Gå til innhold

Hva syntes dere om navnet Angelica?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hei. Jeg lurer på hva dere syntes om dette navnet? Jeg heter det selv, og av en eller en annen grunn, så kommenterer folk navnet mitt negativt, eller reagerer litt med "wow" uttrykk i ansiktet når jeg presenterer meg selv. Får veldig ofte rare kommentarer på navnet... Skjønner ikke helt hva som er så spesielt med det navnet, bortsett fra at det er litt uvanlig i norge og annerledes.

Hilsen forvirret jente på 20 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er et veldig fint navn. Har alltid likt det kjempegodt. :)

Skrevet

Personlig tenker jeg at det er litt bimbo-ete. Det er veldig pompøst også, i lille Norge iallefall. :P Her heter jo jentene Trude...

Skrevet

personlig liker jeg det ikke.

Kan du begrunne hvorfor da? Hilsen TS :)

Skrevet

Det får meg til å tenke på denne planten: kvann

Det latinske navnet for den er Angelica archangelica.

Skrevet

Jeg syns Angelica er et fint navn, og skjønner ikke helt hvorfor folk reagerer negativt når du sier navnet ditt. Mulig du har møtt konservative mennesker som helst ser at norske barn skal hete Per og Kari. Det er forsåvidt helt greit å ikke like et navn, men man kan ikke dømme en person utifra navnet heller.

Skrevet

Liker det ikke spesielt godt. Det er ikke grusomt akkurat, men ville aldri kalt ungen min det for å si det sånn :P

Skrevet

Jeg håper du ikke blir fornærma nå, dette er bare min veldig ærlige mening. Selv har jeg en navnekombinasjon som en del rynker på nesa av, så jeg vet hvordan det er å få (negative) reaksjoner på navnet sitt.

Jeg synes Angelica høres litt "sint" og "spisst" ut. Det er kanskje rare ting å si om navn, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Selv om navnet betyr noe sånn som "en engel", så synes jeg rett og slett det høres slemt ut. Kanskje har jeg sett en slem person i en TV-serie som het det eller noe sånn, jeg vet ikke, men jeg synes rett og slett det høres slemt og sint ut. Det kan hende det har noe å gjøre med bokstaven "c", som er en bokstav jeg av en eller annen grunn ikke liker noe særlig.

Stygt vil jeg ikke si at det er, men det er ikke særlig fint i min øre heller. Dessuten forbinder jeg det litt for mye med USA, kanskje.

Jeg kjenner ingen Angelicaer i virkeligheten, og bare så det er sagt så er jeg tilbøyelig til å bli glad i de fleste navn jeg ikke er så glad i, hvis jeg møter en god person ved det navnet. Navn er uansett noe personlig og som det i de fleste tilfeller ligger en del tanker bak, og derfor synes jeg man har grunn til å bære navnet sitt med stolthet uansett hvor mye folk rynker på nesa eller reagerer på det (med mindre det er Hitler, liksom), og det aller viktigste er at du er fornøyd med det.

Skrevet

For meg så blir det en kombinasjon av krampeoriginalitet på linje med det merkelige navnet Carosander og "engler er såååå søøøøøte" som gjør at jeg har problemer med å ta personer med det navnet seriøst. Det hjelper ikke at jentene på forsiden av Vi menn har en tendens til å hete det.

Gjest Cerridwen
Skrevet

Angelica er 17 år, platinablond, smådum og mamma til Maximilian Leander Theodoré.

Ho er ikkje heilt sikker på kven faren til ungen er, men ho har funne den store kjærleiken i Ronny André, ein veldig enkel type.

Hennar største drøm er å bli negledesignar, eller frisør. Og når ho blir 18, skal ho melde seg på Paradise Hotel, og få silikonpuppar.

• Liker 3
Skrevet

Det var jo i grunn veldig oppmuntrende svar. (Sarkasme)

men men, dere er ærlige i hvert fall.

TS.

Gjest Mauna Lee
Skrevet

Hei hei. Jeg lurer på hva dere syntes om dette navnet? Jeg heter det selv, og av en eller en annen grunn, så kommenterer folk navnet mitt negativt, eller reagerer litt med "wow" uttrykk i ansiktet når jeg presenterer meg selv. Får veldig ofte rare kommentarer på navnet... Skjønner ikke helt hva som er så spesielt med det navnet, bortsett fra at det er litt uvanlig i norge og annerledes.

Hilsen forvirret jente på 20 år

Har du sett snørrungene/rugrats? Mener å huske at det var no barnetvgreier som gikk på tven for mange år siden. Var det ikke en liten drittunge der som het Angelica? Jeg forbant hvertfall navnet med det når jeg var mindre.

Ellers så er du heldig som har et navn ikke alle har, men som samtidig ikke er så spesielt at man blir satt ut når man hører det =)

Skrevet

Jeg er egentlig helt nøytral når det gjelder navnet Angelica, for meg er det rett og slett et navn. Men forbinder ikke noe negativt med det, og hadde absolutt ikke reagert om noen presenterte seg som Angelica :P Sikkert tenkt over at jeg ikke kjenner noen andre som heter det.

Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert om noen presenterte seg med det navnet til meg. Et navn er et navn. Ingen skal dømmes ut i fra det.

Skrevet

Høres spansk og fjasete ut. Tenker på en fet, gammel italiensk kone. Vet ikke hvorfor.

Skrevet

Har ei venninde som heter det. bare Angelika med K.. Synest det er et veldig fint navn.. og hun er ikke slik som de fleste her forbinder med navnet.. hun er liten, tynn, svart kort hår og dritkul ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...