Gå til innhold

Cupcakes!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I morgen skal vi ha bakedag, temaet er cupcakes! Skal lage litt forskjellige, bl.a. oreo og brownie.

Så lurte jeg på om noen har noen kule, nyttige, fine tips om selve bakingen eller pynting. God frosting, hvordan få de fine, etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pynt med smørkrem med konditorfarge som matcher smaken i cupcaken. Bruker du for eksempel blåbær i røra kan du lage lyseblå smørkrem. Skal du lage jordbær kan du ha rød :) Over kremen kan du pynte med bær igjen, eller ferdig kjøpt pynt i for av blant annet blomster. pynt med en kremsprøyte eller pose.

Det ser alltid pent ut.

Skrevet

Så kan du jo lage hamburger cupcake. For vær andre vanlige muffin du lager, lager du en med kakaopulver. Når de er stekt kutter du de i tre deler, og legger de lagvis (lyd, mørk, lys). Mellom lagene har du smørkrem i grønt som salat, gult som ost, rød som tomat, alt etter ønske. :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Mine tips:

Del opp røra i flere små boller og lag masse forskjelige smaker. Jeg er mer for å lage masse forskjellige smaker enn pene kaker.

Mini-marsmallows. De eser ut i varmen så ikke ta for mange. namnam skikkelig sukkerbombe.

Putt en Smil i hver cupkake (små former) eller flytende smil oppi.

Bland honning, nøtter og litt brandy (whiskey) i røra. Namnammm

Blåbær er en vinner.

Sitronkrem i røra. Kanskje litt revet sitronskall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...