Gjest bekymret Skrevet 22. februar 2011 #1 Skrevet 22. februar 2011 hei siden jeg driver med en del styrke trening, så drikker jeg en del melk(ofte 2 liter på et døgn) og jeg har merket at dette gir meg en del mere kviser? Har hørt at dette kommer pgr av hormoner i melka, noe som høres litt uheldig ut for meg; kan jo umulig være særlig bra? Jeg lurer også på om man finner østrogen i kumelk og om dette kan opårvirke sex lysten til en voksen mann, hvis han drikker mye melk? Jeg har sent en melding til melk.no, men kan jo hende det er noen her inne som også har noe fakta?
Pingting Skrevet 22. februar 2011 #2 Skrevet 22. februar 2011 Meieriprodukter har en ganske godt dokumentert sammenheng med kviser, ja. Man er ikke helt sikker på hvorfor dette er - og hormoner har blitt foreslått som én årsak. En annen mulig forklaring er at melkeinntaket påvirker hormonproduksjonen hos enkelte kvinner. Det er på ingen måte et noen konklusive svar her, såvidt jeg har sett ihvertfall. (kilde)
Pingting Skrevet 22. februar 2011 #3 Skrevet 22. februar 2011 Det er forresten ikke østrogen det er snakk om at man finner, men "IGF-1, 5α-reduced steroids, and α-lactalbumin" ...hva nå det betyr, der stoppet min kunnskap. Men man finner dem sikkert på google.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #4 Skrevet 22. februar 2011 Da jeg tok visdomstennene kunne jeg kun spise most mat, eller youghurter, og siden de var kalde og kjølte ned det kløende såret, spiste jeg slike. HVER dag i over 14 dager i strekk. Kvisekropp de luxe....
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #5 Skrevet 22. februar 2011 Det er hormoner i kua, i og med at det er snakk om et levende dyr, altså er det hormoner i melka dens. Det er da vel ikke så overraskende?
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2011 #6 Skrevet 22. februar 2011 Du drikker noe som er proppet med (naturlige) veksthomoner for å få kalven til å gå fra en liten tass, til nær fullvoksen ku/okse på 1 år, og du lurer på om det er hormoner i det...? Kunne forresten vært interessant å sett hva TINE svarer
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #7 Skrevet 22. februar 2011 Du drikker noe som er proppet med (naturlige) veksthomoner for å få kalven til å gå fra en liten tass, til nær fullvoksen ku/okse på 1 år, og du lurer på om det er hormoner i det...? Kunne forresten vært interessant å sett hva TINE svarer ...bortsett fra at veksthormoner er forbudt i husdyrholdet i Norge, da. 1
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2011 #8 Skrevet 22. februar 2011 ...bortsett fra at veksthormoner er forbudt i husdyrholdet i Norge, da. Så du mener de tar ut stoffer, i dette tilfellet veksthormoner, som forekommer naturlig i kumelk?
Gjest UL SUNY Skrevet 26. april 2013 #9 Skrevet 26. april 2013 hei siden jeg driver med en del styrke trening, så drikker jeg en del melk(ofte 2 liter på et døgn) og jeg har merket at dette gir meg en del mere kviser? Har hørt at dette kommer pgr av hormoner i melka, noe som høres litt uheldig ut for meg; kan jo umulig være særlig bra? Jeg lurer også på om man finner østrogen i kumelk og om dette kan opårvirke sex lysten til en voksen mann, hvis han drikker mye melk? Jeg har sent en melding til melk.no, men kan jo hende det er noen her inne som også har noe fakta? Kanskje litt rart det her å svare på en to år gammel tråd men http://news.harvard....7/11-dairy.html du kan jo lese selv melk er indeed shite basically!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå