Gå til innhold

Er ALT dødelig plutselig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke hva jeg kan spise eller gjøre lenger! Overalt på nettet hvor jeg leser står det "ny dødsårsak" eller "dette dreper deg" og lignende overskrifter. De fleste har med atferd eller vaner som gir oss kreft, hjertesykdommer, alzheimer og alle mulige sykdommer. For en stund tilbake leste jeg at Aspartam var et relativt farlig stoff for du kunne legge på deg av det. Men nå er det plutselig dødelig! http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam.html

Og Aspartam er i alle light-produkter eller? Fins det i det heletatt produkter i butikken nå om dagen som IKKE er light? Så all saften, juicen og brusen dreper deg. Det er bare èn av matvanen som dreper.

Så har vi all den der hysterien rundt helsa vår og hvilke bakterier som gir hvilken sykdom. Nå er det kommet frem at oralsex fører til kreft og er farligere enn røyking!! What?! http://www.dagbladet.no/2011/02/21/nyheter/forskning/utenriks/15511495/ Jeg trodde først ikke mine egne øyne, dette var sjokkerende nyheter. Jeg visste jo at det var en viss fare, men still..

Dette er to saker som den siste tiden har florert nettet, men det fins jo mange, mange flere!! Og jeg blir direkte stressa merker jeg, over alt hysteriet. Jeg føler meg trunget opp i et hjørne fordi jeg har vokst opp med Pepsi Max og Extra tyggegummi. Jeg er også stor fan av oralsex, må man gi opp det også nå!? Hvor skal jeg snu meg, hva skal jeg gjøre.. Og når forskerne aldri blir enige om hva som er riktig heller, da surrer det oppi hodet for meg. For meg vet ikke hva jeg skal forholde meg til.

Videoannonse
Annonse
Gjest Canis lupus
Skrevet

Jeg har slutta å lese sånt jeg. Er ikke mye mat igjen hvis man skal slutte å spise alt som kanskje, muligens, en eller annen gang kan ha en bittelite innvirkning på en eller annen sykdom du sikkert ville fått uansett.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis forskerne som ikke er enige, det er tabloidene som liker å slå ting stort opp. ;) Derfor publiserer de nye forskningsresultater som ikke nødvendigvis er replisert for å selge aviser.

Man bør søke gode kilder med holdbare resultater som er replisert over tid, og/eller kommer fra kilder som er troverdige. Dersom det i gjentatt studier er påvist at aspartam ikke er bra kan man jo kanskje vurdere å kutte det ut? Butikken er full av produkter som ikke er light. Det er bar å lese innholdsfortegnelsene.

Skrevet

Det er vitenskapelig bevist at det er livsfarlig å leve. Man kan dø av det.

Alle disse advarslene er verre for helsa enn noe annet. Slapp av :)

Gjest Valiant
Skrevet

I det sekund du kommer ut av din mor så er en ting sikkert og det er at du vil dø

Det farligste som finnes er og leve. Siden det vil ta livet av deg

Det har ingenting og si hvor sunt du spiser hvor mye du trenger eller hvordan du lever

uansett hva du gjør så vil du til slutt dø.

Skrevet

Det har ingenting og si hvor sunt du spiser hvor mye du trenger eller hvordan du lever

Ja og nei. Hvordan du lever kan jo ha stor innvirkning på livsvalitet og helse før du dør. Det er stor forskjell på å være pleietrengende fra man er 55 til man dør som 85-åring og å ha et rimelig bra liv fram til man dør som 85-åring.

• Liker 1
Skrevet

Altså, strupekreft er ikke noe du trenger å bekymre deg for. Det er en sjelden sykdom som hovedsakelig rammer menn. Du kan trygt nyte oralsex'n. :P

Skrevet

Men.. kan noen forklare det strupehalskreft greiene? Jeg er litt grønn på sånt. Er det en fare hvis man har samme partner, eller er det bare hvis man bytter sexpartner ofte at man er utsatt for dette viruset eller hva nå enn det er som gir kreft?

Gjest Valiant
Skrevet

Ja og nei. Hvordan du lever kan jo ha stor innvirkning på livsvalitet og helse før du dør. Det er stor forskjell på å være pleietrengende fra man er 55 til man dør som 85-åring og å ha et rimelig bra liv fram til man dør som 85-åring.

Du kan ha verdens beste livskvalitet og du vil dø akkurat som alle de som har dårlig livskvalitet

alle dør forskjellen er bare at noen lever lenger. Alt i alt så dør uansett om du har god eller dårlig livskvalitet

Skrevet

Du kan ha verdens beste livskvalitet og du vil dø akkurat som alle de som har dårlig livskvalitet

alle dør forskjellen er bare at noen lever lenger. Alt i alt så dør uansett om du har god eller dårlig livskvalitet

Jeg tror ikke det er oppe til diskusjon at alle skal dø.

• Liker 1
Skrevet

Aspartam dødelig?

Jeg leste at man måtte f.eks drikke over 600 liter med lettbrus (med aspartam) for at det skulle begynne å bli farlig. Og det tror jeg ingen klarer.

En kan ikke gå rundt og tenke at "det og det leste jeg at er farlig" osv egentlig, for da blir det snart ikke noe igjen som en kan spise/drikke.

Skrevet (endret)

Jeg har slutta å lese sånt jeg. Er ikke mye mat igjen hvis man skal slutte å spise alt som kanskje, muligens, en eller annen gang kan ha en bittelite innvirkning på en eller annen sykdom du sikkert ville fått uansett.

Enig! Slutt å bekymre deg, og kos deg med den maten du liker! Vi skal ikke bare tenke på hva som kan være farlig hele tiden. Det er noe som heter "livskvalitet" også, og den blir sterkt skadelidende av alle disse artiklene som gir oss dårlig samvittighet for alt mulig. Måtehold er ikke dumt, dog. Og det gjelder uansett hva du putter i deg. Selv et glass vin i ny og ne er bra for helsa. Men altså med måtehold. For ikke å snakke om sjokolade. Herlig i passe doser. Ille om det fråtses.

:)

Endret av Skywalker
Skrevet

Det er jo så mye som er farlig i alle retninger. Og ja, det er kansje dødelig..men da i mengder som er veldig lite sannsynslig at en normal person får i seg. Feks mange hundre (/tusen) liter pepsi max i løpet av en dag?

Hadde mye av det dem sier er så farlig faktisk blitt bevis at var så farlig så hadde det vel blitt forbutt og fjerna fra butikkene.

Skrevet

I det sekund du kommer ut av din mor så er en ting sikkert og det er at du vil dø

Det farligste som finnes er og leve. Siden det vil ta livet av deg

Ja sant det, - hvert minutt du lever er et minutt nærmere din egen død, og hvert skritt du går er et skritt nærmere din egen død.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...