Gå til innhold

Hunden min mister pels


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden min har den siste tiden mistet mer og mer hår bak rundt rumpen. Hva i allverden kan dette være? Skal ta henne med til dyrlegen over helgen, men lurer på om noen her har erfaring med dette? Hun har alltid plagdes med kløe.. (schæfer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle Gunnes

Auch - schæfer er jo kjent for å ha mye allergier, som gir utslag på huden, som igjen fører til at de mister pelsen :tristbla:

Jeg har kjent flere schæfere, med allergier i forskjellig grad. Og alle mister pels i større eller mindre grad. Hun ene var så ille at hun var pelsløs på hele magen. Det blir mye kortison mm. Men jeg kjenner en tispe, som har fått roet ned allergien ved kastrasjon. Hun har derfor mindre hormoner i kroppen, som øker allergien.

Jeg ville satse på å bytte fôr aller først, da de gjerne har matintolleranse. Men de kan også ha allergi for støv, midd, pollen ol. Så det beste du kan gjøre, er å gå til veterinær med henne. Få en hudprøve på henne for å utelukke skabb/midd, og evnt finne ut hva slags allergi hun har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å bytte for flere ganger :/ går på ett nå da, som veterinæren anbefalte. Gått på det i 6 uker, men ingen forbedring.. Dyrlegen sa det kunne gå 8 uker, så skal vente å se om det blir bedre, men man skulle da tro det hadde blitt litt bedre nå om det hadde funket... :( får se hva dyrlegen sier over helgen, får be henne ta flere prøver! Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Vet om flere, som har hatt effekt av holistisk behandling når det gjelder allergier ol på hund. Are Thoresen i Sandefjord er lærer i dette faget og tar også imot klienter. Han er en sær mann, men veldig dyktig. Han bruker mest pulsdiagnosist og akupunktur. Det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...