Gå til innhold

Vedlikehold av bilen


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

I dag satt jeg ved en godt traffikert vei og ventet på bussen i ca 25 minutter. På den tiden kjørte det massevis av biler forbi meg og de fleste hadde en ting til felles: den store, massive isblokken som samler seg bak forhjulene. Det var så tettpakket på mange, at hjulet kontinuerlig gned seg inntil isen og laget lyd. Det vil jeg tro at ikke er bra for noe som helst, altså: husk å sparke løs snøen som pakker seg der regelmessig. Måtte bare lufte det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var så tettpakket på mange, at hjulet kontinuerlig gned seg inntil isen og laget lyd. Det vil jeg tro at ikke er bra for noe som helst,

tror ikke det gjør noe som helst med de klumpene der - bortsett fra å irritere deg da :)

Endret av Henkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Det gjør nok ikke så mye for bilen at det er noen isklumper der.

Dekkene lager lyd når de kjører på sneen også, eller på asfalten, eller på grus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo vedlikehold. Noe som irriterer meg er de som aldri gidder å vokse eller polere bilene sine. Når det regner ser man at bilen bare er våt, altså at det ikke perler seg i det hele tatt. Mange tenker nok at dette bare er en estetisk greie, men faktisk så tørker en vokset bil raskere, og man slipper at bilen står og er fuktig i lange tider. Fukt, salt og skitt som blir stående nå på vinteren gir etter hvert rust, noe som ikke er spesielt kjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo vedlikehold. Noe som irriterer meg er de som aldri gidder å vokse eller polere bilene sine. Når det regner ser man at bilen bare er våt, altså at det ikke perler seg i det hele tatt. Mange tenker nok at dette bare er en estetisk greie, men faktisk så tørker en vokset bil raskere, og man slipper at bilen står og er fuktig i lange tider. Fukt, salt og skitt som blir stående nå på vinteren gir etter hvert rust, noe som ikke er spesielt kjekt...

Enig!

Samme med de som ikke gidder vaske bilen om høst/finter, fordi den blir så for skitten igjen.

Da spør jeg bare: dropper de samme menneskene å pusse tennene, siden de likevel spise om en time eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...