Gå til innhold

Fettprosent


PepsiMax

Anbefalte innlegg

Noen som har en oversikt over hva som er "tynn", "normal", "overvektig" / "fedme" eller vet hvor jeg finner det?

Har kun målt meg utfra et sånn skjema jeg fant på nettet som jeg puttet inn målene mine i da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mynona83

Jeg vet ikke, men kan du linke til skjema? Jeg er nysgjerrig jeg og... Skal få kroppsanalyse på treningssentret mitt da, men vet ikke helt når...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ikke igjen akkurat den jeg brukte, men om du googler "fettprosent kalkulator" så kommer det opp endel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bruke gutteresponsteknikken. Kle deg i noe tettsittende, og legg merke til om gutta snur seg. For du bra score her, så er kroppen riktig dinmensjonert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at man fettprosenten bør ligge på rundt 18% :) 31+ er visst overvektig.

Endret av Airi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mynona83

Hmm.. er vel ganske unøyaktig. Har prøvd to forskjellige, og får 4% forskjell. Synes det er rart at hvis jeg hadde vært mann ville jeg ha vært på grensent til overvektig da, og som kvinne er jeg på grensen til "fit"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. er vel ganske unøyaktig. Har prøvd to forskjellige, og får 4% forskjell. Synes det er rart at hvis jeg hadde vært mann ville jeg ha vært på grensent til overvektig da, og som kvinne er jeg på grensen til "fit"...

Jenter trenger og har naturlig en høyere fettprosent enn menn, så det er ikke så rart,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Jenter trenger og har naturlig en høyere fettprosent enn menn, så det er ikke så rart,

Nei, det er greit, men jeg veier litt over 50 kilo, og er meget slank (og har slanke lemmer), så om jeg hadde hatt ett annet kjønn ville jeg vært feit?? Det stusser jeg litt over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er greit, men jeg veier litt over 50 kilo, og er meget slank (og har slanke lemmer), så om jeg hadde hatt ett annet kjønn ville jeg vært feit?? Det stusser jeg litt over :)

Fettet setter seg på en annen måte på gutter, så det er ikke sikkert du hadde følt deg like slank da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Fettet setter seg på en annen måte på gutter, så det er ikke sikkert du hadde følt deg like slank da :)

OK, If you say so... Jeg har ikke peiling, så jeg kan ikke motsi deg i hvertfall :)

Men den ene kalkulatoren (som jeg fikk høyest fettprosent på) hadde ikke høyde med i beregningen, så den med høyde var kanskje mer korrekt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, If you say so... Jeg har ikke peiling, så jeg kan ikke motsi deg i hvertfall :)

Men den ene kalkulatoren (som jeg fikk høyest fettprosent på) hadde ikke høyde med i beregningen, så den med høyde var kanskje mer korrekt uansett.

Har ikke noen særlig peiling, jeg heller, men jentene har gjerne fettet fordelt litt jevnere, så da ser det jo også bedre ut :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...