AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #21 Skrevet 25. februar 2011 Et spørsmål litt på siden; hvem er det som definerer en kjendis? Etter google-søk fant jeg denne: "kjendis subst. m kjendis () ['çendɪs] person som er blitt kjent gjennom mediene" Er det ikke nettopp det Rachel Nordtømme har blitt/er? Må man være skuespiller eller artist for å betegnes som kjendis? Forøvrig synes jeg Rachel Nordtømme er en flott jente, hva så om hun promoterer seg selv? Skal hun takke nei til ting hun har lyst til fordi hun drar fordeler av det på grunn av kjæresten? (Og hva er så ille med Caroline Berg Eriksen egentlig?? Flott jente det også!) 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #22 Skrevet 25. februar 2011 Hallo. Alle har vært fjortiser og ungdom. Mange her inne har sikkert vært baksnakkende drittkjærringer som ikke har likt den andre jenta på skolen. Mange har sikkert vært sur på en haug med jenter, blir dritings og klint med 1 fyr man helst ikke burde klint med fordi en annen likte ham. Om noen ikke liker Rachel Nordtømme pga "hvordan hun var i de yngre dager" så er da det bare helt menneskelig å vokse fra tenåring til voksen. Det er en del av hvordan vi alle forandrer oss. SYnes det er tragisk at dette skal følge en livet oppover, og det synes jeg også er en dårlig grunn. Hun er ei pen jente. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #23 Skrevet 25. februar 2011 Er det virkelig så merkelig å forvente at man blir kjendis av en grunn? At man gjør noe annet enn å være pen? Selvom hun er søt og snill så hjelper det da LITE. Hun er like fjottete som Tone og resten av bunsjen. Er det virkelig så fælt å ønske noe litt...bedre?
runekki Skrevet 25. februar 2011 #24 Skrevet 25. februar 2011 (endret) . Endret 7. mars 2011 av runekki
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #25 Skrevet 25. februar 2011 Siden noen kan si at hun er pen, fordi det er deres mening. Jeg synes hun er direkte stygg. Hun ser ut som en levende barbie, med et svært gammelt hode/ansikt på en ung kropp. Munnen er helt fæl.. Dette skriver jeg fordi TS i første innlegg anklager folk for å være misunnelige på henne pga masse overfladisk. Overfladisk lenge leve! Kanskje hun er grei? Jeg synes ikke hun virker som noe særlig jeg? Hva er hun spesiell for, personlighetsmessig? Hun kunne vært hvem som helst for min del. Ser ikke noe som skiller seg bort. Men hun er flink med idretten sin. Ja.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #26 Skrevet 25. februar 2011 Dette er det jeg ikke liker med henne og det er da selvsagt basert på det inntrykket jeg har fått av henne i media. Jeg føler at hun er veldig oppmerksomhetssyk. Hun skal visstnok ha uttalt at hun er lei av å stå i Petters skygge og at hun nå vil opp og fram i lyset. Så stiller hun opp med lettkledde bilder i et manneblad, deretter er hun i Se og Hør for å fortelle at hjemme er det hun som er sjefen. I dag sier hun altså at hun er misfornøyd med Petters sølv. Får inntrykk av at hun gjør hva som helst for å komme i media, og jeg skjønner ikke dette eksponeringsbehovet. For all del det er bra at hun trener og er sunn. Og nei, jeg higer ikke etter et liv i ramplyset, så jeg er ikke misunnelig. 2
Gjest Uglefot Skrevet 25. februar 2011 #27 Skrevet 25. februar 2011 Men fra løk til salvador..på hvilken måte er Nordtømme et godt forbilde? Fordi hun ser veldig sunn og veltrent ut og fordi hun driver med idrett? Er man et bra forbilde bare fordi man har prestert helt greit på en idrettsbane?
Hvitdrøm Skrevet 25. februar 2011 #28 Skrevet 25. februar 2011 (Og hva er så ille med Caroline Berg Eriksen egentlig?? Flott jente det også!) Ingenting galt med henne, men personlig synes ikke jeg det er så interessant å lese om hverdagen til ei jente som lever av å blogge. 2
Bellamy Skrevet 25. februar 2011 #29 Skrevet 25. februar 2011 Hvis jeg hadde vært kjæresten til Northug hadde jeg vel spilt litt på det jeg og, samme ville nok flere av dere også gjort. Hun har jo fått jobbtilbud kun fordi hun er kjæresten hans, og selv om jeg ikke støtter det ser vi jo at det gagner henne. Er også enig i at hun er et bedre forbilde for unge jenter enn de andre rosabloggerne, for trening er vel sunnere og bedre enn shopping og takeaway-mat fra en kinesisk restaurant? Syns ikke at hvordan hun oppførte seg når hun var yngre bør bli et tema nå, er vel flere enn henne som kan ha blitt oppfattet som frekk, eller vært frekk, i sine yngre dager. Jeg syns Rachel virker som ei tøff jente med ben i nesa, selv om jeg ikke er noen stor fan av henne. Såpass kan jeg innrømme.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #30 Skrevet 25. februar 2011 Det som gjør folk som eksempelvis Nordtømme til kjendiser er jo mediene. De blåser opp og selger dem som kjendiser. Ja, selvfølgelig er de med på det selv, men veldig ofte så baserer folk seg på overskrifter fra se&hør, dagbladet osv og så dømmer personen ut fra det. Da blir det veldig feil og man kan få inntrykk av at vedkommende selv "står frem som...blabla", mens det i realiteten bare er en skapt sak fra aktuelt medie. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #31 Skrevet 26. februar 2011 Men fra løk til salvador..på hvilken måte er Nordtømme et godt forbilde? Fordi hun ser veldig sunn og veltrent ut og fordi hun driver med idrett? Er man et bra forbilde bare fordi man har prestert helt greit på en idrettsbane? Et bedre forbilde ihvertfall, sammenlignet med low carb freakene som veier 40kg og ikke eier en muskel på kroppen (ikke meningen å angripe mennesker på lavkarbo, men det finnes jo ekstremister innen alt).
Inx Skrevet 26. februar 2011 #32 Skrevet 26. februar 2011 Jeg har noe i mot alle disse nye kjendisene. Jeg kan ikke fordra dem, de tar så mye plass at de fortrenger virkelige nyheter og journalistikk. All oppmerksomheten som kanaliseres til disse er helt utrolig. Feministiske Norge hvor de mest omtalte kvinnene er blonde bimboer som skriver om sminke og for og mot silikon boobs - sirkelen er slutta 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #33 Skrevet 26. februar 2011 Hun har en blogg, trener mye og er kjæresten til en eller annen petter. Hva skal jeg like/ikke like med henne? Jeg vet ikke hvorfor jeg skal like at hun skriver blogg, trener mye og har en kjæreste. Men det er jo fint. Hva jeg ikke liker. Hun tar unødvendig plass. Tone-bølgen. Gud hvor kjipe kjendiser vi har!
Sekretæren Skrevet 26. februar 2011 #34 Skrevet 26. februar 2011 Tråden er ryddet. Personkarakteristikker fra folk som angivelig kjenner eller har kjent Nordtømme, vil slettes. Spørsmål tas på PM. Vennlig hilsen SportyShorty, mod
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #35 Skrevet 26. februar 2011 Man kan mislike henne på bakgrunn av at hun er kjent som et resultat at at hun er sammen med Norges ekleste idrettsutøver. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #36 Skrevet 26. februar 2011 Hvorfor gidder (noen av) dere å bruke energi på å mislike noen på grunn av kjendisstatus, egentlig? Personer dere har dømt basert på avisartikler og tv-intervjuer? Jeg forstår ikke hvordan noen kan lire av seg så stygge karakteristikker om en person,sier dere sånt om folk dere kjenner også? 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #37 Skrevet 26. februar 2011 Men fra løk til salvador..på hvilken måte er Nordtømme et godt forbilde? Fordi hun ser veldig sunn og veltrent ut og fordi hun driver med idrett? Er man et bra forbilde bare fordi man har prestert helt greit på en idrettsbane? Tenkte på omtrent det samme. Hvem bestemmer hva som er et godt forbilde? Er det kun de tanketomme nekene med trutmunn som spiser sunt og driver med idrett, som er gode forbilder i vårt samfunn i dag? Det virker jo slik, dessverre Hva med de som kanskje ikke har en flott kropp eller utseende å vise frem, men som har noe interessant og reflektert å komme med? Disse menneskene kommer jo helt i bakgrunnen av de overflatiske idiotene som vi ser overalt nå. Synes det er skremmende å se hvilke verdier som får oppmerksomhet nå for tiden. Spiser du kaninfor og ser ut som en Barbiedukke, eller driver med hysterisk trening, ja da kan du være sikker på å komme i søkelyset. Æsj, jeg blir kvalm av hele greia!
Gjest Emera Skrevet 26. februar 2011 #38 Skrevet 26. februar 2011 (endret) Jeg tror det ligger en slags moralsk indignasjon bak misnøyen mot Nordtømmes medieoppmerksomhet. Jeg kan egentlig ikke se noe stort problem med å oppnå suksess fordi man bruker andre som er kjente, så lenge man er kvalifisert til det man blir kjent for. Det er ikke sikkert Thomas Numme hadde vært en av Norges mest kjente programledere hvis han ikke var sønnen til Yngvar. Men her får Nordtømme i full fart jobbtilbud som VM-reporter for TV, mens andre går å flere år på skole uten å være i nærheten av noe sånt, fordi de ikke kjenner noen berømte personer. Endret 26. februar 2011 av Emera
Gjest Valiant Skrevet 26. februar 2011 #40 Skrevet 26. februar 2011 Janteloven. Folk roper janteloven for alt og ingenting. Janteloven rasisme og mye annet blir brukt så fort og enkelt for alt og ingenting at det ikke lenger har noen mening. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå