Gå til innhold

Venn med eksen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har også mistet mange vennskap fordi han/hun fikk seg kjæreste. Mistet mange venner -men også mange venninner. Det er synd, men noen ganger er det bare sånn.

Jeg var i et forhold en gang hvor kjæresten min kun hadde meg. Han hadde jobben, ja -men han hadde ingen venner. Var aldri ute på byen med "gutta" osv. Det var bare han og meg. Hjemme. Foran TV'en. Etter to måneder i denne tilværelsen fikk jeg ikke lenger puste. Bokstavelig talt. Det kvalte meg -tilslutt var det nesten ingenting igjen av meg, og jeg nesten ropte til ham "kan du ikke bare gå ut! gjøre noe gøy! være sammen med andre mennesker! finne på noe!!". Han satt fremdeles foran TV'en, og det var selvsagt slutten på det forholdet.

Mitt forhold til min x stikker så dypt at jeg vet at vårt vennskap aldri vil komme til å ta slutt selvom den ene eller begge får ny kjæreste. Som sagt -han er som en bror for meg. Og -man ender jo ikke forholdet til sin bror selvom man får seg kjæreste -gjør man vel?

Klem,

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

icon_smile.gif Jeg er glad på dine vegne for at du har en slik "bror", og jeg synes absolutt dere skal ta vare på det dere har. Man svikter ikke sine søsken, og når han er blitt som en bror for deg så er han det. Slike bror-søster opplegg har jeg hatt glede av selv, jeg har ingen biologiske søstre, noe jeg har savnet. Min tidligere omtalte venninne som jeg ikke har kontakt med lenger, var faktisk min "søster" ganske lenge, vi hadde en "greie" på det. Det er ganske snedig hvordan en slik greie kan "vaksinere" mot å tenke sex. Etter en tid så ville hun ikke være min søster lenger, fordi hun hadde et uvanlig nært forhold til sine biologiske brødre, og derfor så ble jeg ikke nok "bror" for henne. Hun hadde heller ikke det samme behovet for en ny bror. Jeg fornemmet det, og da jeg tok det opp med henne så benyttet hun sjansen til å trekke seg. Trist, men ikke noe å gjøre med det.

Helt dødt det andre forholdet du beskriver, tragisk kombinasjon å være avhengig av bare kjæresten og TV'en. Jeg bestemte meg for mange å siden at jeg aldri skal bli sittende foran TV'en i stedet for å leve, og for å gjøre det lettere for meg selv så har jeg ikke TV like godt. Ser litt hos andre, så jeg har ikke vært helt utenfor når det refereres til "borettslaget" eller "Ally" f.eks.

Det må være frustrerende at du ikke "kommer så langt med en gutt" at han får vite noe særlig om livet ditt. Hva er det du faller for da? Hvis det er mest det erotiske du savner i livet ditt og behovet for nærhet blir så godt dekket av andre, så påvirker vel det hva du prioriterer? Jeg kan bare ikke tro at det er slik at du hele tiden blir dumpet. Hvor mange ganger har det skjedd at du har blitt dumpet i forhold til de gangene du selv har opplevd at spenningen forsvant og at det stoppet opp på grunn av det?

klem,12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sander:

Føler at denne tråden sporer litt av nå, men vi kan gjerne fortsette å snakke på Personlige meldinger.

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne for meg, Nelle.

Det hadde vært interessant å høre om tessa eller andre hadde flere sysnpunkter om temaet også.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min somboer var venn med mange av sine ex'er. I utgangspunktet var jeg ikke saa sjalu, mest litt nysjerrig. Problemene begynnte naar jeg fant ut at den siste hun var sammen med foer meg, (vi snakker om uker foer, uten at hun hadde fortalt hvor kort tid i forveien det forholdet ble avsluttet) jevnlig skrev email til henne. Og at hun svarte paa dem minst like ivrig. Dette fortalte hun ingenting om. Ved en tilfeldighet fant jeg ut av dette. Jeg ble da sjalu, og forlangte at hun maatte fortelle om all kontakt med ex'er. Jeg foelte at hun hadde holdt dette forholdet skult for meg og forlangte at hvis hun skulle fortsatt ha email kontakt med ex'er ville jeg ha fullt innsyn i hva hun skrev, og de svar hun fikk.

Grunnene til at jeg ble sjalu var mange, men vennskapsforhold til ex'er du kjenner er ikke saa truende. Men de du ikke kjenner, venner som din samboer bare vil ha for seg selv, var for meg veldig ubehagelig. Saerlig siden det for meg virket som denne kontakten hadde blusset opp i en periode vi var adskilt.

Min samboer ville da ikke akseptere at jeg skulle ha innsyn i hennes korrespondanse, saa hun skrev email til alle sine ex'er som hun hadde kontakt med (fire eller fem), og ba dem kutte ut all kontakt. Dette syns jeg var leit, men jeg var svaert ukomfortabel med at min samboer hadde hemmelig kontakt med en ex jeg aldri hadde truffet, og at jeg fant ut av det ved et uhell.

Jeg tror at de fleste kan akseptere vennskap med ex'er saalenge vennskapene er aapne og saa lenge kjaeresten alltid er noeye med aa markere naar alle tre er sammen med hvem han/hun er forelsket i. (Et kyss mens ex'en er i naerheten f eks)

-----------------

Burlefot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neimen hei Sander icon_smile.gif

Jeg har en fast regel: Jeg tror ikke på vennskap etterpå.

For messy. Min logikk sier at når man ikke klarer å være gode nok (med hverandre + i seg selv) til å være kjærester, så blir det fåfengt å prøve vennskap. Jeg føler meg stort sett helt "ferdig med" mine eks'er; strengt sagt er det som om de er veid og funnet for lett.... er ikke det for selvmotsigende å først skyve noen ut i kulden for så å trekke de inn i varmen igjen? (uffameg, dette hørtes innmari strengt ut når jeg skrev det... men antagelig er jeg nokså streng også dah...)

Ergo: Har jeg kontakt med eks'er, så er det helt sporadisk og tilfeldig. Har målsetning om at jeg skal kunne klare å føre en sivilisert samtale med dem hvis situasjonen dukker opp, men vet ikke alltid om jeg klarer det engang, hehe... *knurr*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*tatt på fersken av klara i å skrive et ikke helt "to the point innlegg" icon_rolleyes.gif *

Som uinnvidd i samlivsbrudd, må jeg si at det er mysterium hvordan man kan skilles som venner, men jeg tror på dem som sier oppriktig at de har det.

Isolert sett så kan jeg forstå at man ønsker å ta vare på det som er godt når det er mulig. Etter hvert blir det vel omfattende å favne over så mye og integrere mest mulig i livet sitt?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene eksen har jeg ingen kontakt med, og absolutt ikke intr i å ha kontakt med heller.

Den andre, xforloveden, bor jeg sammen med.

Fungerer fint, vi er kjempevenner.

Har ny kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Varierende forhold jeg har til mine x'er, men gjengangeren er at vennskap i ettertid ikke funker, spesielt ikke når nye partnere på den ene eller andre siden er inne i bildet, eller bruddet har vært pga ting som utroskap.

På den annen siden: så er jeg sammen med han som ble x for ca 6 år siden den dag i dag. Vi har holdt kontakten som bekjente i disse 6 årene, men ikke som nære venner. Så blusset de gamle følelsene opp igjen for et halvt år siden... icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...