Gå til innhold

Oppvaskmaskin-rør som lekker


Auri

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har litt problemer her... Det røre på oppvaskmaskinen som tar inn vann, er ikke tett. Problemet er det hvor jeg skrur den fast i selve vannrøret; jeg får ikke skrudd den tettere til, men det lekker vann ut i overgangen der sånn. Jeg har sittet tre timer og skrudd nå :sur: Får ikke rikka den en millimeter mer.

Endret av Pixie Plaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg forstår deg rett så er det nok bare en pakning som må byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, problemet er altså at jeg får ikke skrudd den helt igjen, det er en to-tre omganger med gjenger igjen der hvor jeg skal skru sammen rørene, og den nekter å rikke seg enda en millimeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, problemet er altså at jeg får ikke skrudd den helt igjen, det er en to-tre omganger med gjenger igjen der hvor jeg skal skru sammen rørene, og den nekter å rikke seg enda en millimeter.

Det høres ut som det mangeler en gummipakning mellom disse rørene. Hvis gummipakningen mangler, eller den har blitt gammel og hard, vil du ikke få det tett uansett hvor mye du strammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummipakning tror jeg aldri det har vært på den oppvaskmaskinen, og den var da tett der vi bodde før :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at gjengingen er rett da? Hvis du har ødelagt gjengingen, vil du få problemer med å skru helt til. Hvis den er ødelagt, kan du prøve å være veldig nøye når du setter det på, og så skru. Har du rørtang? Du kan skru så langt du klarer, og så teite til med rørtanga og bare la det stå til. Men du ser at det ikke lar seg skru helt inn, eller?

Normalt sett er det pakninger i alle slike overganger. Er oppvaskmaskinen helt ny? I så fall skal det følge med. Men pakninger kan bli så gamle og morkne at de faller fra hverandre når du skrur ifra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskina er ca 2 år gammel, man har stått ubrukt det siste halvannet året fordi vi flyttet et sted det ikke var plass til oppvaskmaskin ( :rolleyes: )

Jeg kommer ikke til med rørtang, har prøvd, det er så mye andre rør i veien, så jeg sitter og skrur med ytterste tuppene på fingrene.

Skal ta et bilde og vise etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har den stått ubrukt i ett og et halvt år, så er nok pakninga morken. Det koster en tier å kjøpe ny. Får du uansett ikke skrudd helt til med rørtang, kan detvære umulig å få til likevel. Enn skiftnøkkel? Kan du koble fra noe annet slik at du får tettet slangen? Du kan ikke bruke oppvaskmaskinen så lenge det lekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...