Usikker23 Skrevet 22. februar 2011 #1 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) 1 Endret 22. april 2011 av Usikker23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker23 Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #2 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) en Endret 22. april 2011 av Usikker23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. februar 2011 #3 Del Skrevet 22. februar 2011 Hvorfor i all verden vil du være venner med en ex? Du bør heller være overlykkelig at du kan bli kvitt'n! Ikke alle som har den muligheten når de har felles barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 22. februar 2011 #4 Del Skrevet 22. februar 2011 "Vi kan jo være venner" er en klassisk floskel å komme med dersom den andre parten tar bruddet tungt. Altså bare noe man sier for at den andre skal føle seg bedre, men som er vanskelig å gjennomføre i praksis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty77 Skrevet 22. februar 2011 #5 Del Skrevet 22. februar 2011 en ting til, han skal egentlig være glad for at jeg forsatt vil ha ett vennskap til han etter alt han har gjort mot meg opp igjennom årene, og ikke minst siste måneden før det ble slutt og uken det ble slutt... Så hvorfor vil du være venn med ham da?? Etter alt han har gjort mot deg som du sier?? TENK PÅ DEG SELV !! Gjør noe godt for deg selv og som gjør selvfølelsen godt og ta vare på de vennene som faktisk gir deg god følelsen og gode dager. Ikke en skit som vil bare trykke deg ned i gørra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 22. februar 2011 #6 Del Skrevet 22. februar 2011 en ting til, han skal egentlig være glad for at jeg forsatt vil ha ett vennskap til han etter alt han har gjort mot meg opp igjennom årene, og ikke minst siste måneden før det ble slutt og uken det ble slutt... Først tenkte jeg, det er greit å være venner med eksen. Siden jeg er det selv. Men bare fordi vi har det best som venner. Og det er ingen vonde minner mellom oss. Men utifra det du skriver her, så lurer jeg virkelig på hvorfor du vil være venner med han. Siden han er gjort deg vondt den siste tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #7 Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg forstår hun fremdeles vil være venner med ham, hun skriver jo at det er/var bestevennen hennes. Jeg har selv opplevd å gå teppet revet ut fra under beina av den som betydde mest for en her i verden. For meg var det terapi å gjenoppta kontakt, da den ble gjenopptatt forsvant den verste depresjonen fordi han i ettertid oppførte seg som en dust, overskygget hans "nye jeg" de rosenrøde minnene jeg hadde fra forholdet vårt. MEN; hadde forholdet vårt vært turbulent i forkant av bruddet, hadde jeg nok ikke hatt det samme behovet for kontakt heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 22. februar 2011 #8 Del Skrevet 22. februar 2011 Det er ikke noe kult å "henge" med en som vil noe mer enn en selv (sett fra ex-typen sitt sted...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker23 Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) .... Endret 22. april 2011 av Usikker23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. februar 2011 #10 Del Skrevet 23. februar 2011 Grunnen for at jeg forsatt vil være med han er fordi han er en trygghet som venn, ettersom det har hendt mange andre ting de siste årene som gjør at han er mitt holdepunkt i livet. Så jeg er kanskje bare redd for at hvis jeg gir slipp på han så vil jeg falle enda lengre ned. vanskelig å forklare. Men ja jeg skjønner jo det er rart at jeg vil være med en som har påført meg mye smerte, men han har jo påført meg mye glede og. Det er bare vanskelig å forholde seg til ting. Skjønner at det ikke kan være kult for han å "henge" med meg, siden det var han som ville ut av forholdet og ikke jeg. Men jeg vil jo ikek være i ett forhold med han lengre, vil bare ha han som venn, og da ser jeg ikke problemet, siden vi alltid har hengt sammen før. men ja... vanskelig situasjon dette... Jeg tror da at det vil være fornuftig for deg å begynne å fokusere på andre saker og på andre mennesker. Du kan jo ta det gradvis og pent. Altså at du og han gradvis har mindre og mindre kontakt etterhvert. Samtidig som du like gradvis begynner med nye og andre saker i livet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker23 Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) ... Endret 22. april 2011 av Usikker23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 25. februar 2011 #12 Del Skrevet 25. februar 2011 Ja det høres ut som en god plan, kutte ham ut gradvis, tror jeg må gjøre det. Kjenner jeg er mer forelsket og glad i ham enn jeg trodde. Altfor kort tid siden det ble slutt, og jeg er evig sjalu, og det ødelegger muligheten til ett evt vennskap med han. Så for no bør eg vel bare kutte ham ut til jeg har fått styr på følelsene mine. Ikke lett å gi opp ett 7 års langt forhold, til tross for at det har vært på og av, greit nok har han gjort mye dumt mot meg siste tiden, og opp igjennom åra, men følelsene mine forsvinner ikke, og jeg merker at jeg forsatt vil ha han. Men så lenge han ikke vil være i ett voksent forhold, så er det ikke mye å gjøre med den saken. Men for bare satse på at de tingene han sier er ærlig, at han er kjempe glad i meg, og at jeg betyr mye for han. Følelser forsvinner ikke sånn plutselig, og jeg tror det er bedre å ha minst mulig med han å gjøre siden han er som han er og du ikke er helt over han. Å gi følelsene dine næring er ikke bestandig like bra. Det er ikke lett å skulle gi opp et langvarig forhold, har vært der selv, jeg orket ikke usikkerheten ved forholdet og valgte derfor å avslutte. Men det var tøft, jeg var jo fortsatt glad i han og de følelsene forsvant ikke den første uken. Tiden hjalp meg og den kommer til å hjelpe deg selv om du ikke tror det akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rayanne Skrevet 25. februar 2011 #13 Del Skrevet 25. februar 2011 Grunnen for at jeg forsatt vil være med han er fordi han er en trygghet som venn, ettersom det har hendt mange andre ting de siste årene som gjør at han er mitt holdepunkt i livet. Dersom han har oppført seg dårlig mot deg er dette en falsk trygghet, og du bør ikke bruke andre mennesker som holdepunkter i livet. Da vil du oppleve dette hver eneste gang du bryter med noen, og det er bare slitsomt. Riv deg løs fra han nå, og finn ut hvor du selv står, så er du mye bedre rustet for kriser i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 1. mars 2011 #14 Del Skrevet 1. mars 2011 Hvis det er bestevennen din, så gi det tid. Har selv en samboer som er bestevenn med eksen. De var samboere i 8 år og har jevnlig kontakt i dag. De var bare gode venner de siste årene i forholdet, og skiltes uten noe følelser, så sikkert en annen setting. Men det er i hvert fall mulig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 1. mars 2011 #15 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg er god venn med en av eksene mine. Men nå hadde vi ikke et veldig seriøst forhold heller, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiant Skrevet 2. mars 2011 #16 Del Skrevet 2. mars 2011 jeg er venner med hun ene ex-en min men det er vel egentlig mest fordi vi var venner i 10 år før vi ble sammen og vi fant egentlig ut at vi fungere bedre sammen som venner en i et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker23 Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #17 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) ... Endret 22. april 2011 av Usikker23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. mars 2011 #18 Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg føler meg så dum, hele tiden har jeg trodd jeg kunne stole på han, og at han har vært så pass ærlig med hvorfor han gjorde det slutt.. Men i helgen fant jeg ut at han hadde hatt ett "forhold" til en annen jente mens vi var sammen. Sovet der og sånn mens vi bodde sammen. Bare uker før det ble slutt. Og at de forsatt holder på :-( Jeg føler meg så lurt, og så utrolig dum. Vet ikke hva jeg skal gjøre, for tanken på å miste han som venn er kjip, og tanken på at han har kunne gjøre dette mot meg knuser meg. Burde jeg ta det opp med han? Eller bare la han gå videre med livet? Jeg har det så utrolig kjipt no Kan ikke bare kutte han helt ut heller, siden han skylder meg masse penger, og vi har alt for mange felles venner, men jeg orker ikke tanken på å møte han med henne, eller flere løgner. Det verste er at den "nye dama" hans er søsteren til en venninne av meg, som bor i samme blokk som meg, og typen til venninna mi er en god kompis av han. For ett stort rot. Hvordan kan han behandle meg sånn som dette etter så mange år, jeg er den eneste som har stilt opp for han, hjulpet han på beina igjen... Fatter ikke at han kan gjøre dette mot meg :-( Hvorfor ønsker du å være venner med en som behandler deg dårlig? Dessuten er det enklere å komme seg videre i livet når man ikke er venner med en eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker23 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #19 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) .. Endret 22. april 2011 av Usikker23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aspera Skrevet 9. mars 2011 #20 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg er venn med min eks. Det tok sin tid og det var tungt arbeid, men alt fungerer helt fint nå! Det er helt oppnåelig, det spørs bare hvor mye du vil det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå