Gjest motherhood-flat Skrevet 25. februar 2011 #1 Skrevet 25. februar 2011 Er det noen her inne som har erfaring med fornebuklinikken (positive og/eller negative)? Vurderer å forstørre brystene, er så misfornøyd med hvor tomme og slappe de har blitt etter å ha fått barn. Har lest om både implantat og forstørrelse med eget fett, de utfører begge disse opr. der... Blir glad for å høre andres tanker/synspunkt/erfaringer, er fortsatt i tenkeboksen, vil ikke gjøre noe som kan være skadelig for kroppen min..
Gjest Linda sofie Skrevet 25. februar 2011 #2 Skrevet 25. februar 2011 En vennine av meg opererte seg på Fornebuklinikken. Hun er i hvert fall kjempe fornøyd Hun sa kirurgen hun var hos var veldig proff og hyggelig. Hun følte at de som jobbet der tok seg godt av henne. Det er 5 år siden hun tok silikon og hun har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Puppene ser kjempe fine ut. Er alltid noen der ute som er imot silikon. Som skal komme med moralpreiken og si at naturlig er best osv. Dette er ditt valg. Hvis du vil ta silikon, så må du selvsagt gjøre det. Jeg har å silikon (har hatt det i 3 år nå) og har heller ikke hatt noe komplikasjoner eller noe problem
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #3 Skrevet 25. februar 2011 Men har de kommet så langt at de nå transplanterer fett? Jeg leste om det en gang for noen år siden, da var det enda i teorifasen bare.
Gjest motherhood-flat Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 Men har de kommet så langt at de nå transplanterer fett? Jeg leste om det en gang for noen år siden, da var det enda i teorifasen bare. De gjør det flere steder, bl.a. på fornebuklinikken, angivelig med gode reultater, men dette er det jo ikke mulig for utenforstående å vurdere, all den tid de ikke har publisert noe ennå. Ved tilfeldig googling på temaet, virker det som om fett transplantasjon til bryst er kontroversielt, men ufarlig. Det er kostbart, og det endelige resultatet er umulig å forutsi, noen blir visst like flate igjen fordi det transplanterte fettet går til grunne. Det finnes flere videoer på you tube som er mer som reklamevideoer for klinikkene. Før etter bilder viser gode resultater, men igjen: inngrepet er forbundet med hevelser, og hvis man tar bilde av hovne pupper ser det jo vellykket ut... Har ikke funnet sikker dokumentasjon på at resulatet er langvarig..
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 En vennine av meg opererte seg på Fornebuklinikken. Hun er i hvert fall kjempe fornøyd Hun sa kirurgen hun var hos var veldig proff og hyggelig. Hun følte at de som jobbet der tok seg godt av henne. Det er 5 år siden hun tok silikon og hun har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Puppene ser kjempe fine ut. Er alltid noen der ute som er imot silikon. Som skal komme med moralpreiken og si at naturlig er best osv. Dette er ditt valg. Hvis du vil ta silikon, så må du selvsagt gjøre det. Jeg har å silikon (har hatt det i 3 år nå) og har heller ikke hatt noe komplikasjoner eller noe problem Takk for svar:) Jeg er ganske tynn, er redd det vil vises kanter av protesen under huden.., synes fett-transplantasjon virker fristende, men stoler ikke helt på at det "virker." Silikon er jo velprøvd, trygt, og lettere å forutsi resultatet, men tenk om jeg blir en av de som får kapselkontraktur eller rippling..? Dessuten er jeg ikke helt ung lenger, tenker det blir rart med yppige, struttende bryster når de første rynkene kommer og huden begynner å henge litt... Uff..., ikke lett dette...
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 De gjør det flere steder, bl.a. på fornebuklinikken, angivelig med gode reultater, men dette er det jo ikke mulig for utenforstående å vurdere, all den tid de ikke har publisert noe ennå. Ved tilfeldig googling på temaet, virker det som om fett transplantasjon til bryst er kontroversielt, men ufarlig. Det er kostbart, og det endelige resultatet er umulig å forutsi, noen blir visst like flate igjen fordi det transplanterte fettet går til grunne. Det finnes flere videoer på you tube som er mer som reklamevideoer for klinikkene. Før etter bilder viser gode resultater, men igjen: inngrepet er forbundet med hevelser, og hvis man tar bilde av hovne pupper ser det jo vellykket ut... Har ikke funnet sikker dokumentasjon på at resulatet er langvarig.. Ja, jeg googlet litt selv og det er nett dette jeg har kommet frem til. Pluss at en kjapp logisk gjennomtenkning tilsier at selv om fettet skulle ta festeform kan mye miste feste og brystet kan forbli like lite, bulkete eller skjevt. + at fettet vil jo før eller senere forbrenne vekk tenker jeg, miste form eller ja.. Mulig silikon rett og slett er det smarteste, eller saltvannsinnlegg? Innlegg man vet blir der når de først er satt inn.
Gjest Linda sofie Skrevet 25. februar 2011 #7 Skrevet 25. februar 2011 Takk for svar:) Jeg er ganske tynn, er redd det vil vises kanter av protesen under huden.., synes fett-transplantasjon virker fristende, men stoler ikke helt på at det "virker." Silikon er jo velprøvd, trygt, og lettere å forutsi resultatet, men tenk om jeg blir en av de som får kapselkontraktur eller rippling..? Dessuten er jeg ikke helt ung lenger, tenker det blir rart med yppige, struttende bryster når de første rynkene kommer og huden begynner å henge litt... Uff..., ikke lett dette... Jeg synes faktisk du skal ringe å få en konstulasjonstime, så kan du spørre kirurgen om alt du måtte lure på Tror en kirurg kan svare deg bedre enn oss på kg
Gjest motherhood-flat Skrevet 25. februar 2011 #8 Skrevet 25. februar 2011 Ja, jeg googlet litt selv og det er nett dette jeg har kommet frem til. Pluss at en kjapp logisk gjennomtenkning tilsier at selv om fettet skulle ta festeform kan mye miste feste og brystet kan forbli like lite, bulkete eller skjevt. + at fettet vil jo før eller senere forbrenne vekk tenker jeg, miste form eller ja.. Mulig silikon rett og slett er det smarteste, eller saltvannsinnlegg? Innlegg man vet blir der når de først er satt inn. Silikon er nok det tryggeste og mest forutsigbare, ja. Men samtidig: dersom fett transplantasjon til bryst fungerer, ser det jo mer naturlig og ekte ut, puppene står ikke rett opp når man ligger på ryggen, ingen problem med kapseldannelse, ingen proteser som skygger for brystvevet ved røntgenundersøkelser osv. Dessuten, hvis fettet først "fester seg", så løsner det vel ikke igjen? Fettet ellers på kroppen løsner jo ikke det heller, av seg selv? Og hvis man går ned i vekt vil jo puppene også skrumpe (hvis man har store nok pupper til at det er noe å skrumpe på), så det er vel heller ingen forskjell fra "normalsituasjonen"? Har du lest på de Coleman-sidene? En amerikansk kirurg som visstnok har holdt på i mange år med dette, og som mener det er vellykket med riktig teknikk på den rette pasient, dvs kvinner med litt løshud og heng og som ikke ønsker svære boobs, bare en diskret oppfyllning av tapt vev etter amming etc.. Kunne ønske det fantes en pålitelig kilde til dette, men trolig er det slik at de lærde strides og at man inntil videre ikke vet nok til å kunne si noe om det endelige resultatet for den enkelte. Leste om en dame som hadde fine pupper i ca 4 mnd tid etter operasjonen, men før året var omme, var de like flate, tomme og rynkete igjen, og fettsugingen hadde i tillegg etterlatt arr og søkk i huden flere steder på lårene...
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #9 Skrevet 25. februar 2011 Takk for svar:) Jeg er ganske tynn, er redd det vil vises kanter av protesen under huden.., synes fett-transplantasjon virker fristende, men stoler ikke helt på at det "virker." Silikon er jo velprøvd, trygt, og lettere å forutsi resultatet, men tenk om jeg blir en av de som får kapselkontraktur eller rippling..? Dessuten er jeg ikke helt ung lenger, tenker det blir rart med yppige, struttende bryster når de første rynkene kommer og huden begynner å henge litt... Uff..., ikke lett dette... På veldig tynne kvinner kan de legge protesen under muskelen. Vil tro det forhindrer at det viser noen kanter Fettransplantasjon funker, men om du da går litt opp og ned i vekt er du tilbake der du var, etter kort tid
Gjest Jotne Skrevet 24. april 2013 #10 Skrevet 24. april 2013 Jeg anbefaler ikke Fornebuklinikken da jeg har endt opp med et dårlig resultat.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #11 Skrevet 24. april 2013 Tok silikon på fornebuklinikken for ca 1 år siden, og jeg er kjempefornøyd med resultatet. Jeg hadde veldig lite pupp fra før, og var veldig klar på at jeg ønskte et naturlig resultat. Jeg har i dag mellomstore naturlige pupper, og tror ingen kunne tippe jeg hadde silikon VIsss du er usikker både på hva du skal gjøre, og hvilken klinikk du skal velge, ville jeg fått kunsultasjonstimer på flere steder. Da får du høre hva forskjellige leger anbefaler, og selv velge hva du mener hørest best ut. Viss alle anbefaler det samme, kan du vertfall vere trygg på at legen gjør det rette Anonym poster: 51d7642170a868ca08761f30ff78e165
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #12 Skrevet 24. april 2013 Har hørt fra en som burde ha greie på det faglig sett, at det er en dyktig og erfaren plastikkirurg der. Anonym poster: 1bd4445395820652b853e2a7f7b5662f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå