Gå til innhold

Selge billig bruktbil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en billigbil tilsalgs på finn. Søndag ringte det en fyr fra 50 mil unna og sa han ville ha den, skulle fly hit onsdag og hente den, så jeg fikk hente ham på flyplassen. Han lurte veldig på hva fly hit kostet og blabla...

Han skulle ringe tirsdag og fortelle når flyet landet, og jeg måtte ikke finne på å selge den til noen andre i mellomtiden. Jeg sa at om han kom for å begynne å prute, kunne han risikere å måtte fly hjem igjen også, for jeg gidder ikke noe diskusjon på prisen (den er allerede satt en del ned)

Vel, så lenge jeg ikke har fått noe depositum, selger jeg til førstemann som kommer med penger. I tillegg til at jeg synes det er sært at han ikke bestilte flybillett umiddelbart, for jo før man bestiller, jo billigere kan man reise.

I morgen kommer det en som har vært interessert hele veien og ser på bilen. Om han gir meg 1000 kr mindre enn han som kommer med fly, får han den med seg, da det er bedre med penger i hånden enn i periferien...

Er jeg urimelig da? Burde ikke han utenbys fra tilby meg noe form for depositum dersom han virkelig VIL ha bilen? Han spurte om jeg kunne levere den, da sa jeg prisen var 1000 kr mer og jeg skulle ha 2000 i forskudd, for å slippe 8 timers bomtur på vinterføre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en billigbil tilsalgs på finn. Søndag ringte det en fyr fra 50 mil unna og sa han ville ha den, skulle fly hit onsdag og hente den, så jeg fikk hente ham på flyplassen. Han lurte veldig på hva fly hit kostet og blabla...

Han skulle ringe tirsdag og fortelle når flyet landet, og jeg måtte ikke finne på å selge den til noen andre i mellomtiden. Jeg sa at om han kom for å begynne å prute, kunne han risikere å måtte fly hjem igjen også, for jeg gidder ikke noe diskusjon på prisen (den er allerede satt en del ned)

Vel, så lenge jeg ikke har fått noe depositum, selger jeg til førstemann som kommer med penger. I tillegg til at jeg synes det er sært at han ikke bestilte flybillett umiddelbart, for jo før man bestiller, jo billigere kan man reise.

I morgen kommer det en som har vært interessert hele veien og ser på bilen. Om han gir meg 1000 kr mindre enn han som kommer med fly, får han den med seg, da det er bedre med penger i hånden enn i periferien...

Er jeg urimelig da? Burde ikke han utenbys fra tilby meg noe form for depositum dersom han virkelig VIL ha bilen? Han spurte om jeg kunne levere den, da sa jeg prisen var 1000 kr mer og jeg skulle ha 2000 i forskudd, for å slippe 8 timers bomtur på vinterføre...

Dersom du selger til den som kommer først med penger, er det forståelig.

Det er imidlertid irriterende for stakkaren som må ha fly for å kunne få tak i bilen.

Jeg synes du burde gi han mulighet til å betale et depositum, dersom han virkelig vil ha bilen.

Vil han ikke det, gir du klar beskjed om at da selger du til førstemann til mølla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville solgt til førstemann som stod med pengene for å betale meg. Dette ville jeg informert begge interessentene om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville solgt til førstemann som stod med pengene for å betale meg. Dette ville jeg informert begge interessentene om.

Jo, men det er irriterende også da.

Jeg bodde 20 mil fra Oslo, men fant en bil der jeg ville ha.

Sa til selger jeg skulle ha den, og vi var enige om dealen og om å møtes noen dager etter.

Når jeg skulle ringe og avtale møtested, hadde han solgt den likevel til en som kom med pengene før meg!

Det husker jeg var ekstremt irriterende. Den gangen skulle jeg ønske vi avtalt at jeg betalte depositum, så hadde saken vært i boks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men det er irriterende også da.

Jeg bodde 20 mil fra Oslo, men fant en bil der jeg ville ha.

Sa til selger jeg skulle ha den, og vi var enige om dealen og om å møtes noen dager etter.

Når jeg skulle ringe og avtale møtested, hadde han solgt den likevel til en som kom med pengene før meg!

Det husker jeg var ekstremt irriterende. Den gangen skulle jeg ønske vi avtalt at jeg betalte depositum, så hadde saken vært i boks

I dette tilfellet var du jo ikke informert på forhånd, og da synes jeg det er litt dårlig gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Har vært en annen og sett på bilen idag, han skulle ringe i morgen. Men jeg tror ikke vi blir enig om pris.

Han som skulle ut og fly har jeg ikke hørt noe mer fra, omtrent som forventet.

Tror det enkleste er å alliere seg med venner østpå og kjøre bilen dit, virker som "nye landsmenn" i Oslotraktene elsker slike billigbiler....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lo and behold, utenbysmannen ringte, kunne ikke komme før fredag, men ba om kontonummer for å sette inn et depositum!

Jeg er lettere sjokkert. God unnskyldning for ikke å ha bestilt flybillett med en gang hadde han også :)

Hilsen TS igjen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! Er bilen solgt nå da, eller??

Ehh, ja, men han har enda ikke hentet den, har masse gode og mindre gode unnskyldninger. Han har tilbudt meg å overføre mer penger også faktisk, så han dukker vel opp før eller siden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Har en billigbil tilsalgs på finn. Søndag ringte det en fyr fra 50 mil unna og sa han ville ha den, skulle fly hit onsdag og hente den, så jeg fikk hente ham på flyplassen. Han lurte veldig på hva fly hit kostet og blabla...

Han skulle ringe tirsdag og fortelle når flyet landet, og jeg måtte ikke finne på å selge den til noen andre i mellomtiden. Jeg sa at om han kom for å begynne å prute, kunne han risikere å måtte fly hjem igjen også, for jeg gidder ikke noe diskusjon på prisen (den er allerede satt en del ned)

Vel, så lenge jeg ikke har fått noe depositum, selger jeg til førstemann som kommer med penger. I tillegg til at jeg synes det er sært at han ikke bestilte flybillett umiddelbart, for jo før man bestiller, jo billigere kan man reise.

I morgen kommer det en som har vært interessert hele veien og ser på bilen. Om han gir meg 1000 kr mindre enn han som kommer med fly, får han den med seg, da det er bedre med penger i hånden enn i periferien...

Er jeg urimelig da? Burde ikke han utenbys fra tilby meg noe form for depositum dersom han virkelig VIL ha bilen? Han spurte om jeg kunne levere den, da sa jeg prisen var 1000 kr mer og jeg skulle ha 2000 i forskudd, for å slippe 8 timers bomtur på vinterføre...

Hvis han "utenbys" fyren vil ha bilen, og bilen er slik selger beskriver. Så burde han jo bare overføre pengene til deg etter at dere har skrevet under kjøpekontrakt hvor det detaljene om kjøpet er nedfelt og underskrevet av begge parter. Der kan du jo ta med at han får salgsmeldingen når du har mottatt pengene etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, ja, men han har enda ikke hentet den, har masse gode og mindre gode unnskyldninger. Han har tilbudt meg å overføre mer penger også faktisk, så han dukker vel opp før eller siden? :)

Jeg ville bedt ham om å overføre pengene, så hadde jeg vært sikker :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...