Gå til innhold

Farge på bil


Emma3

Anbefalte innlegg

Hvilken farge har du på bilen, og korleis er fargen med tane på skittsomhet? Skal kjøpe ny bil, og ønsker egentlig svart bil. Denne blir ser skitten ut med ein gang, og det er jo kiipt. Lurar litt på mørkeblå, nokon som veit noko om denne fargen? Den andre bilen vår er sølvfarga og grei farge, men vil ikkje ha to like bila.... Tips og råd mottas med takk :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken farge har du på bilen, og korleis er fargen med tane på skittsomhet? Skal kjøpe ny bil, og ønsker egentlig svart bil. Denne blir ser skitten ut med ein gang, og det er jo kiipt. Lurar litt på mørkeblå, nokon som veit noko om denne fargen? Den andre bilen vår er sølvfarga og grei farge, men vil ikkje ha to like bila.... Tips og råd mottas med takk :takke:

Mørke farger (sort, blå, mørk brun osv) er stort sett like "vanskelige" å holde alle sammen. Svart og mørk blå er ett fett.

Sølv er det enkleste, men også (i manges øyne) det kjedeligste.

Ingenting er finere enn en nyvasket bil i en mørk, mørk farge.

Ikke så mye hjelp kanskje - mest fakta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, sjølv om de ikkje heilt var det svaret eg håpa. Mannen vil ha koksgrå, men den fargen likar ikkje eg. Hadde håpa å kunne forhandle meg fram til mørkeblå med reinhold som argument... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fantomsort bil, og jeg ser selvsagt at den blir fort skitten. Vasker den ca. 2 ganger i uka (mer om sommeren og mindre om vinteren), og bruker gode vaskeprodukter slik at skitten ikke "setter" seg. Dessuten går det fint å bare skylle av skitten om jeg ikke har tid til full vask. Den er fantastisk når den er ren! :rodmer:

En kompis har akkurat lik bil, men den er lavagrå. Skitten vises ikke like godt på hans som på min, så han "slipper unna" med færre vask. Lavagrå er en nydelig farge, kunne godt tenke meg den selv, men det får bli en annen gang.

Har tidligere hatt diverse blå, sølv og grønne biler; den sølvfargede holdt seg best, men det er en kjedelig farge, synes jeg.

Ellers synes jeg det viktigste er å se an hvilken farge bilen kler. Jeg elsker f.eks rød og hvit lakk, men få biler kler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpa å kunne forhandle meg fram til mørkeblå med reinhold som argument... :gjeiper:

Der sliter du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers synes jeg det viktigste er å se an hvilken farge bilen kler. Jeg elsker f.eks rød og hvit lakk, men få biler kler det.

Godt poeng. Hvitt er trendy og kult, men passer ikke alle biler. Absolutt ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Er bilen møkkete så vasker man den jo.

Hvorfor skal man velge farge utifra hva som viser møkka minst?

Det er ikke bra å ha en møkkete bil. Den slites mye mer og burde vaskes jevnlig...spesielt nå som det er så mye salt på veien.

Bortsett fra det så kan jeg komme med personlig erfaring om hva som syns mest.

Hvit bil ser alltid skitten ut bortsett fra når den er nypolert.

Grå/sølv fargede biler ser alltid mye renere ut.

Hadde nylig en blå bil, mørk og dyp i fargen, metallic, og har i dag en sort bil. Begge bilene syns møkka like godt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, de var skiit, at eg ikkje kan forhandle med blå bil. Får pønske ut noko lurt :gjeiper:

Klart man må vaske ein skitte bil. Er mykje på jobbreiser, så bilen blir fort skitten. Er og mykje aleine med barna i tillegg til 100% jobb, så å vaske bilen 2 ganagr i veka er heilt uaktuelt. Det er også vanskelig å få vaska bilen om vinteren, då det er kaldt og bilen vil fryse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er stress med bilvask når man ikke har tid, men det er jo ikke noe problem å vaske bilen om vinteren. Ikke vask på de kaldeste dagene, bruk silikon på lister og tørk bilen før du kjører ut. Dessuten kan du bruke gode produkter på bilen slik at det går an å skylle av skitten uten å vaske nøye, som jeg skrev lengre opp. Bilen trenger vask - ikke bare for utseendets skyld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en som var litt lysere metallic blå før, den var ganske grei, Veldig pen i fargen, og møkka syntes ikke sånn altfor godt.

Altså, ikke helt babyblue, men en sånn mellomting.

Litt sånn

I dag har jeg en mørk, grå en, og jeg merker forskjellen jah!

Men samtidig, så er den veldig lekker nyvaska da.

Røde biler kan være pene, men det er også den fargen som krever mest vedlikehold. Den blir mye fortere blass enn mange andre farger, og eneste måten er rubbing og polering. Hvis du allikevel ikke har tid til vask to ganger i uka, så anbefaler jeg ikke rød.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per i dag har vi 2 svarte biler. Det synes jeg passer på de jeg har. Blir fort møkkete men det tåler man. Det triste med mørke farger er at all steinsprut og div synes godt. Har en bil i bestillig og den er i grå, angrer litt på det selv om det er pent og vedlikeholdsfritt, skulle gjerne ha bestilt med fargen hvit, som nevnt tidligere, men var litt feig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørk grønn, mørk rød, mørk blå, totone mørk blå/lys blå. Kan vel egentlig ikke anbefale noen av dem når det gjelder å fremstå som mindre skitten. Den i totone klarer seg forsåvidt fint på det lyseblå partiet, men siden det er den øverste halvparten er det ikke så relevant.

Har hatt noen grå (eller "sølv" om man er fin på det) biler tidligere, de var vesentlig bedre på å fremstå som renere enn de faktisk er. Jeg oppfattet lyse gråfarger som de beste. Jaguar har/hadde en farge som jeg tror de kaller winter gold, altså en litt gyllen gråfarge, den kamuflerer utrolig bra. Krysser fingrene for at også andre bilmerker har noe som ligner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...