Jägermeister Skrevet 25. februar 2011 #61 Skrevet 25. februar 2011 Det er ufattelig tidskrevende å koke egg på den gammeldagse måten. jeg har gjort det EN gang og jeg skal aldri gjøre det igjen. Tror du har misforstått kokemåten med tanke på den beskrivelsen der. 1
Chiyo Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #62 Skrevet 26. februar 2011 Til dere som er mot "gamlemåten": har dere riskoker også? Ok, jeg skjønner at det egentlig ikke er morsomt, men... klarte ikke la være :gjeiper: Selvfølgelig har vi riskoker. Det er nesten viktigere en eggkoker. 1
Chiyo Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #63 Skrevet 26. februar 2011 (endret) Nei, har ikke popcornpopper, riskoker, eggekoker, vannkoker, brødbaker eller andre slike maskiner. Har aldri hatt mikrobølgeovn en gang. Vi har ikke popcorn maskin. Men det er fordi vi kjøper mikrobølge popcorn. Eggkoker, riskoker, miksmaster, brødrister, vaffeljern og brødbakemaskin har vi. Og mikrobølgeovn selvfølgelig. Brødbake maskin er faktisk ganske greit å ha fordi man bare heller oppi ingrediensene og så lager brødet seg selv. Ingen miksing, elting eller steking. Nybakt brød fiksferdig. Og man kan helle oppi ingrediensene før man ligger seg og så setter man en timer på klokken 6 neste morgning slik at man får nybakt brød til frokost. Nam nybakt brød. :gjeiper: Endret 26. februar 2011 av Chiyo 1
Gjest Coarvi Skrevet 26. februar 2011 #64 Skrevet 26. februar 2011 Jeg vokste opp med eggkoker, men koker nå egg på gamlemåten fordi jeg er student og ikke gidder å kjøpe en elektrisk dings jeg må drasse på hver gang jeg flytter (som er altfor ofte). Når jeg slår meg til ro et sted skal jeg definitivt ha eggkoker igjen! Det tar kortere tid, eggene sprekker aldri (det skjer meg ofte med gamlemåten, selv om jeg også da stikker hull i bunnen av egget med en nål), de blir alltid perfekt kokt OG jeg slipper å passe på tiden like nøye. Eggkokeren kan (og skal når jeg får det) stå på benken hele tiden slik den gjorde da jeg vokste opp, ergo er det mindre styr å bruke den fremfor å ta frem en kasserolle. Jeg er ikke fan av alskens duppedingser (som riskokere), men akkurat eggkoker SKAL jeg ha. Det prioriterer jeg over vannkoker Men så elsker jeg også kokte egg da, og koker egg ofte. Nå skal det sies at det forrige stedet jeg bodde tok det 10 min bare for å få vannet til å koke (dårlig komfyr), så å koke egg tok 15-20 min, noe som er ekstremt lang tid i min søndagsfrokost-verden. 1
juliane Skrevet 26. februar 2011 #65 Skrevet 26. februar 2011 Det fins vel alltid måter å gjøre ting bittelitt enklere og raskere på, men fellesnevneren er at man ikke savner det før man evt har prøvd det. Ingen av oss som ikke har prøvd eggkoker har nok tenkt tanken på at det er vanskelig eller tidkrevende å koke egg i kjele. Men, jeg ser poenget med at dere som er vant til det syns det er lettere å koke i eggkoker. Blir akkurat som mine venninner som syns det er såååå vanskelig å steke pannekaker uten pannekakejern.
Gjest Airi Skrevet 26. februar 2011 #66 Skrevet 26. februar 2011 (endret) Her i huset hadde sånt bare blitt i veien. Vi har ikke mye skapplass eller benkplass, så ting som bare kan brukes til en ting er bortkastet. Vi har en riskoker og en vannkoker, det er det eneste. Kjøkkenmaskinen gjør brødbaking til en drøm og det er ikke akkurat vanskelig eller tidkrevende å koke egg på komfyren. Jeg synes det er bortkastet med produkter som bare kan brukes til en ting. Endret 26. februar 2011 av Airi 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #67 Skrevet 27. februar 2011 Jeg klikket meg inn på denne tråden i den tro at tittelen måtte være en metafor på noe. Jeg tenkte at det umulig gikk ann å diskutere egg over 4 sider. Der tok jeg feil! Jeg er imponert! 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #68 Skrevet 27. februar 2011 Jeg tenkte at det umulig gikk ann å diskutere egg over 4 sider. Der tok jeg feil! Jeg er imponert! Du har i så fall en temmelig spesiell oppfatning av hva "diskutere" betyr, ettersom 90% av tråden består av folk som bare forteller hvordan de koker egg..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå