AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 Jeg har hatt flere soppinfeksjoner det siste halvannet året. Mistenker sterkt at det er p-ringen som er den skyldige, men det er ikke aktuelt å slutte med den før om tidligst et halvt års tid (kan ikke bli gravid nå, og p-piller har klusset med hormonene så jeg spotter hele tida hvis jeg bruker det). Så jeg skal prøve å holde ut fram til jeg kan slutte, men trenger alle de tips jeg kan få ang. å holde soppen unna. Har fått Diflucan av legen og har tatt det flere ganger, men det kommer tilbake likevel. Fra før kan jeg disse tipsene: - bruke bare bomullsundertøy - ikke bruke trange bukser - spise lite sukker (mener jeg å ha hørt? Spiser nesten ikke sukker uansett) - ikke bruke truseinnlegg Andre?
Gjest Airi Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Jeg fikk også soppinfeksjon på p-ringen. Jeg bruker bare bomullsundertøy, bruker ikke bind eller tamponger, men derimot menskopp. I kostholdet bruker jeg mye mer hvitløk, som er en naturlig soppdreper. I tillegg er jeg forsiktig med sukker, men ikke først og fremst med tanke på sopp
Gjest Iah Skrevet 21. februar 2011 #3 Skrevet 21. februar 2011 Jeg har slitt med sopp i mange år, og p-ringen var et helvete for meg i så måte. Utover å droppe p-ring er ting som har fungert for meg. - Kutte ut stringtruser og kun bruke undertøy i bomull. - Vaske alt undertøy på 60 grader. - Kutte ut bruk av underlivssåpe. Får sopp bare jeg ser på en flaske dr. Greve eller Asan. Kjøper en intimolje på apoteket som fungerer som en drøm. - Sover uten truse på natten. - Menskopp! Før jeg oppdaget den var så godt som hver mens synonymt med sopp. Nå har får jeg soppinfeksjon kanskje to ganger i året, og underlivet mitt fungerer igjen!
Gjest Airi Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 Ja, også bruker jeg liquid castile soap de gangene jeg bruker noe der nede (skjeldent). Den er veldig mild, og intimsåper har ikke funka for meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå