AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Nei, da, jeg vil ikke si at jeg er det, men jeg hører mange andre si det. De aller fleste jeg har kommet over sier at de ikke er fornøyd med utseende, de synes de er stygge, ekkle. Noen synes de kanskje ser helt grei ut, men ikke noe glansbildet heller. Og mange av de har ikke en gang vært i nærheten av å være stygg. Har til og med hørt de noen vil kalle modellpen påstå selv at de synes de er stygg, ekkel eller bare helt ok, men ikke spesielt pen, kanskje ikke stygg heller. Men hvorfor er det sånn? Har det noe med måten vi er skapt på? Kan vi være skapt på en slik måte for grunn, jeg vet ikke, men kan det ha noe med at vi ikke skal tenne på oss selv eller familie? For jeg har også hørt at de aller fleste finner ikke familien sin atraktiv heller, i hvertfall ikke seksuelt altså. Så har det noe med det å gjøre? Men så er det jo også noen som synes de er deilig og skulle ikke forundre meg om noen faktisk er forelsket i seg selv. Men hvorfor det? Er de bare untaket?
voga Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Utstråler du dårlig selvfølelse er ikke det serlig atraktivt...pen eller ikke pen.Selvfølelsen vår smitter over på andre. 1
sophiaM Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Jeg tror mange lyver når de sier at de selv ikke er pene. De har ikke lyst til å virke skrytete og overlegne, selvom de vet at de godt kunne vært modeller. Det er jo selvfølgelig de som også har så dårlig selvtillit at de ikke kan fordra sitt eget utseende. Men som oftest sier de det bare for å legge skjul på at de egentlig syns de ser helt ok ut. Og også for å høre fra andre at: "Neeei, er du gal?! Du er jo sååå pen!"
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Stygg og ekkel er jeg ikke, men jeg er heller ikke pen. På en skala fra 1-10, ligger jeg vel mellom 2 og 4, avhengig av øyet som ser. Det plaget meg litt da jeg var i slutten av tenåra og var forelsket i en gutt som ikke ante at jeg eksisterte, og da fisket jeg litt etter komplimenter for å få bekreftelse. Men i begynnelsen av 20-åra, var ikke lenger selvtilliten og selvfølelsen min knyttet opp mot utseendet mitt, jeg lærte meg raskt å fokusere på hva jeg hadde, og kunne, framfor å fokusere på alt det negative, og jeg kan ikke si at det å være mindre pen har plaget meg nevneverdig etter det. Jeg tror mange yngre mennesker har selvtillit og selvfølelse knyttet opp i mot utseendet sitt, og da trenger de bekreftelser, selv om de er pene. Uten bekreftelser har de ingenting. De fleste "vokser dette av seg" og innser at utseendet teller lite hvis de ikke har andre kvaliteter også, men noen få fortsetter i samme spor opp til de blir eldre. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå