Belima Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Datteren min ønsker seg en kjøkkenmaskin som er ekstremt god til å røre smør og sukker hvitt. Problemet med den hun har er at hun hele tiden må stå med slikkepotten å dytte blandingen ned i bollen igjen. Det legger seg på kanten av bollen hele tiden. Har en maskin (Bosch) nå og den er bra til gjærdeiger og mye annet, men ikke til å røre smør/sukker hvitt og luftig. Noen som har forslag til hva slags maskin jeg kan kjøpe?
Perelandra Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Anbefaler Kenwood Major. På den kan du regulere hvor dypt ned i bollen redskapene (visp, eltekrok, K-spade) skal nå, og da unngår du også at det samler seg røre eller deig langs kanten av bollen. Reguleringen gjøres ved å stille på en skrue øverst på hvert av redskapene. Er du sikker på at det ikke finnes noe tilsvarende på Bosch-maskinen? Det tok ei stund før jeg fant ut av det på min maskin. Jeg irriterte meg også over at jeg stadig måtte bruke slikkepotten. 1
Fluffe Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 (endret) Slenger meg med på denne .Leter etter det samme. Sleng gjerne på en ca pris også. Svigermor sin er ellendig. Endret 24. februar 2011 av mirandaa
Belima Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2011 Takk da skal jeg sjekke ut det. Har en Major selv. Takk for tipset.
Perelandra Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 Kenwood maskinene variere mye i pris avhengig av hvor kraftig motoren er, og etter hvor mye av maskinen som består av plast eller metall. Jo mer metall, desto mer slitesterke. Prisen er også avhengig eventuelt tilleggsutstyr som følger med. Jeg har skrevet om det i her. Jeg har selv en KM 360 Classic Major. Den kostet kr. 2790, og da fulgte det med visp, K-spade, eltekrok og kjøttkvern.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå