Gå til innhold

Ulike farger i tregulv pga teppe


Bovary

Anbefalte innlegg

Hei,

vi har pusset opp et rom og lagt furugulv. Før vi behandlet gulvet, ble det stående ubehandlet over en tid med et teppe. Da vi skulle olje gulvet pusset vi ned (for hånd) de verste merkene, og begynte oljebehandlingen i tro om at ujevne farger i treet ville jevne seg ut (utrolig dumt!).

Nå, ca. 3-4 dager etter oljebehandlingen, er det fortsatt et tydelig skille der teppet har ligget.

Mitt spørsmål (og håp): vil det jevne seg ut over tid når det nå får ligget uten teppe en stund? Eller vil det pga. oljebehandlingen være mindre mottakelig for fargeendring ved sollys/luft?

Kjenner jeg går og irriterer meg over at vi ikke har gjort dette grundig fra starten av, men har ikke lyst til å begynne å pusse ned alt med maskin og gjøre alt på nytt igjen (det får jeg heller ikke gubben min med på...).

Glad for svar, andres erfaringer osv.

Hilsen frustrert frue...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt spørsmål (og håp): vil det jevne seg ut over tid når det nå får ligget uten teppe en stund? Eller vil det pga. oljebehandlingen være mindre mottakelig for fargeendring ved sollys/luft?

Det vil endre seg over tid, men gjevne seg utifra den / de fargenyansene gulvet har nå.

Det vil være mer resistent for fargeendring nå da dere har oljebehandlet gulvet.

Er bare logisk det :-)

Dere skulle nok slipt gulvet etter dere tok bort teppet; før dere oljebehandlet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...