Sarafina Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 (endret) Huff, jeg glemte å ta epilepsi-medisinen min i går kveld. (tar 2 ganger om dagen, 200 mg morgen og 150 mg kveld). Tok den dosen da istedetfor klokka 8 i dag tidlig. Skal jeg da ta en ekstra dose i løpet av dagen i dag, eller hva gjør jeg? Det står på pakningen at du skal kontakte lege hvis du glemmer den, men jeg får jo ikke gjort det nå som det er helg! Noen som har råd til meg? I tillegg var jeg på fest og drakk litt vin i går, noe som øker risikoen for anfall hos meg. Så alkohol + glemt medisin er ingen god kombinasjon, er litt sint på meg selv altså.. Endret 26. februar 2011 av Sarafina
Sarafina Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2011 Godt poeng, takk de vet jo sikkert også litt om dette ja, det tenkte jeg ikke på.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #5 Skrevet 8. mai 2011 Vet tråden er gammel, men plukker den opp. Har gått på Lamictal nå i snart 3 mnd. Har trappet opp til 50mg for to uker siden. Merker at stemningsleiet er mye bedre, men blir litt små svimmel innimellom, hodepine og kvalm. En del av bivirkningene. Har slitt med depresjon sånn av og på i over ett år. Fikk flere epilepsianfall. Begynnte nå på Lamictal for epilepsien. Psykologen min,som jeg går til en gang ca hver 6 - 8 uke spurte meg om jeg har tatt meg noen fri dager fra jobb for å kjenne på kroppen, ta noen rolige dager. Jeg sa jeg er så redd for jobben min (selv om jeg vet jeg ikke trenger være det) så vil ikke det. Føles litt som at jeg har det bra så hvorfor skulle jeg være hjemme liksom. Han sier at mange tar en kort sykemelding eller noen syke/fri dager i en slik opptrappingsfase med denne medisinen. Han sa ikke at jeg burde gjøre det, men han satt meg på noen tanker. Jeg er så i tvil hva jeg skal gjøre.. skal jeg ta meg en tre dager, være hjemme, kjenne på kroppen og slappe av? Vet det er jeg som kjenner kroppen min best, kanskje hadde jeg hatt godt av det men blir så usikker .. Bruker jo aldri å være bort fra jobben min. Jeg trives der. Mitt spørsmål er: Dere som går på Lamictal, eller liknende medisin som må opptrappes - har dere vert borte fra jobb i en opptrappings periode, eller noen dager?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå