Gå til innhold

Hva er en pakkis?

Hv  

25 stemmer

1. 1. Hva er en pakkis?

• En pakkistaner (altså en person fra pakistan)
      14
    • En generell betegnelse for en utlending
      0
    • Ett skjelsord for utlendinger
      11

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ikke meniningen å være rasistisk eller noe sånt. Vi hadde en diskusjon i klassen så derfor lurer jeg på hva dere mener "pakkis" betyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innpakket is? :vetikke:

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan ikke krysse av for noen av kategoriene, dvs kanskje den øverste. Opprinnelig oppsto ordet på grunn av en periode frem til 1990 da det kom veldig mange pakistanske innvandrere til Norge, du kan se statestikken her. Rasistiske nordmenn gav disse invandrerne tilnavnet "pakkis" og beskylte dem for å ta fra nordmenn arbeidsplassene deres og skape kriminalitet, svindle og snylte. De fleste vet vel per idag ihvertfall at det hele er mye mer nyansert, veldig mange pakistanere fant og finner seg i å jobbe med yrker nordmenn føler seg for god for å ta, og vi vet også at man ikke kan stemple alle av et folkeslag som noe konkret, for selv om det finnes kriminelle pakistanere og pakistanske gjengmiljøer osv. gjelder det langt i fra alle pakistanske innvandrere, og vi har nok av slikt blant "etniske nordmenn" også. Hvordan ordet brukes i dag vet jeg faktisk ikke, men dette er ihvertfall opprinnelsen. Og som du i din ydmykhet gjerne har forstått, dette er ikke akkurat et pent ord. ;)

• Liker 1
Skrevet

Nye måten å si pakke med is. Men dagens ungdom har så dårlig tid at de må si pakkis

Skrevet (endret)

Jeg mener det er en dårlig pakistaner. Ikke andre utlendinger.

Sier jeg pakkis om noen er det en pakistaner uten folkseskikk og total mangel på fysisk/psykisk/sosialt/økonomisk/åndelig moral. :filer:

Kaster bleier ut av vinduet og er helt apekatter. Mange som tar PIA airlines er helt gale...

Endret av Wonders
  • Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Pakkis er opphopning av isblokker, i arktiske strøk.

• Liker 3
Skrevet

Kaster bleier ut av vinduet og er helt apekatter.

Du bruker m.a.o. ordet ekstremt sjelden? Eller er det mye sånt å se rundt omkring?

Skrevet

Pakkis er opphopning av isblokker, i arktiske strøk.

:Nikke:

• Liker 1
Skrevet

En person fra Pakistan (eller omkringliggende land) som ikke kan å oppføre seg. Altså i nedlatende betydning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...