Gå til innhold

Rask tilbake på jobbe gjenneom nav....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hallo noen som har vært med på denne ordninga? Har vært sykemeld i tre mnd på gunn av depresjon i noen mnd og søkte på å være med på "Raskere tilbake", de lova da at jeg skulle få hjelp med psykolog. Fikk endlig plass og i dag var dagen, hadde gleda meg. Men så viser det seg at det var gruppe terapi jeg fikk tilbud om. Ble skikkelig skuffa og vet ikke om dette er noe for meg. Noen som har vært med på denne ordningen....hvilken opplevelse har dere.???Hadde gleda meg til og endelig få snakke med noen, har ikke lyst til og sitte i en gruppe og legge ut om mine problem.........

Takknemelig for svar!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gruppeterapi er faktisk noe av det beste man kan få av terapi viser forskning, du vil snakke sammen med andre som har akkurat samme problemene som deg, som forstår og kan relatere til det du har å si :). Dette er mye bedre enn å fortelle til 1 som kanskje ikke forstår DEG slik du vil bli forstått.

Forstår frustrasjonen din iallefall, og om de har lovet psykologhjelp (har du det skriftlig?) så forsøk å få ordnet deg med dette også.

Men gruppeterapi har iallefall svært mye for seg, det lover jeg deg.

• Liker 5
Skrevet

Gruppeterapi har ingenting for seg, en gjeng folk i en sirkel som kappes om å ha det værst. Og de fleste har ikke sett vann & såpe på noen dager så lukten blir deretter.

Skrevet

Ts her.......noen som har fått psykolog en til en gjennom denne ordninga eller er gruppeterapi det vanlige(raskere tilbake)?

Skrevet

Gruppeterapi er faktisk noe av det beste man kan få av terapi viser forskning, du vil snakke sammen med andre som har akkurat samme problemene som deg, som forstår og kan relatere til det du har å si :). Dette er mye bedre enn å fortelle til 1 som kanskje ikke forstår DEG slik du vil bli forstått.

Forstår frustrasjonen din iallefall, og om de har lovet psykologhjelp (har du det skriftlig?) så forsøk å få ordnet deg med dette også.

Hvorfor finnes da fortsatt psykologer? Du kan gjerne si at gruppeterapi er bra for mange, og det er jeg enig med deg i, men å si at dette er alltid er bra er feil. Utsagn som dette fører fort til at de som ikke fåt utbytte av det føler at det må være noe galt med de, selv om det sannsynligvis bare ikke er rett form for hjelp for de.

Skrevet

Hehehehehe. Hvor sier jeg at gruppeterapi alltid er bra? Hvor sier jeg at trådstarter ikke bør fortsette å forsøke å få psykologhjelp?

Godt jobba med å trekke slutninger basert på luft :). Prøv igjen.

Skrevet

Hadde du brukt "ofte bedre" og slengt på et "for mange", eller for den slags skyld "for de fleste" hadde du trolig fått frem det du mener du sier.

Skrevet (endret)

Evt så kunne du blitt flinkere til å lese resten av innlegget mitt, slik at du hadde forstått hva jeg faktisk sa :).

EDIT: Litt usikker på hvordan du forsøker å hjelpe trådstarter, forresten.

Endret av Alastor
Skrevet

Evt så kunne du blitt flinkere til å lese resten av innlegget mitt, slik at du hadde forstått hva jeg faktisk sa :).

EDIT: Litt usikker på hvordan du forsøker å hjelpe trådstarter, forresten.

Jeg ser fortsatt ikke hvordan det kan leses som annet enn at "gruppeterapi er en hjelp, tro det eller ei" (Satt på spissen). Det er fullt mulig det er jeg som er treg, men det er også noe man må ta i betraktning at folk er når man svarer ;)

Og hvordan jeg prøver hjelpe TS? Ved å si på at det er ikke noe galt om det ikke virker, og at det ikke er noe galt i å ikke ønske denne typen behandling.

Utover det har jeg ikke noe mer å si og trekker meg ut før dette ender opp i en diskusjon om komunikasjon på forum. Det fører skjelden noe konstruktivt med seg, og jeg ser det som relativt lite sannsynlig her.

Skrevet

Raskere Tilbake var ikke noe for meg. For det første fungerte ikke ordningen i det hele tatt, og det tok over tre mnd fra legen min sendte søknad til jeg fikk svar (og det etter flere purringer).

Når jeg først kom inn, ble jeg etter en time sendt ut med beskjed om at Raskere Tilbake er et tidsbegrenset tilbud, og de (sånne som meg) som trenger hjelp ut over 12 uker bør få seg psykolog ved voksenpsykiatrisk poliklinikk eller lignende.

Jeg fikk uansett inntrykk av at hjelpen ville vært one-on-one, men kanskje dette varierer mellom ulike kommuner...

PS: Ikke noe negativt om psykologen jeg traff, bare for å ha det klart!

NAV burde være tydeligere på at dette er et lavterskeltilbud for dem med milde plager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...