kun består av glycerin, alkohol/mineraloljer.... den avalon organics inneholdt jo først og fremst vann og solsikkeolje, men..? liker liksom bedre når det har oljer som jeg ikke kjøper i butikken til matlaging Liker å se på det som at produktene er så ufarlige at jeg kunne spist dem, jeg 1
pittie Skrevet 1. mars 2011 #37 Skrevet 1. mars 2011 den avalon organics inneholdt jo først og fremst vann og solsikkeolje, men..? liker liksom bedre når det har oljer som jeg ikke kjøper i butikken til matlaging Sheasmør blir brukt i matlaging i afrika og i sjokolader. Kokossmør blir brukt i sjokolade. Holder du øye med ingrediensene ser du ufattelig mange merker som bruker en av de to som fuktgivere. Hvofor behandle det ytre organet forskjellig fra det indre? 1
Honesty Skrevet 1. mars 2011 #38 Skrevet 1. mars 2011 den avalon organics inneholdt jo først og fremst vann og solsikkeolje, men..? liker liksom bedre når det har oljer som jeg ikke kjøper i butikken til matlaging Både olivenolje, solsikkeolje og rapsolje er supre fuktighetsgivere til huden, så at de finnes i produkter, er bare å forvente. Dersom du vil, kan du faktisk bruke matoljer på huden; rapsolje er super til tørr hud, og du kan bruke et tynt lag under vanlig bodylotion. Avalon Organics har jeg kjøpt på iherb.com 1
Amélie E. Skrevet 1. mars 2011 #39 Skrevet 1. mars 2011 Ang oljer: på apoteket får man kjøpt peanøttolje og mandelolje. Rimelige også. Ekstra gode på dampet fektig hud ettes dusj. -så spennende ideer over her da!! :-)
Gjest Airi Skrevet 1. mars 2011 #40 Skrevet 1. mars 2011 Ang oljer: på apoteket får man kjøpt peanøttolje og mandelolje. Rimelige også. Ekstra gode på dampet fektig hud ettes dusj. -så spennende ideer over her da!! :-) Synes de er skikkelig overprisa, jeg. Betalte 80,- for 100 ml mandelolje - ikke særlig billig. Bestiller heller fra nettbutikker i Europa. Mye av jordnøttoljen og hasselnøttoljen de selger i vanlige butikker er også av god kvalitet. Gå etter virgin olje, og helst økologiske saker Hasselnøttolje har mange av de samme egenskapene som mandelolje, men den er rimeligere
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå