Gjest TS Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Jeg jobber kun ekstravakter, har ikke kontrakt,.men har jobbet slik lenge, og det fungerer kjempefint. Tar de vaktene jeg føler for...Jobber så og si 100 %. Men nå har jeg en veldig tung periode i livet mitt, og kjenner jeg trenger en periode sykemelding.. Hva er mine rettigheter..siden jeg ikke har fast jobb?? help
mufi Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 det har med å gjøre om du går i "faste" vakter eller ei. For om det er bestemt at du skal gå den og den vakten minimum 14 dager før, så har du rett på sykepenger for den vakten, så det handler om hva du er satt opp på. Hvis du ikke er satt opp på noe, så langt frem i tid, så har du nok desverre ikke rett på noe. Slik er det hvertfall i min kommune, men kanskje det varierer?
Gjest wenche Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 Dersom du har jobbet lenge nok til å ha krav på sykepenger, så får du det. Det blir gjennomsnittsberegnet, men er usikker om de bruker de siste 3 mnd, eller om de går lenger tilbake.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå