Gå til innhold

Skoleferie - igjen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva med å avtale med overnattingsbesøk? Den ene tar f.eks. fri mandag og tirsdag, og barnet har liggebesøk av en venn. Og så tar en av vennens foreldre fri onsdag og torsdag, og barnet ditt kan være der? Ungene koser seg, foreldre får to travle dager, men også to dager "fri" fra barn. Det pleide min mor å gjøre med oss hvertfall, vi syntes det var kjempekjekt! Og to dager fri/avspasering klarer vel de fleste å fikse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt vilt ut at huset ikke "står" hvis store barn må være hjemme alene en dag. Det er ingen problem at eldstemann er hjemme alene noen dager, jeg har aldri latt det bli mitt problem at han kjeder seg. Han sover litt frampå, stikker til noen kompiser, lufter bikkja eller slapper av med tv eller ps3. Denne ferien skal han og min mann på guttetur siste del av ferien, og jeg går delvis sykmeldt så det er lite tid å være alene. Synes barn over 10 år godt skal kunne klare seg litt alene. Nå har vi bosatt oss på en sånn måte at det er lett å stikke bort til venner, noe som har vært viktig for oss.

Skrevet

Har to barn som begge er blitt for store for SFO. Ett barn er hos en onkel som også har fri i vinterferien, og ett barn er hos sin bestemor som er lærer (og dermed har fri). På onsdag ettermiddag kommer begge hjem, og på torsdag tar jeg fri/svært kort dag, og tar dem med på skitur. Fredag satser jeg på at ett eller begge barna får/drar på vennebesøk.

De kan være ganske i tottene på hverandre til tider, og å la de to være hjemme alene en hel dag sammen er ikke noen god ide.

Skrevet

Eg hugsar sjølv eg elska å ha ferie då eg gjekk på skulen. Kva er det med dagens ungar? Kjedar seg i ferien? :klo:

Skrevet

Her har aldri ferier vært et problem, selv uten SFO. Nå har jeg så stort sprang mellom ungene, at det alltid er en stor som kan ta ansvar. Men iår tar vi for første gang fri i vinterferien (ikke før uke 10 her), og tar yngstejenta på 12 med på tur til Lisboa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...