Gå til innhold

Imogens nye


Imogen

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Miss O'Hara

Han ække mindre sjefete, for å si det sånn :ler: han er faktisk litt verre, synes jeg, for nå skal han jo liksom bare ha en gjest, det skal være kos, han skal ikke være ridderen, og enda så har han en litt nedlatende tone. Han er ingen programleder, synes jeg, han er en utpreget fagmann :ler:

Ha en fin dag!

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han var mer bossy enn jeg trodde han skulle være i et sånt hyggelig program. :ler: Og hele konkuranseaspektet ble litt tullete synes jeg, da den ene gjesten fikk en masse ekstrapoeng fordi Hellstrøm likte ham så godt, selv om maten var så där. Men for all del, jeg liker Hellstrøm, så det var helt ok. :) Jeg trodde imidlertid, eller hadde i det minste håpet, at det skulle være mer fokus på selve matlagingen, sånn at jeg kunne plukke opp noen triks. I de to programmene jeg så var det nemlig mest prat, og maten var liksom plutselig ferdig. Men det kan jo ha vært ulikt fra program til program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor fint det er å våkne av at en liten pus sitter foran ansiktet mitt og maler (sånn bortsett fra at det egentlig ikke er lov for puser å være i senga). Og så fortsette å våkne mens man hører mannen romsterer, og at radioen blir slått på der nede. Sakte start på dagen. Sett i forhold til de normale dagene hvor jeg spretter opp for at klokka mi ikke skal rekke å vekke mannen som kan sove litt til, og jeg ikke begynner å våkne før etter flere minutter i dusjen. Skulle hatt tid til å våkne før man stod opp hver dag. Da ville jeg kanskje vært litt hyggeligere å spise frokost med også. Ikke at jeg er direkte uhyggelig til vanlig, men jeg er ikke akkurat sprudlende før 8 kan du si. :fnise:

Uansett, morgener som i dag er jo forbeholdt dager man har fri. Eller har hjememkontor som i dag. Det føles så langt som om dagen blir bra, og at jeg har litt mer energi enn tidligere i uka, hvor jeg ikke har gjort stort annet enn å jobbe og ligge på sofaen. Og trent to økter faktisk, det bør man jo være stolt av når man er zombietrøtt. :ler: Også er det jo fredag. :hoppe:

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin start på dagen! :hjerte: Jeg er også hjemme i dag, er jo delvis sykmeldt, og siden jeg ikke klarer å begrense jobbingen skikkelig, så må jeg være helt borte for å ikke jobbe. Det vil si, kan hende jeg må sjekke mail ila. dagen. :sjenert:

Jeg er enig med deg ang. Hellstrømprogrammet. Jeg har sett på noen ganger, men det blir for skravlete for meg. Jeg hadde også gledet meg til å se litt mer om mat, liksom, men det er jo bare syforening med litt sleivete kommentarer. :ler: Egentlig så synes jeg at han begynner å bli litt oppbrukt mtp. TV; han har kjørt på med alt for mange programmer den siste tiden. Den første sesongen av Hellstrøm rydder opp var knallbra, og så liker jeg "Hellstrøms jul" men så har det falt, synes jeg.

Han bør komme seg tilbake på kjøkkenet slik at han kan starte opp en ny restuarant, sånn at vi faktisk kan spise maten hans. :rope:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nettopp, noen må få Hellstrøm tilbake på et kjøkken som selger maten. :Nikke: Nå så jeg forresten reklame for nok et program han skal lede. Men jeg fikk inntrykk av at det var allerede dyktige kokker som skulle konkurrere, så da kan det kanskje bli mer gøy, og mer fokus på maten, så jeg tror nok jeg skal gi det en sjanse. :)

Her er det slapp lørdag. Jeg har sovet til langt på dag, og spist pannekaker til frokost foran tvn. Storhandlingen er allerede unnagjort, og vi har null planer. Det passer meg veldig bra etter en ganske hektisk uke. Tipper det blir enten deilig latskap eller plutselig igangsetting av prosjekter her hjemme. Eller både og, det hadde vært det beste. Forresten utrolig deilig å våkne av dette været. Ikke at sola skinner, det er egentlig ganske grått, men det drypper og renner ute, og det betyr at snøen smelter. På tide med vår! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble latskap, gitt. Og det ser ut til å bli Den store spisedagen. Først pannekaker til frokost, og så laget mannen nachos til lunsj. Nå står ferdig bearnaiseessens på benken sammen med klaret smør og finhakket estragon og kjørvel. Alt klart for biffmiddag senere i kveld. Jeg kommer til å rulle i seng...og ut igjen i morgen. :roll::spise:

Men, om dagens største utfordring er å rekke å bli sulten igjen før middag/nattmat, så må man vel kalle det en allright dag. :)

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av Mesternes mester hvor Hetland stod i 90 grader i over 22 minutter(!) har jeg omsider laget nytt styrkeprogram. Målet fremover er to og etterhvert tre økter i uka. Jeg ser for meg to med styrke og en med kardio, evt legge kardio i tillegg på en av styrkeøktene også, om gutsen er der. Så, jeg har satt opp to ulike økter, og tanken er å kjøre dem annenhver gang. Så får dagsform og humør bestemme hvilke dager det blir styrke, og hvike som blir kardio. Det viktigste er at jeg trener. Gudene skal vite at det har tatt tid å få treningslyst igjen etter en ganske dyster høst, så nå er det bare om å gjøre å holde på den lysten. :)

Ettersom jeg kjører få økter og kardioen foreløpig er nok til å mose de stakkars beina mine, blir det mest fokus på overkropp i styrkedelen. Måfåtreningen jeg har drevet med de siste ukene har gått overraskende bra, men det skal bli gøy å få litt struktur på saker og ting igjen. Ikke minst for å lettere kunne se at det skjer noe. Det er på tide å få litt muskler igjen. Jeg føler meg, og er, skikkelig svak. Velvel, det kan bare bli bedre, så lenge jeg trener. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helg! Og jeg har startet den med en knallbra styrkeøkt, det er digg. Jeg er jo fortsatt sørgelig svak, men sånn rent bortsett fra dét går det hvertfall bra. :fnise: Nå skal jeg lage litt mat mens mannen trener. Og mens jeg gjør det skal jeg drikke vin. Fin fredag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Stakkars boka mi, den har ikke fått mye oppmerksomhet i det siste.

Fredag igjen, etter en uke jeg stort sett har tilbragt på sofaen med dyne og en hoste fra helvete. Og så dett i desa at ingenting smaker noe som helst, snakk om nedtur når man har lyst til å trøstespise. :fnise:

Nå begynner imidlertid formen så smått å bli litt bedre, så jeg ser frem til god mat i helga. Har ingen konkrete planer for hva enda, men jeg føler jeg har mye å ta igjen. :ler:

Ellers er det en hyggelig oppdagelse at jeg faktisk savner treninga nå. Kanskje jeg faktisk skal klare å hoppe rett over den vanligvis tunge dørstokkmila dene gangen, når kroppen er frisk igjen. Krysser alt jeg har og samler opp motivasjon så lenge. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Hei dere. :vinke: Så fint å bli etterlyst. :)

Jeg tenkte meg en oppdateringsrunde i bøkene deres nå, men hvor har dine blitt av, Marla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har forresten en skikkelig husmorhelg. Skal blant annet steke hele kyllinger, og har en plan om å for første gang i mitt liv koke kraft etterpå. Noen gode tips til en fersking? :) Har det for meg at du er dreven der, Marla? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, husmorhelg! :strix: Det hørtes skikkelig fint ut. Hvis du har noen tips om hvordan man steker hel kylling uten at deler av den blir tørre, så vil jeg forresten gjerne vite om det. :fnise: Det ble ikke helt vellykket sist jeg prøvde, og siden jeg ikke er så veldig tålmodig har jeg ikke prøvd igjen...

Når det gjelder kraftkoking så har jeg gjort det noen ganger, men er ikke helt stø. Jeg synes det er litt vanskelig å skjønne hvor mye den skal reduseres i forhold til mengde og slikt, så jeg liker best å gjøre det når jeg skal bruke krafta i maten rett etterpå. Altså ikke veldig dreven. ;) Men jeg vet om noen gode matbloggere som skriver om kraftkoking, hvis du trenger tips? Ellers er jo Englefjes rutinert, og kan sikkert hjelpe hvis hun er på nett. Kjenner jeg får lyst til å lage skikkelig mat jeg også, spørs om det kanskje må bli i morra. Tror jeg har et kyllingskrog i fryseren, og en svineknoke. Ertesuppe, kanskje?

Dagbøkene mine slettet jeg akkurat; treningsboka brukte jeg jo ikke, og den andre slettet jeg fordi jeg egentlig ikke har så mye tid til å henge på nett fremover fordi jeg har begynt å studere ved siden av jobben. Så det var vel et forsøk på å redusere mulighetene for å bruke tid på nettet fremfor på studiene, som jeg må bruke store deler av fritida mi på fremover. Sier jeg, mens jeg sitter her og akkurat har stått opp, litt trang i hjelmen og helt sikker på at jeg ikke skal se i ei eneste fagbok akkurat i dag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, husmorhelg! :strix: Det hørtes skikkelig fint ut. Hvis du har noen tips om hvordan man steker hel kylling uten at deler av den blir tørre, så vil jeg forresten gjerne vite om det. :fnise: Det ble ikke helt vellykket sist jeg prøvde, og siden jeg ikke er så veldig tålmodig har jeg ikke prøvd igjen...

Foreløpig er det ganske fint også. :) I går lagde jeg en diger porsjon potetmos og hakket massevis av grønnsaker til det som er planlagte middager de neste dagene (har tenkt tanken før, og ble minnet på idéen på Pinterest. Kanskje kan det gjøre stemningen litt mindre grumpy i de kristiske minutten mellom trening og middag, hvor begge burde ha spist for en stund siden, og maten ikke kan bli ferdig fort nok. :fnise: ) I tillegg laget jeg 40 fiskekaker og bakte brød, så prosjekt Fryserfastfood er i gang. :) Fiskekaker er forresten sånt jeg aldri hadde trodd jeg skulle lage, men det kan bli en ny favoritt. Smaken var ifølge mannen veldig god, hvilket betyr lite "fiskete". Han er grunnlegende skeptisk til sjømat, og jeg er derfor alltid på jakt etter oppskrifter som kamuflerer fiskesmaken litt. Har foreløpig bare fulgt oppskriften, men tror det kan være godt å prøve med annet krydder og andre urter. Etter å ha laget to retter denne uka som ble skikkelig nedtur, var det hvertfall digg å endelig bli fornøyd etter innsatsen på kjøkkenet. :ler:

Det er lenge siden jeg laget kylling på denne måten, så det er rmulig jeg husker feil, men jeg kan ikke huske at det ble tørt med Jamies oppskrift. Jeg har laget en variant av denne: http://www.jamieoliver.com/recipes/chicken-recipes/perfect-roast-chicken tidligere, og det fungerte bra. I en av bøkene hans har han en litt annen variant av samme opplegg, hvor han blant annet legger baconskiver over kyllingbrystene et stykke ut i steketiden, og det ble veldig bra. Jeg skal avlegge rapport senere. :)

Når det gjelder kraftkoking så har jeg gjort det noen ganger, men er ikke helt stø. Jeg synes det er litt vanskelig å skjønne hvor mye den skal reduseres i forhold til mengde og slikt, så jeg liker best å gjøre det når jeg skal bruke krafta i maten rett etterpå. Altså ikke veldig dreven. ;) Men jeg vet om noen gode matbloggere som skriver om kraftkoking, hvis du trenger tips? Ellers er jo Englefjes rutinert, og kan sikkert hjelpe hvis hun er på nett. Kjenner jeg får lyst til å lage skikkelig mat jeg også, spørs om det kanskje må bli i morra. Tror jeg har et kyllingskrog i fryseren, og en svineknoke. Ertesuppe, kanskje?

Jeg er også litt usikker på det der med reduseringen og å skumme av i ørten omganger. For når vet man at man er ferdig? Jeg må vel bare pøve, men det kan hende jeg fryser skrogene først, og tar det en annen dag. Det kan nemlig hende jeg får nok timer på kjøkkenet før jeg kommer så langt i dag, og det gjelder å gi seg i tide. Før jeg blir lei og ikke orker tanken på å rydde opp etter meg, og så rekker å bli litt grinete før jeg er ferdig. :fnise: Men jeg tar gjerne imot matbloggtips! :)

Dagbøkene mine slettet jeg akkurat; treningsboka brukte jeg jo ikke, og den andre slettet jeg fordi jeg egentlig ikke har så mye tid til å henge på nett fremover fordi jeg har begynt å studere ved siden av jobben. Så det var vel et forsøk på å redusere mulighetene for å bruke tid på nettet fremfor på studiene, som jeg må bruke store deler av fritida mi på fremover. Sier jeg, mens jeg sitter her og akkurat har stått opp, litt trang i hjelmen og helt sikker på at jeg ikke skal se i ei eneste fagbok akkurat i dag. :ler:

Jeg rakk akkurat å lese om studier, men ikke å kommentere før boka var borte. Så spennende! Er du gira og klar? Sånn bortsett fra den trange hjelmen mener jeg. :ler: Jeg har faktisk tenkt tanken selv i det siste. Men det er litt typisk meg å savne studiestart rundt disse tider, det er nok noen år før det er aktuelt på ordentlig. Du er hvertfall alltid velkommen til å låne min bok om du trenger å skrive fra deg, den har uansett ikke vondt av litt mer aktivitet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Jamies oppskrift på helstekt kylling, og synes den med bacon på blir ekstra god! Jeg tror aldri den ikke har blitt vellykket.

Angående redusering av kraft, så pleier jeg ikke å redusere veldig mye. Det som er viktig når man reduserer (og forsåvidt når man lager selve kraften også) er at man bare lar kraften syde, og ikke la den fosskoke. Da blir kraften klarest. Men den smaker så klart godt selv om den ikke blir klar også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...