Gjest Mauna Lee Skrevet 22. februar 2011 #1 Skrevet 22. februar 2011 (endret) Noen som vet om hvor det ligger noen fine matformidlingsvideoer på nettet? Noe ala Wenkes Kjøkken, Ingrid Espelid Hovig osv. Kan gjerne være både norske og utenlandske. Jeg skal nemlig ha en eksamen etterhvert hvor jeg skal stå å forberede og formidle mat foran en sensor, og jeg vil gjerne få noen tips til hvordan jeg kan gjøre dette på best mulig måte. edit: tenkte bare å presisere at under den eksamen jeg skal ha, er det ikke nødvendigvis kvaliteten på matlagingen min som er viktigst (selv om den jo selvfølgelig er viktig den og), det er formidlingen. Endret 22. februar 2011 av Mauna Lee
Gjest Mauna Lee Skrevet 22. februar 2011 #3 Skrevet 22. februar 2011 Jepp f.eks, men ligger det ute på nettet noe sted?
Fluffe Skrevet 22. februar 2011 #4 Skrevet 22. februar 2011 http://www.tv2.no/gmn/wenche/oppskrifter/
Gjest Mauna Lee Skrevet 22. februar 2011 #5 Skrevet 22. februar 2011 Konge =) jeg trudde det var bare oppskriftene som lå ute jeg, ikke hele videoer. Si i fra hvis du kommer på flere programmer.
Fluffe Skrevet 22. februar 2011 #6 Skrevet 22. februar 2011 skal sjekke mere når henda er tørre for håndkrem
Kråkesaks Skrevet 23. februar 2011 #7 Skrevet 23. februar 2011 http://www.matprat.no/matprat-tv/matprat-tv-_web-tv/
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #8 Skrevet 23. februar 2011 Å kjære, ikke baser deg på Wenkes kjøkken da - den dama er noe av det kjipeste jeg ser på TV! Kjedelig fremstilling, null formidlingsevne og lite kjemi med seeren. (OK, du kan jo bruke det som et dårlig eksempel)
Antoinette Skrevet 23. februar 2011 #9 Skrevet 23. februar 2011 Bruk Youtube, der ligger det i bøtter og spann fra all verdens kokker. Helt enig i at Wenches kjøkken på GMN er utrolig kjedelig og uinspirerende.
Tonka Skrevet 23. februar 2011 #10 Skrevet 23. februar 2011 (endret) Enig med AB over her som mener at Wenkes Kjøkken er dårlig. Dama eier verken sjarm eller formidlingsevne. Synes jeg. Hva med å se noen videoer av svenske Tina Nordström, hun er jo supersjarmerende. Det MÅ jo finnes en masse videoer av henne på nettet. Endret 23. februar 2011 av Tonka
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #11 Skrevet 24. februar 2011 Enig med AB over her som mener at Wenkes Kjøkken er dårlig. Dama eier verken sjarm eller formidlingsevne. Synes jeg. Hva med å se noen videoer av svenske Tina Nordström, hun er jo supersjarmerende. Det MÅ jo finnes en masse videoer av henne på nettet. Hun finnes ikke sjarmerende.
Tonka Skrevet 24. februar 2011 #12 Skrevet 24. februar 2011 Hun finnes ikke sjarmerende. Neinei, hver sin smak...
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #13 Skrevet 24. februar 2011 Tjaa... de mest åpenbare er vel de typise BBC Food-kokkene, og de som hadde sitt utspring der typ Jamie Oliver, Gordon Ramsay. Umm... Rachael Ray? Ellers er jeg veldig glad i svenske Leila Lindholm og Per Morberg, tror du kan finne ganske mange klipp med dem på nettsidene til tv4.se
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #14 Skrevet 24. februar 2011 Søk på New Scandinavian cooking på youtube om du har sans for Andreas Viestad. Han har laget mange småfilmer. Vel verdt å se.
Gjest Mauna Lee Skrevet 24. februar 2011 #16 Skrevet 24. februar 2011 takk for mange forslag =) de skal sjekkes ut!
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #17 Skrevet 24. februar 2011 Og selvfølgelig The Domestic Goddess - Nigella Lawson!
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #18 Skrevet 24. februar 2011 Filmene med Camilla Plum er ganske kjedelige, synes jeg. Hun gjør seg bedre i bøker eller magasiner. (Hadde en artikkel i Good Food i januar om skandinavisk kjøkken - veldig bra.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå