Gå til innhold

Hvor mye betaler dere for liveband?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på dere som skal ha liveband i bryllupet (under festen)

Hvor mye betaler dere for dette?

Og hvor mange timer skal de spille?

Vi har fått et "tilbud" på ca 10 000,- for en kveld, men jeg vet ikke helt nøyaktig HVA det vil si enda.

(Det er snakk om et band med 5 medlemmer som sier de kan tilby variert musikk: swing, pop, country og gammeldans, pluss litt til)

Hva tror dere?

Er dette for mye?

Har sendt dem en ny mail for å høre litt mer hva "hele kvelden" betyr, samtidig som jeg vil sammenligne litt med deres piser og "erfaringer" på dette området)

*klem*

Skrevet

Vi hadde enmanns på festen.

Han spilte alt mellom himmel og jord.

For ham betalte vi 3500,-

Pluss 500 kr ekstra for å spille under middagen.

Skrevet

Vi betaler 1500kr ,han tar 3000 kr til vanlig men vi kjnner han..Da spiller han fra kl 1700-festen er over

Skrevet

Men enmanns kan da vel ikke sammenlignes med et 5-manns.... :-?

(Hva synes dere om prisen ellers da?)

Er det verdt det?

*klem*

Skrevet

10.000 var veeeeeldig drøyt syns jeg........ :o

Skrevet

Jeg synes det var sinnsykt dyrt, det hadde jeg aldri betalt. Jeg fikk et tilbud på et band til 6.000,- og det syntes jeg var dyrt. Skal undersøke videre, jeg er sikker på at du kan få det billigere med å ha "ørene og øynene oppe" for andre band. En trenger ikke hoppe på det første og dyreste tilbudet en får. Tror nok flere band prøver å "fleske til", så vær skeptisk. Det finnes nok mange flere til en langt bedre pris. Er på jakt selv også :briller:

Skrevet

Vi skal ha et band med 5 personer, de skal ha en samlet pris på 7500 kr + evt. forsterker. 2 band medlemmene skal også opptre i kirken. Deretter skal det være taffelmusikk under middagen 2-3 stk. Når festen begynner kommer resten av bandet og spiller til kl 03.00.

Syns 10 000 kroner høres litt dyrt ut :riste:

Skrevet

Min tilkommende er musiker. Han spiller i mange slike anledninger selv. Spilt i band i mange år, nå duo. 10.000 er ikke dyrt for et 5-mannsorkester, men det er en veldig fordel å vite HVA du får for det er nemlig veldig stor forskjell på dem.

Vi skal ha et band med 5 personer, de skal ha en samlet pris på 7500 kr + evt. forsterker. 2 band medlemmene skal også opptre i kirken. Deretter skal det være taffelmusikk under middagen 2-3 stk. Når festen begynner kommer resten av bandet og spiller til kl 03.00.

Veldig skeptisk til denne fordi det høres "tilfeldig" ut. Hvis det bla. er slik at de mangler utstyr(jfr.forsterker).

2 - 3 menn til taffel høres veldig mye ut. Kommer selvfølgelig an på sammensetningen, men taffel skal bare være i bakgrunnen.

Prøver bare å komme med gode OG velmente råd - ingen hakking her i gården :blomst:

nb - angående prisspørsmål

Han spiller i en dyktig duo og de tar 4.500,- til 5.500,- for å spille i slike arrangement.

Skrevet

Okej :) Hvis dere er fornøyd er jo det det viktigste :) Musikken er jo halve festen........

Skrevet

10 000,- er ikke dyrt hvis de er gode til å spille. Men man kan faktisk få et storband til 10 000,- + dekking av reise og lydanlegg. Derfor er jeg ikke i tvil om hva jeg ville gjort...

Skrevet

Vi betaler 7500,- for et tremanns band. Synes det var litt mye, men har fått anbefalt de av flere, så da er det vel verdt det! :digge:

Skrevet

Greit nok at 10 000 er mye penger for dere, men man må jo tenke på hva musikerne tjener. Hvis de skal komme kl 17 og bli til kl 03, er det jo ganske mange timer. Hvis de er 5 personer, får de da 2000 for en 10- timers jobb. (I tillegg kommer jo reisetid og øving). 200 kr timen er egentlig ikke mye for å jobbe lørdag kveld/natt.

Jeg synes ikke dette er overprising, men jeg skjønner at du er skeptisk til å betale så mye.

Hallingbrud: Hvor mange personer er det i det du kaller et storband?

Skrevet

Fikk ny mail fra dem nå:

Det de kaller "en hel kveld" viste seg å være fra 21-01, eller 22-02.

Og 10 000,- for bare 4 timer er for oss ikke aktuelt!!!!!

Ibe: Sender deg en PM

Skrevet
10.000 var veeeeeldig drøyt syns jeg........ :o

Gulp!! Ja...helt enig!!!

Heldigvis har fatter'n i sine ynge og glansmektige dager :ler::ler: spilt i et band - - og disse gutta skal spille for oss - til en meeeeeeeeget redusert pris fikk vi vite :D

De spiller alle typer musikk, jazz, rock, blues etc etc.....nuvel, at det blir noe head-bangers-ball tror jeg neppe da :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Vi betalte 9000,- + mat for et 5-mannsorkester vi visste var bra.

De har gitt ut CD og kjører et fantastisk show.

Flerstemt sang, variert musikk og en unik avne til å få med publikum.

De hadde trådløse mikrofoner på instrumentene sine og beveget seg rundt i lokalet.

De fikk sågar alle gjestene med på å danse Riverdance for oss da vi trakk oss tilbake for natten.

De spillte fra 22:00 til 02:00.

Det viste seg derimot at de hadde det så moro at de hodt på til over 3, helt gratis.

Vi brukte de tusenene ekstra og det var det virkelig verdt!

Musikken har mye å si i et bryllup.

La Guapa :D

Skrevet

helenaa:

Et storband har fire saksofoner, fire tromboner, fire trompeter pluss bass og piano. Skal man ha sanger, må man betale ekstra for det. Det var for eksempel storband som spilte i kronprins-bryllupet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi betaler 10.000 for fem mann, og en kvinnelig solist. De vil spille fra etter middagen til det stenger, blir vell fra 2300-0200. Syns dette er greit da de spiller akkuratt den musikken vi vil høre.

Skrevet

Vi har bestilt 4 menn og en kvinnelig solist til 6000,-

Jeg synes det er dyrt, men det er sikkert en vanlig pris. Er ikke hver dag jeg bestiller band lissom... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...