Gå til innhold

Sykle...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk meg en trimsykkel her for en stund siden, og brukte den - èn gang. Fordi jeg får så SINNSYKT vondt i rumpa av å sykle/spinne!! Har dere noen gode tips på hva jeg kan gjøre med det? Prøvde å ha en pute oppå setet, men det hjalp ikke stort. Dette setet er ganske bredt..

Og: Jeg vil ned hovedsaklig rundt magen (vet det ikke går an å punkttrene) og stramme opp lår og rumpe.

Får jeg ønskelige resultater hvis jeg sykler? Altså, hjelper det for mage? Rumpe og lår er det vel bra for..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du syklet lite de siste månedene? I så fall er det ikke rart at du får vondt, det tar tid å herde setemuskulaturen. Du kan jo kjøpe en sykkelbukse, de har polstring i skrittet. Da skal du selvsagt ikke ha på deg underbukse.

For å miste fett på magen må du miste fett over hele kroppen. Da må du forbrenne mer enn du spiser, og sykling er en utmerket treningsform for å forbrenne fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Lance!

Ja, det er leenge siden jeg har syklet. Ang å kjøpe sykkelbukse skulle jeg gjerne gjort det, men er i spareboksen akkurat nå så det får jeg ikke gjort.. Men; Hvordan skal jeg 'herde' setemusklene da? Begynne smått og trappe oppover? Hvor lenge bør jeg sykle i begynnelsen, og når bør jeg øke lengde?

"Timeplan" taes gjeerne imot! :D

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med spinning for et par måneder siden. Hadde bare vondt første to gangene. Har ikke den mest beinete rumpa da.

Gikk vel et 2-3 ganger i uka til å begynne med. Mellom 45 min og en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Man trenger ikke beinete rumpe for å få vondt av et sykkelsete. Når sykkelsesongen begynner vet jeg at jeg har ca 3 uker på sykkelen (sykling minst 3-4 dager pr uke en vei 20 minutter) før det slutter å gjøre vondt. Jeg vil tro at du vil merke bedring dersom du sykler regelmessig.

Et gelésete fås kjøpt for noen 100-lapper og hjelper noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lance, tror du at sete og styrehøyde har innvirkning på belastning på rompa? Man vil jo kunne justere vektfordeling rompe-armer slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger ikke beinete rumpe for å få vondt av et sykkelsete. Når sykkelsesongen begynner vet jeg at jeg har ca 3 uker på sykkelen (sykling minst 3-4 dager pr uke en vei 20 minutter) før det slutter å gjøre vondt. Jeg vil tro at du vil merke bedring dersom du sykler regelmessig.

Et gelésete fås kjøpt for noen 100-lapper og hjelper noe.

Da er det bedre med sykkelbukse. De er mer kroppstette og reduserer sjansen for f.eks. gnagsår. De koster ikke spesielt mer de heller. Uansett tror jeg TS ville unngå å bruke noe penger akkurat nå.

Lance, tror du at sete og styrehøyde har innvirkning på belastning på rompa? Man vil jo kunne justere vektfordeling rompe-armer slik.

Nå er ikke jeg Lance, men det viktigste med setehøyden og plassering er at man tråkker riktig slik at man får overført kraften til pedalen.

Styrehøyden avgjøres jo litt av hvilken type sykkel det er og hvordan man sykler.

Uansett skal man ikke legge vekten på styret for å unngå smerter i baken. Man herdes etter en stund uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...