Uflaksa Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Strever med mye redsel for flere ting. Om vinteren er jeg livredd for å kjøre/sitte på i bil. Som regel blir jeg ikke med, men de få gangene jeg MÅ være med så sliter jeg ut den stakkars samboeren min. Jeg sier han ikke skal kjøre så fort, jeg "bremser", gisper,sier han ikke må kjøre så nærme bilen foran. Rett og slett en hurpe der jeg sitter. Han må ta flere bremseprøver for å overbevise meg om at motorveien er bar. Dette er rett og slett helt forferdelig. En annen ting er å fly. Før syntes jeg det var kjedelig, men nå sitter jeg anspent hele flyreisen og gisper hver gang det er en liten turbulens. Er også blitt redd for å sove alene. Ligger og tenker på alt som kan skje. Noen kan bryte seg inn, eller det kan begynne å brenne osv. Dette begynner gå utover samlivet. Synes virkelig synd på min samboer som må holde ut med alle mine rare tanker. Noen som har råd for hva jeg kan gjøre?
Ethereal Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Dette er tydelig noe du opplever som et stort problem, og som du synes ødelegger livet og samlivet ditt med din partner. Det jeg synes du skal gjøre er å kontakte fastlegen din og få henvisning til en psykolog som kan hjelpe deg med problemene dine.
Uflaksa Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2011 Dette er tydelig noe du opplever som et stort problem, og som du synes ødelegger livet og samlivet ditt med din partner. Det jeg synes du skal gjøre er å kontakte fastlegen din og få henvisning til en psykolog som kan hjelpe deg med problemene dine. Takk for svar. Men føler at min fastlege bare vil trekke på smilebåndet. Mitt problem er jo ganske tåpelig synes jeg selv om jeg ikke klarer skjerpe meg. Tenker på at andre har mye alvorligere problem.
Gjest Sommertid Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 Takk for svar. Men føler at min fastlege bare vil trekke på smilebåndet. Mitt problem er jo ganske tåpelig synes jeg selv om jeg ikke klarer skjerpe meg. Tenker på at andre har mye alvorligere problem. Hvis du ikke tar tak i dette nå kan det jo utvikle seg til noe mye mere alvorlig. Så lenge du synes dette er noe som virkelig plager deg så er jeg enig med Ethereal. Bedre å få tatt tak i problemene med en gang. Lykke til =)
Uflaksa Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2011 Er det flere der ute som har samme problem? Eller er det bare meg? Særlig dette med kjøring om vinteren. Tror jeg må flytte til et land uten minusgrader...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå