AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Her er saken. Jeg er redd for slanger, jeg snakker REDD. EKSTREM FYRKT. de fleste tror meg ikke når jeg sier det, men det er faktisk blitt ganske gale de siste årene. når jeg ser et bilde av en slange, så kaster jeg det jeg har i hendene og skriker. er det slange på tv hopper jeg opp i stolen /sofa og starter å grine. Når jeg ser en levende slange, (vel dette husker ikke jeg selv, men har fått forklart fra div folk som har vært med meg) 1. Jeg skriker. løper, og de finner meg i foster stilling høyt oppe like blek og skjelvende. 2. Jeg skriker, løper og Besvimer. 3. jeg hoppet utenfor en klippe på ca 4M (uten å se hva som var nedenfoførst) Ja dette høres usansynelig ekstremt ut, men slik er det. jeg kan se andre dyr som ligner eks åler, mark, liguaner osv. bare ikke slanger. Saken er den, Jeg har jobbet i Ambulansen i 3 år nå. til dags dato har jeg vært heldig og ikke kommet til noen som har hatt slanger. men det flere og flere som får slike dyr, og vi får flere stam passienter (for å kalle dem det) som har slanger både løst og i bur. Skulle jeg en dag rykke ut til en av disse, så vil ikke jeg klare å hjelpe denne personen (jeg vet dette fordi jeg har vært hjemme hos folk som har hatt bilder av slanger og jeg har ikke klart å gjøre noe før de har fjernet bilde, da kan jeg bare tenke meg det blir værre med levende slanger) Hvor kan jeg få hjelp mot denne forbien? finnes det offentlig støtte mot dette? det er jo ulovlige dyr. og jeg har jo en spesiell jobb sammenheng. Jeg tar imot alle råd og tips med aller største takk
Betty2 Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 (endret) --- Endret 23. februar 2011 av Betty2
Gjest navnelapp Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 Gå til ein psykolog el.l. og få eksponeringsterapi. Einaste måte å handtere slikt på, og det blir kurert på relativt kort tid.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Eksponerings terapi, er det slik at jeg må stå å se på levende slanger? Må Fastlege kontaktes for å få time hos psykolog? Hilsen TS
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 Er like ille som deg og vet hvordan du har det. Jeg skal prøve tankefeltterapi.
Curlyme Skrevet 24. februar 2011 #6 Skrevet 24. februar 2011 Hater selv slanger. Jeg får frysninger og panikk inni meg når jeg ser en. Så en gang en dokumentar på tlc om en fyr som hadde 7 store slanger i en et roms leilighet. Noen var løse andre i bur. Han hadde i tillegg en unge og kona var redd for at slangene skulle spise opp barnet en dag. Helt jævlig skjønner ikke at folk kan leve med slanger. Meld deg på følelser og fornuft som går på tv norge kanskje han fyren kan hjelpe deg . Uff nei jeg vet ikke, men jeg skjønner deg godt.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #7 Skrevet 24. februar 2011 Ja slanger er ekle dyr. Hadde jeg bare vist hvorfor jeg var redd em, så hadde kanskje ting vært enklere..... men har ingen anelse om hvorfor de har slik effekt på meg. har aldring rørt en slange, ikke sett skumle slange filmer osv.... ja ja Tenkte eg skulle se litt på det forslaget om tankefelt terapi. blir det for dyrt, er faktisk neste steg å melde seg på tv Norge (selv om kamera er ikke er min venn) gjør hva som helst for å bli kvitt frykten Hmm 7 slanger ja... det var da ekstremt, ville ikke godtatt at mitt barn skulle hatt løse slanger rundt seg, da vet jeg om en som hadde mistet foreldre retten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå