Lista Skrevet 25. februar 2011 #41 Skrevet 25. februar 2011 Til dere som er imot eggkoker: har dere støvsuger? 2
Gjest Blondie65 Skrevet 25. februar 2011 #42 Skrevet 25. februar 2011 Til dere som er imot eggkoker: har dere støvsuger? Ja men jeg klarte meg lenge uten. Man MÅ ikke ha det (med mindre man har hund). Jeg har lite kjøkken, og det har jeg hatt lenge. Jeg har ikke plass til dippedutter som jeg ikke har absolutt bruk for.
Violet Hill Skrevet 25. februar 2011 #43 Skrevet 25. februar 2011 Til dere som er imot eggkoker: har dere støvsuger? Nei, det får da være måte på! Har en kost, og den duger til så mye: koste gulvet, koste oppvasken, koste håret, koste peisen og ikke minst koste samboeren fri for svette når han kommer hjem fra en lang treningsøkt 1
Violet Hill Skrevet 25. februar 2011 #44 Skrevet 25. februar 2011 Til dere som er mot "gamlemåten": har dere riskoker også? Ok, jeg skjønner at det egentlig ikke er morsomt, men... klarte ikke la være :gjeiper:
Mayah Skrevet 25. februar 2011 #45 Skrevet 25. februar 2011 Det er ufattelig tidskrevende å koke egg på den gammeldagse måten. Når i all verden ble det "ufattelig tidkrevende" å koke opp vann og slenge oppi egg som skal koke i 7 min?
Tabris Skrevet 25. februar 2011 #46 Skrevet 25. februar 2011 Til dere som er mot "gamlemåten": har dere riskoker også? Nei, har ikke popcornpopper, riskoker, eggekoker, vannkoker, brødbaker eller andre slike maskiner. Har aldri hatt mikrobølgeovn en gang.
babord Skrevet 25. februar 2011 #47 Skrevet 25. februar 2011 Jeg har ikke eggekoker, gidder ikke å ha den stående å rote på kjøkkenbenken og dersom jeg hadde den i skapet hadde jeg aldri giddet å ta den ut, jeg har jo kjele. Har dessverre riskoker fordi jeg fikk den i gave og ikke synes jeg kan kaste den...den står på boden. Vannkokeren har jeg faktisk fremme, men hvis jeg hadde en kjele med helletut kunne jeg like godt brukt den. Bruker ikke microen heller, men den vil samboer absolutt ha... Med induksjon/gass går det like fort å koke opp vann på komfyren som i vannkoker/andre spesialkokere
Gjest Blondie65 Skrevet 25. februar 2011 #48 Skrevet 25. februar 2011 Jeg har mikrobølgeovn og vannkoker. Vannkokeren brukes nesten daglig til te og til oppvask (inntil videre har jeg for liten varmtvannstank til at jeg kan ta en gulvvask eller oppvask, og jeg kan i alle fall ikke gjøre det samtidig). Dusj må planlegges ellers får jeg ikke såpen ut av håret (dvs. at vannet må skrus av mens jeg seper meg inn). Jeg har ikke induksjonskomfyr. Mikrobølgeovn er et viktig supplement til fryser i min hverdag.
Violet Hill Skrevet 25. februar 2011 #49 Skrevet 25. februar 2011 Nei, har ikke popcornpopper, riskoker, eggekoker, vannkoker, brødbaker eller andre slike maskiner. Har aldri hatt mikrobølgeovn en gang. Nå føler jeg meg truffet, for alt du nevner unntatt nettopp eggekoker og riskoker befinner seg på kjøkkenet hjemme hos meg, i tillegg til den fantastiske oppfinnelsen kullsyremaskin det er imidlertid viktig å få frem at samtlige av tingene tilhører min samboer og ikke meg. Den kullsyremaskinen er faktisk ganske kul altså....
The Kitten Skrevet 25. februar 2011 #50 Skrevet 25. februar 2011 Jeg koker ikke egg, men om jeg skulle gjort det ville jeg; lagt dem i en panne med vann, satt på kokeplaten, og kokt dem.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #51 Skrevet 25. februar 2011 Eggkoker er noe jeg forbinder med bestemor og åttitallet, jeg synes det var ufattelig mye styr å koke egg med den husker jeg. Jeg har egg i kjele, heller over vann, koker opp, setter timeren på ti min (greier ikke bløtkokte egg) og venter til den piper. Ferdig. Skjønner ikke hvordan det kan være mer tidkrevende og komplisert enn eggkoker egentlig. Egg er jo det absolutt enkleste man kan lage på et kjøkken, bortsett fra å koke vann?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #52 Skrevet 25. februar 2011 har aldri klart å koke egg i kjele jeg, har alltid blitt harderer, ofte med grønn linje, eller så bløtt at hviten renner. eggkoker må til. jeg krever at egg skal ha helt hard hvite og bare så vidt at det er bittebittelitt av plommen som kansje er blitt hard. :gjeiper: 1
Gjest Sommertid Skrevet 25. februar 2011 #53 Skrevet 25. februar 2011 Til dere som er imot eggkoker: har dere støvsuger? Jeg har verken eggekoker eller støvsuger Jeg har ingen fancy ting på kjøkkenet mitt. Jeg har ikke en gang kaffetrakter, til noen venniners store frustrasjon
Gjest Eurodice Skrevet 25. februar 2011 #54 Skrevet 25. februar 2011 Til dere som er imot eggkoker: har dere støvsuger? Jeg er ikke imot eggkoker, synes bare det er unødvendig. Å sammenligne med nytten av støvsuger, er tullete. Det er vel klart at man har mer nytte av en støvsuger enn en eggkoker.
Fandenivoldsk Skrevet 25. februar 2011 #55 Skrevet 25. februar 2011 Når jeg tenker meg om, hadde vi faktisk eggekoker før. Aner ikke hvor den ble av. Ikke at jeg bryr meg. om jeg får cravings for egg, overlever jeg fint å vente i 8-10 minutter mens det koker lzm..
Lista Skrevet 25. februar 2011 #56 Skrevet 25. februar 2011 Jeg har ikke eggekoker, gidder ikke å ha den stående å rote på kjøkkenbenken og dersom jeg hadde den i skapet hadde jeg aldri giddet å ta den ut, jeg har jo kjele. Du må jo ta fram kjelen også. Eller har du alle kjelene dine stående framme på kjøkkenet? 1
Lista Skrevet 25. februar 2011 #57 Skrevet 25. februar 2011 Til dere som er mot "gamlemåten": har dere riskoker også? Ok, jeg skjønner at det egentlig ikke er morsomt, men... klarte ikke la være :gjeiper: Nei, har ikke riskoker av den enkle grunn at jeg ikke spiser ris
Lista Skrevet 25. februar 2011 #58 Skrevet 25. februar 2011 Eggkoker er noe jeg forbinder med bestemor og åttitallet, jeg synes det var ufattelig mye styr å koke egg med den husker jeg. Jeg har egg i kjele, heller over vann, koker opp, setter timeren på ti min (greier ikke bløtkokte egg) og venter til den piper. Ferdig. Skjønner ikke hvordan det kan være mer tidkrevende og komplisert enn eggkoker egentlig. Egg er jo det absolutt enkleste man kan lage på et kjøkken, bortsett fra å koke vann? Hvordan i huleste får du det til å bli styrete med eggkoker? Man tar den fram, setter oppi eggene, heller oppi vann, tar på lokket, setter den på og venter til det piper. Det er mer styrete med kjele, uten at jeg sier at det utrolig tidkrevende med kjele Det er bare rett og slett enklere med eggkoker.
babord Skrevet 25. februar 2011 #59 Skrevet 25. februar 2011 Du må jo ta fram kjelen også. Eller har du alle kjelene dine stående framme på kjøkkenet? Nei, men jeg har de i et skap rett ved siden av ovnen, nettopp fordi de brukes hele tiden. Jeg slipper å koble strøm til kjelen min også
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #60 Skrevet 25. februar 2011 Egg og vann i en liten kjele. Skru på plata. Vent 10 minutter. Egg hardkokt. Den dagen jeg finner det for godt å kjøpe noen som helst elektrisk dings for å spare to minutter så håper jeg at noen kakker meg hardt i toppen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå