Gå til innhold

Erfaringer fra Sharm el Sheik?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Sitter hjemme med urinveisbetennelse og synes synd på meg selv. heldigvis skal jeg og kjæresten snart til Sharm el Sheik og nyte en uke i solen. Noen so har vært der og kan fortelle om erfaringer og hvordan det var? Hadde vært oppmuntrende så får jeg litt fakta å basere drømmeriene mine på :)

Tingeling

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg var i Hurghada i Egypt i mars i år. Vi fikk høre at den byen dere skulle til var litt mer "livat", enn den vi var i.

Mer ting å gjøre ute i byen, sånn på kveldstid også.

Ellers tipper jeg at dere får det kjempefint. Det er sååå fint å snorkle og dykke der, så det bør dere prøve. Bare du stikker hodet under vann ser du masse fisker med fine farger, turkise, gule, grønne..Det er masse korallrev der, så om dere får sjansen anbefaler jeg dere å enten ta en sånn glassbåttur, eller dra å snorkle eller dykke blant korallrevene.

Menneskene er hyggelige, men gateselgerne kan være litt innpåslitne. Det var veldig god service på hotellet vi hadde, og det var ikke så dyrt å reise der vi skulle.

Håper dette hjalp deg litt.

S

Skrevet

Hei Tingeling-

først: God bedring! Håper du kommer deg på beina snart!

Vi kom hjem fra Sharm for en uke siden. Flott sted, særlig på denne årstiden! 25 grader i luften, like varmt i havet og med en behagelig bris. Helt ypperlig.

Dykket (Red Sea Diving College, veldig profft) og var på snorkletur. Hvis dere drar på snorkletur anbefaler jeg at dere booker via Hilton hotel, koster like mye som de andre stedene men dere får egen båt og egen snorkleguide (6-8 pers). Vi snorklet i Ras Mahammad og det er som å svømme i et akvarium. Vakkert!

I Sharm el Sheikh sentrum er det gågate, masse butikker, cafeer og restauranter. Gå ikke glipp av en stopp på chai og shisha-stedene (te og vannpipe) ganske eksotisk og veldig avslappende.

Prisene er veldig lave i forhold til det vi er vant til. Jeg shoppet ikke noe, men for å spise og drikke på restaurant kommer du langt for 200 kr for to personer. Dagsturer, inkl mat og drikke, ligger på rundt 35 dollar/pers.

Bare en ting: bakteriefloraen i Egypt er helt annerledes enn det vi er vant med. Ta med immodium og forebyggende magetabletter- du vil trenge det. Unngå isbiter og vann fra kranene, og vær forsiktig med frukt og grønnsaker som ikke er kokt.

God reise!

Jamila

Skrevet

Takk begge to!

Jeg gleder meg veldig. Vi var i El Gouna i fjor på denne tiden, og drar tilbake til Egypt nå pga snorklingen, det nydelige været og strendene.

Supert med spesifikke tips om hvor man bør bestille turer. Takk Jamila!!!

Tingeling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...