Gå til innhold

hvis noen blir dømt til

Fremhevede innlegg

Skrevet

fengsel i 1 år i Norge, så betyr det 9 måneder??? Stemmer ikke det???

1 år =9 mnd hvis det er fengselsår.

hvis noen får 2 år og x antall mnd så går jeg ut fra at mnd leses bokstavelig...

noen som vet noe om dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fengsel i 1 år i Norge, så betyr det 9 måneder??? Stemmer ikke det???

1 år =9 mnd hvis det er fengselsår.

hvis noen får 2 år og x antall mnd så går jeg ut fra at mnd leses bokstavelig...

noen som vet noe om dette???

antall dager i varetekt trekkes fra, det vet jeg. kan man løslates tidligere pga god oppførsel i fengsel?? så vidt jeg vet så kan man søke om permisjon fra fengsel etter 4 "år". hvor lenge kan slike permisjoner vare? hvor mange permisjoner kan man få innvilget.

man kan få gratis utdannelse i fengsel? jobbe eller gå i behandling/rehab må man vel, hvis man ikke utdanner seg?

hvor mye tjener man i fengsel??

Skrevet

og så er det vel 1 times lufting hver dag? resten av tiden må man være på sin celle? 3 måltider daglig?

Gjest Bredtveit
Skrevet

Prøveløslatelse..

§ 42. Løslatelse fra fengselsstraff

Kriminalomsorgen kan løslate domfelte på prøve når vedkommende, medregnet mulig varetektsopphold, har gjennomført to tredjedeler av straffen og minst 60 dager. Dersom løslatelse på prøve medfører at den gjenstående straffetid blir mindre enn 14 dager, kan prøveløslatelse bare skje dersom tungtveiende grunner taler for det.

-

Prøvetiden utløper på det tidspunkt den idømte fengselsstraff ville vært gjennomført i sin helhet.

Skrevet

Prøveløslatelse..

går ut fra at dette betyr at vedkommende kan løslates på prøve hvis det har vært god oppførsel i fengsel.

Skrevet

Kan du ikke spørre advokaten din? Eller få informasjon fra det fengselet der du skal sone?

Skrevet

Kan du ikke spørre advokaten din? Eller få informasjon fra det fengselet der du skal sone?

skal ikke sone. gjør undersøkelser til en ny tråd jeg skal lage...

Skrevet

Hvorfor er dette en aktuell sak?

vel, med lave straffenivået i Norge så er dette alltid aktuellt...

Gjest Bredtveit
Skrevet
går ut fra at dette betyr at vedkommende kan løslates på prøve hvis det har vært god oppførsel i fengsel.

Ikke nødvendigvis i følge fengselsstyrets rundskriv Fst 4/99..

I helhetsvurderingen av hvorvidt prøveløslatelse skal innvilges eller ikke, må det sentrale punktet være hvorvidt prøveløslatelse totalt sett fremstår som tilrådelig. Momenter som tillegges vekt i vurderingen er om innsatte har en forhistorie og/eller adferd som tilsier at det er en reell fare for at det snarlig begås ny kriminalitet. Det skal legges spesielt vekt på om innsatte har mange forutgående domfellelser, såkalt "gjengangerkriminalitet". I denne vurderingen bør også domfeltes adferd, vilje og evne til endringer inngå som et viktig moment.

skal ikke sone. gjør undersøkelser til en ny tråd jeg skal lage...

Venter spent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...