Gå til innhold

Legevakt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må man ringe før seg på legevakt, eller kan man bare møte opp? Bor i Bergen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her jeg bor lønner det seg absolutt å ringe, så får du en time og slipper å sitte og vente i 5 timer. Venting er det uansett, men det er veldig mye venting om man bare møter opp uten å ha ringt først :)

Skrevet

På Bergen Legevakt må du møte opp for å bli satt i timeboken og starte ventingen, gjelder for så vidt også ved bydelslegevaktene.

Skrevet

De liker at du ringer på forhånd, for da vet de hva de kan forvente seg og evnt forberede seg.

På "vår" legevakt så får du ikke noen time, må pent vente sammen med de andre selv om man har ringt.

Men klart du bare kan komme uten å ringe også.

Skrevet

Det beste er å ringe først. Ofte så er det sånn at man prioriterer etter alvorlighetsgrad av skadene, og da er det greit å gjøre legevakten oppmerksom på at man kommer innom. Er det noe som krever legebehandling forholdsvis raskt så vil de da ha mulighet til å planlegge i forhold til dette.

Nå har jeg bare vært på legevakta en gang, og det var med en bruddskade som inkluderte en sprukket negl som silblødde. Hadde ringt på forhånd og ble geleidet rett inn til legen når jeg ankom. Det var en del andre som satt å ventet når jeg dukket opp, men jeg rakk ikke sette meg ned på en stol engang. :)

Skrevet

Sånn prioriteres det på legevakta jeg tilhører. Ikke likt overalt, men sikkert en liten pekepinn. Men om du ringer først eller drar rett inn spiller ikke noen rolle.

Men ser du at det er noe som går under rødt så er det bare å ringe på vei dit og du kommer rett inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...