Gå til innhold

Høyde hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei jeg er en jente på 15 år , ca.160 cm , jeg fikk mensen da jeg gikk i 6.klasse, på den tiden var jeg allerede over 155 cm (jeg husker det fordi at jeg var noen cm høyere enn moren min som er 158cm. , jg er usikker på om jeg har vokst siden, men tror det , saken er at jeg fra startet var ganske høy for alderen og skulle vært det nå også , men jg tror at for lite mat da jeg kom inn i puberten , gjorde at høyden min plutselig stoppet opp middertlig , jg angrer seriøst på dt og tenker på dt 24/7 , selv om jeg sier til mg selv ,at vis det er meningen at jeg skal bli høyere så blir jeg det, vis ikke så er det opptil skjebnen, ALLAH har en plan for meg uansett. Men det hjelper ikke, det er som om kroppen min vet at jeg kommer til å bli høyere md tiden , men ikke aner hva som trengs , derfor lurte jeg på om jeg kansje bør ta røgntegn av hånden min og fastslå høyden for en gangs skyld , samme hva resultatet blir

hva syntes dere?

Pappa på sin side er 175 cm , jeg delte på et eller annen og ganget osv.

og da kom den midtparantale høyden på 159,5 cm og dt sto at jeg sannsynligvis kommer til å bli mellom dt og 170 cm , eller noe sånt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at jenter sannsynligvis slutter å vokse i 18 års aldern, kansje jeg har en sjanse , med tanke på den høyde høyden min opp gjennom årene. Eventuelt hva bør jeg spise , jeg spiser ganske normalt nå , var vist bare en periode , mn jeg angrer skikkelig.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Hvorfor er du så bekymret over høyden da?? Hvis det plager deg, hvorfor ikke snakke med helsesøster på skolen eller en lege? :)

Skrevet

Fordi at den unormalt bare stoppet opp middertlig, når den skulle ha vokst, jeg vt at jeg har store sjanser for ¨å vokse fram til 18 års alder, men hva bør jeg igrunn spise vil helt gå tilbake til et normalt kosthold , og unytte genene sånn at jeg får den høyden som var ment å være . Noen tips? til mat

Skrevet

Det går så sakte , at jeg begynner å lure på om jeg i det hele tatt vokser nå for tiden, skal ta kontakt med fastlegen min for å ta røgntegn og fastslå det for en gangs skyld. Men tips til hva jeg bør spise, jeg tar jerntabletter og kosttilskudd fra før.. :) sorry for dobbeltpostning

Skrevet (endret)

Det er helt normalt at man vokser saktere de siste årene i puberteten. Da jeg var 16 år gammel var jeg 175 og hadde vært det en god stund. Da jeg ble 18-19 var jeg 182 og nå har jeg vokst siden. Bare ta tiden til hjelp, det er ikke noe du kan spise for at du skal vokse mer.

Edit: Nå har jeg IKKE vokst siden.

Endret av KaDust
Skrevet

Man må jo spise for at kroppen skal ta næringen, jeg spiste ikke noe særlig i beygnnelsen av puberten og det er grunnen , sier enkelte. Men litt mer konkret, hva bør måltidene inneholde? , jeg vil helst spise normalt og sunt ,

Skrevet

Du klarer deg nok helt fint i livet om du ikke skulle vokse noe mer heller. Jeg er 1.60, og det er ikke noe handicap ;)

Skrevet

Man må jo spise for at kroppen skal ta næringen, jeg spiste ikke noe særlig i beygnnelsen av puberten og det er grunnen , sier enkelte. Men litt mer konkret, hva bør måltidene inneholde? , jeg vil helst spise normalt og sunt ,

Har ikke noe å si. Jeg hadde anoreksia i starten av puberteten. Dvs jeg spiste ikke i det hele tatt omtrent. Likevel ble jeg 182 ;)

Skrevet

Spis normalt. Grovt brød, knekkebrød, pålegg, havregrøt, müsli, melk, fisk, kylling, masse grønnsaker og frukt. Drikk vann, unngå snop og brus.

Bare bruk sunn fornuft :) Høyde er genetisk, du kan ikke påvirke det.

Skrevet

Seriøst? Jeg har ikke vokst i høyden siden jeg var 16. Om din mor er 158 er det ikke usannsynlig at du ikke blir høyere! Jeg er 159 og som ei overfor sa det er virkelig ikke et handicap

Skrevet

I mitt tilfelle , har ikke moren min sin høyde noe å særlig å si , har noe med genene å gjøre , legen sa dt samme da jg var 5-6 år eller noe , jg har merket at gj har vokst 2 cm eller noe siden jg startet emnet. :D , neida dt er ikke et handikap mn dt plager mg av eller annen grunn. men for all det dt er ikke noe handikap og være lav

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...