Gå til innhold

Mave og hoftefett

Fremhevede innlegg

Gjest 19nora95
Skrevet

Hei, jeg er en jente paa 15 aar som har bodd hos bestemoren sin de siste 3 maanedene. Jeg kom tilbake for noen dager siden. Hvorfor jeg bodde hos mormor har ikke noe aa si. Jeg kan ikke fordra gym og fysisk aktivitet og er alltid glad hvis jeg blir kjört naar jeg skal noe sted.

För jeg dro jogget jeg en gang i uka med faren min. Jeg syntes det var kipt men han sa at jeg trengte aa komme i bedre form og forbedre kondisjonen. Vi jogget alltid rundt et vann som er i naerheten hos oss. Det er alltid maakt og strödd slik at man kan jogge der om vinteren ogsaa. Vi pleier aa ta tiden paa joggeturen. Min personlige rekord var er paa 33min mens faren min löp rundt 20min. Saa flyttet jeg til bestemor. Rett för det veide jeg 44Kg og var 154cm höy. Hun ble kjempe glad for aa ha meg hos henne og hun lagde mat og gjorde i stand. Hun var kokke för hun ble pensjonert og ok sin pryd i aa lage mat til meg. Jeg er kjempe glad i mat og kunne egentlig spist dögnet rundt og det gjorde jeg. Jeg stappet i meg alt hun lagde av hovedretter og desserter. Jeg gikk paa skole og i fritiden min satt jeg som regel hjemme og gjorde lekser eller loka paa facebook. Om kvelden saa mormor og jeg paa film sammen med knask og slikt ;) Jeg kom tilbake paa tirsdag. Paa onsdag mötte jeg min beste venninne Hedda. Hun hadde lyst til aa gaa i svömmehall saa vi gjorde det. Vi skiftet og gikk ned i bassenget. Da spurte Hedda meg hvordan jeg hadde hat det hos bestemor og hva vi hadde gjort. Jeg fortalte i det lange og det bredde mens vi sakte gikk opp av bassenget. Da jeg hadde satt meg langs basseng kanten avbröt Hedda meg med aa spörre om jeg var gravid. Jeg kvakk til og lo. Da jeg svarte at jeg ikke var det, sa hun "shit, da har du lagt paa deg en del kilo!" og pekte paa maven og hoftene mine der skikkelige fettlagere kom til syne. Jeg ble ganske forskrekket. Jeg har alltid spist saa mye og hva jeg ville og aldri lagt paa meg. Hvordan har jeg lagt paa meg naa?

Spesiellt skremmede var det at jeg ikke hadde lagt merke til maven jeg hadde faatt.

Derfor gikk jeg rett paa vekta da jeg kom hjem der jeg skvatt til nok en gang. Det sto 51Kg. Jeg har altsaa lagt paa meg 7Kg i löpet av 3 maaneder. Neste morgen skledde jeg tilfeldighvis paa meg en bukse jeg hadde lagt igjen för jeg dro. Den var en av de eldre.

Da jeg tok den paa meg fikk jeg ikke knappen igjen. Den satt saa trangt paa og spesielt rundt hoftene var den stram. Foran speilet saa jeg sideflesket jeg har faatt.

Senere skulle faren min ut og jogge igjen. Jeg ble med mot min vilje, som alltid, og ble vedig fort ampusten. Jeg brukte 42min paa samme turen rundt vannet og maatte flere ganger gaa og ble veldig sliten. Hvordan kunne jeg legge paa meg saa mye?

Hvorfor la jeg ikke paa meg för? Har dere opplevd historier med overraskende vektoppgang?

Jeg har forresten sluttet med joggingen, jeg liker det ikke uansett. Naa passer jeg paa hva jeg spiser og pröver aa holde vekten. Kjöper nye bukser og lar love handles som jeg har faatt, bare vaere slik de er. Bare de ikke blir större. Den runde maven min faar bare vaere saann.

klem

nora

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Om kvelden saa mormor og jeg paa film sammen med knask og slikt" kan vel neppe kalles overaskende vektoppgang. Det er fort gjort når man inntar bare litt mer mat enn vanlig. Ikke tenk på det! Du er veldig ung og noen kilo er nesten ikke til å unngå uansett. Finn en aktivitet du trives med og kutt ut knasket.

Skrevet

Bli mer bevisst på hva du spiser og når og hvor ofte.

Finn deg en aktivitet som DU trives med. Løping høres ikke ut som din greie. Uansett vekt så er fysisk aktivitet et gode. Du har alt fra kampsport til dans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...