Gå til innhold

Norske jenter med love handles!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, naa om vinteren er det ikke saa veldig lett aa se bak allt det töyet man har paa seg. Om sommeren derimot, naar jeg er paa hytta ser jeg flere og flere unge norske jenter med sideflesk. De spaserer bortover langs stranden eller andre steder i Bikini. Ogsaa naar de gaar rundt i byen ser man magefettet under den tynne singletten. Mange bryr seg ikke om det de spiser. Hvis de har lyst paa godterier saa spiser de det. Av og til naar jeg gaar forbi McDonalds eller Burger King er det tydelig aa se at meste parten av kundene som staar i kö er ungdommer. Spesiellt norske jenter har lagt paa seg en del kilo. For 5 aar siden var gjennomsnittsvekten paa 15 aar gamle jenter 1 kg lavere enn i dag, men höyden er den samme.

Er det virkelig slik at jenter ikke bryr seg om litt fett paa kroppen? Mange gaar kledd i hettegensere som igjen gjör det vanskelig aa skimte fettlagrene.

Naar jenter da strekker seg eller drar opp t-sjorten for aa fikse paa beltet eller dra opp buksa saa kommer flesket fram igjen. Hva mener dere? mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva folk har av "sideflesk" har vel du strengt talt ikke noe med

Ser ikke problemet

• Liker 5
Skrevet

Jeg skal fortelle deg en liten historie. Det var en gang i tiden da jeg også hadde litt "ekstra" på kroppen (49 kg, 20,7 i bmi). Ikke nok til å skulle være noen grunn til å slanke seg, men nok til at jeg brydde meg. Legg til depresjon, stress, dårlig miljø og diverse andre faktorer som påvirker, og her har du meg nå. 36,5 kg som laveste vekt og 15,2 i bmi. Trenger jeg egentlig forklare noe mer om hva dette innebærer og hvordan det påvirker livet mitt?

Slutt å være så jævlig besatt av hvordan andre mennesker ser ut, og la dem nå få spise hva de måtte ønske. Det er faktisk bedre å ha litt ekstra polstring på magen om man er lykkelig enn å være så fiksert at man ikke lenger ser hva som er virkelig. Dessuten finnes det fakta meg viktigere ting i livet enn slike overfladiske ting. 1 kg mer? Ærlig talt, da. Jeg syns dette kroppspresset bare blir verre og verre. Det er viktig å holde en sunn livsstil med riktig kosthold og trening, men man bør faktisk ikke overdrive heller (det er forresten også en spiseforstyrrelse). Det er fint å nyte livet litt så lenge man lever også. Det tror jeg alle har godt av.

• Liker 13
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

TS prøver å rakke ned på "feite jenter" for å føle seg bedre. Hva så med menn med ølmage og sideflesk? Folk får være som de er, uansett kjønn.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Er det så farlig at man kan ha det bra og være lykkelig selv om man har love handles? Det er da ikke din sak. Jeg unner mine medmennesker å ha det bra, uansett hvordan de ser ut eller hva de gjør.

Endret av Airi
  • Liker 5
Skrevet

Dersom du ikke liker love handles så går du videre til neste jente/dame. Ikke værre enn det.

• Liker 1
Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg ser ikke problemet jeg heller. Så lenge man er fornøyd med seg selv, så er det jo ikke noe problem. Det er jo uansett det viktigste! Og hva har du med hvordan andre ser ut? Hvis det er et så stort problem for deg, så gå heller videre til neste dame sånn som det ble foreslått.

Jeg syns formfulle jenter er flott jeg! Har da selv love handles, men det bryr ikke meg. Jeg er fornøyd med min egen kropp og det er det som teller!

Skrevet

Er det ikke sånn hos alle mennesker? At når dere ser noe tjukt og feit så får dere ikke lyst til å slanke det? I hvertfall i mitt sinn er jeg sånn. At når jeg ser noe virkelig tjukt så tenker jeg hvilkene små endringer hun kunne gjort i livet sitt.

Etterpå får jeg dårlig samvittighet når jeg tenker sånn. Kanskje de ønsker å være sånn? Kanhende det er dem selv som bestemmer hvordan de vil se ut?

Noen ønsker seg dårlig selvtillit og andre ønsker seg dårlig kondisjon, og akkurat det kan vi ikke gjøre noe med.

Skrevet

TS prøver å rakke ned på "feite jenter" for å føle seg bedre. Hva så med menn med ølmage og sideflesk? Folk får være som de er, uansett kjønn.

Nei, bare lurer paa hva dere mener. Selvsagt faar man vaere som man vil. Og selvsagt har jeg ikke noe med det, men lurer likevel paa hva det kommer av.

Enda verre med menn som har ölmage!!! Men det er en annen diskusjon ;)

Bare leste en avisartikkel om norske jenter. Derfor skrev jeg det jeg trodde her.

Gjerne koriger meg hvis jeg har feil bilde. Takk, for at mange er saa engasjerte!

Skrevet

Her prøver TS å ta opp problematikken med %vis økende overvekt blant barn/ungdom, og så mener alle som svarer her at det er ikke TS sin sak hvordan andre ser ut. Er det mulig?!

Det har jo nettopp vært i media om å innføre veiing av barn i barn-og ungdomskole, men det fikk også motbør. Hva er det som er problemet? Vil ikke folk ha god helse og leve et godt liv? Nei, her kan man ikke åpne munnen, for man på passe egne saker må man forstå. Hva tror dere ikke overvekt og overvektrelaterte sykdommer koster staten (les skattebetalere)

Jeg vil ikke være med på noe spleiseregning fordi dagens ungdommer spiser masse junk-food og kommer til å få diabetes og annet overvekt relatert sykdommer. Pass dine egne saker ja, kan jeg velge å ikke være med på å betale regningen da?

• Liker 1
Skrevet

Trist at folk blir så hjernevasket av media at de tror at kvinner skal ha fullstendig fettfrie kropper. Selvsagt er det ikke bra å ha for mye fett på kroppen, men for lite fett er heller ikke bra. Moderasjon og balanse er fine ting.

• Liker 4
Skrevet

Maa aerlig si at alt jeg ville var aa faa i gang en diskusjon og höre deres meninger.

Fint aa höre at mange av dere reagerer saa voldsomt paa kroppspress. Modeller er nemmelig helsefarlig tynne. Fint at dere naa har en saa sunn og god reaksjon paa slikt.

Det er nemmelig helt sykt hvordan unge jenter lar seg presse til aa bli anorektiske naar de ser paa moteshow og blar gjennom kvinneblader der kvinnene alle er "perfekte".

Men en ting undrer jeg meg litt over alikevel. Dere kan godt si at jeg er en overfladisk jaevel og at jeg ikke har en skitt med det, men jeg lurer paa hva det kommer av at noen har litt ekstra polstring allerede i ungdomsalderen?

Menn med ölmage, for aa komme kort tilbake til det, er jo gjerne voksene og har helt tydelig drukket for mye öl. For aa vaere helt aerlig, jeg fölger aldri med paa burger kin köer eller gransker jentene i byen saa nöye. Bare leste det i en artikkel og tok det med for aa skrive en litt provoserende tekst. Vennligst ha forstaalelse^^

Gjest Tinkerbell
Skrevet

Maa aerlig si at alt jeg ville var aa faa i gang en diskusjon og höre deres meninger.

Fint aa höre at mange av dere reagerer saa voldsomt paa kroppspress. Modeller er nemmelig helsefarlig tynne. Fint at dere naa har en saa sunn og god reaksjon paa slikt.

Det er nemmelig helt sykt hvordan unge jenter lar seg presse til aa bli anorektiske naar de ser paa moteshow og blar gjennom kvinneblader der kvinnene alle er "perfekte".

Men en ting undrer jeg meg litt over alikevel. Dere kan godt si at jeg er en overfladisk jaevel og at jeg ikke har en skitt med det, men jeg lurer paa hva det kommer av at noen har litt ekstra polstring allerede i ungdomsalderen?

Menn med ölmage, for aa komme kort tilbake til det, er jo gjerne voksene og har helt tydelig drukket for mye öl. For aa vaere helt aerlig, jeg fölger aldri med paa burger kin köer eller gransker jentene i byen saa nöye. Bare leste det i en artikkel og tok det med for aa skrive en litt provoserende tekst. Vennligst ha forstaalelse^^

Det kan jo være mange grunner til at unge jenter får litt ekstra polstring og ikke alle skyldes dårlig kosthold eller lite aktivitet. Det kan være medisinske problemer som f. eks stoffskifteproblemer o.l, eller det kan være medisiner som gir økt appetitt. I tillegg har det jo blir mer og mer vanlig for unge jenter å bruke hormonprevensjon og det er jo kjent blant kvinner at mange legger på seg av p-piller, p-sprøyter, hormonspiral osv.

For min egen del var jeg slank og uten "love handles" både gjennom ungdomsårene og i tidlig voksen alder. Jeg kunne spise akkurat hva jeg ville og la aldri på meg et gram ekstra, men to uker etter at jeg fikk satt inn hormonspiral spratt vekten opp nesten 7 kg. For første gang i livet har jeg fått "love handles", og hadde jeg brukt denne type prevensjon i tenårene så skal du ikke se bort i fra at jeg hadde vært en av jentene du beskriver i innlegget ditt. Skal man først snakke om tenåringer og overvekt så bør det ihvertfall finnes en underdiskusjon som går på dette med at ungdommen i dag ukritisk blir tilbudt skadelige stoffer (hormoner) som ødelegger for kroppens naturlige syklus og potensielt sett kan gi de permanente skader i form av blant annet varig nedsatt libido (sexlyst), uregelmessige sykluser og problemer med fertiliteten, i tillegg til vektproblematikken.

Forøvrig er det et viktig tema du belyser, selv om første innlegg kunne virke provoserende. Men det var vel gjerne meningen?! ;)

Skrevet

Nei, bare lurer paa hva dere mener. Selvsagt faar man vaere som man vil. Og selvsagt har jeg ikke noe med det, men lurer likevel paa hva det kommer av.

Enda verre med menn som har ölmage!!! Men det er en annen diskusjon ;)

Bare leste en avisartikkel om norske jenter. Derfor skrev jeg det jeg trodde her.

Gjerne koriger meg hvis jeg har feil bilde. Takk, for at mange er saa engasjerte!

Hadde du tatt opp dette med vektøkning og fedme på et generelt grunnlag så tror jeg du ville blitt møtt med mye mer velvilje og konstruktive svar. Når du derimot velger å dreie dette om til en kjønnsdebatt til tross for at problemet i aller høyeste grad gjelder både kvinner og menn og i tillegg på et KVINNEFORUM, vel da får du som du ber om ;)

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal fortelle deg en liten historie. Det var en gang i tiden da jeg også hadde litt "ekstra" på kroppen (49 kg, 20,7 i bmi). Ikke nok til å skulle være noen grunn til å slanke seg, men nok til at jeg brydde meg. Legg til depresjon, stress, dårlig miljø og diverse andre faktorer som påvirker, og her har du meg nå. 36,5 kg som laveste vekt og 15,2 i bmi. Trenger jeg egentlig forklare noe mer om hva dette innebærer og hvordan det påvirker livet mitt?

Ikke for å være frekk, men er du nødt å nevne vekten din/BMI'en din/whatever i annenhver tråd her inne? :/ det kan påvirke folk det også, vet du..

Ellers syns jeg ikke at 1 kg mer i gjennomsnittsvekt er så mye å hvine over. Og "love handles" er veeldig vanlig, de fleste kvinnfolk har da, og skal ha, litt fett rundt magen!

• Liker 1
Skrevet

Stress har veldig mye å si for vekten. Og i dag er det nok større %andel sitte på rompa jobber enn det var før i verden.

Jeg tror at det er nok andre ting enn at folk i dag nødvendigvis har så lyst på å spise så mye mer feit / usunn mat som er årsaken til at gjennomsnittsvekta går opp.

Det finnes også en ting som heter stress spising, og jeg skal ærlig inrømme det, jeg var ikke kjent med det begrepet. Men jeg er en stress spiser, og etter jeg ble oppmerksom på hva det "suget" var har jeg tatt kontroll over det. Men tror man er sulten, mens egentlig er det noe annet. Nesten som trøstespising.

Tror veldig mange ikke tenker over hva stress kan gjøre med en :)

Mine tanker fra mitt perspektiv som person som har hatt det veldig stressende på jobben over lang tid :)

Gjenomsnittsvekta er ikke så viktig, men det er bekymringsverdig at så mange blir veldig overvektige. Den meningen har ingenting med at jeg ikke liker feite folk, bare at det er bekymringsverdig at så mange havner i en risikosituasjon for sin egen helse.

Fysisk aktivitet blir bare en mindre og mindre del av flere og fleres hverdag.

Enkelte har et reelt behov for hjelp for å bli kvitt de ekstra kiloene, og de mest ekstreme får operasjon for dette. Ventetiden for dette er helt latterlig, og fører nok til at færre får det. Jeg vet om en som ventet nesten to år før han fikk operasjonen sin, og overvekten i tillegg til sykdom førte til at i ventetiden var han svært lite mobil. For de aller fleste kan man trene og ta seg sammen, men det gjelder ikke alle. Så syns man skal være forsiktig med å stemple folk som "bare late".

Skrevet (endret)

bedre å ha litt "sideflesk" enn ribben/hofteben og andre ben som stikker ut synes nå jeg ^^

Endret av wichelle
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...