Gå til innhold

Hund med øyeverk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en godt voksen hannhund, som i den siste tiden har begynt å få problemer med at det danner seg en slags "pudding" av verk i øyekroken hans. Dette gjelder spesiellt det ene øyet. Jeg må fjerne dette nesten hver dag, siden det stadig kommer tilbake. Det ser ikke ut til at dette plager ham noe særlig. Men jeg lurer jo på hva dette er for noe, og hvorfor han har det. Noen som vet hva man kan gjøre med det? Kan man kjøpe øyedråper eller liknende uten resept, eller må jeg ta ham med til dyrlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øyekattar? Kontakt dyrlege og få en salve for dette :) Man må ha resept

Endret av mirandaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund hadde også verk på det ene øyet for noen måneder siden. Kjøpte øyebadevann på apoteket, som kan kjøpes uten resept, skylte med det en ukes tid og øyet ble helt fint igjen. Så jeg hadde kanskje prøvd det først og dratt til veterinær hvis det ikke går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, begge to :)

Men finnes det et spesiellt øyebadevann for hund, eller er det det samme som det man bruker til mennesker? Hvordan renser man øynene til hunden med øyebadevann?

Har lyst til å prøve det først, og se om det hjelper.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetrinær først,da det mest sansynlig er bakterier som herjer.Da får du en øyekrem (fusidin tror jeg ) som du skal påføre ca 2 ganger pr dag.

Øyebadevann får du på apotek ja,bare si at du skal ha det til hund.Bruker disse selv,pimpetter som er enkle å bruke på hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa at jeg skulle bruke øyebadevannet på hund, og fikk beskjed om at jeg kunne bruke det samme som mennesker bruker. Det er flasker med en slags kopp som man setter på, og legger over øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får øyebadvann reseptfritt på dyrebutikken også - koster rundt 150 kr og har en fin helletut. Min hund har hatt både infeksjon og ufarlig puss. Til infeksjonen (gult puss) fikk jeg salve på resept, og til det ufarlige pusset (gråhvitt i fargen) fikk jeg beskjed om at jeg med fordel kunne benytte øyebadvann, siden det var mer sterilt enn å rense øyet med bomull og vanlig vann.

Jeg ville tatt en tur til dyrlegen for å forsikre meg om at det ikke var farlig. Bedre å dra en gang for mye enn en gang for lite :)

Endret av Antlers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...