AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 Jeg har sett at en innlegg jeg har skrevet på et forum er blitt kopiert 100prosent og postet på et annet forum. Innlegget er ikke redigert eller merket med mitt nick eller noe og er akkurat slik jeg skrev det. Selv skrivefeilene jeg oppdaget i ettertid er ikke endret. Personen kan ha postet det som om det var meg, om det var poenget med å poste det vet jeg ikke. Har ikke egentlig mistanker om det.. Jeg har sent mail til forumet og styrerene der, men de gidder ikke å bry seg og begrunner det med at innleget er ikke min eiendom og har ikke noe jeg skulle sagt. Har sent flere mail, men de svarer surt og ber meg skjerpe meg og slutte å lage bråk. Jeg registrerte meg til å med der og postet link til mitt oprinnelige innlegg i den tråden, men det ble slettet og jeg bannet. Forumet er et helt vanlig forum og innlegget var ikke noe sensitivt eller sier noe om hvem jeg er, men synes sånt er så fryktelig dårlig gjort å stjele andres innlegg. Er dette noe jeg kan anmelde? Det er jo stjeling og personen hadde ikke min tilatelse.
Gjesten Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Hva handlet dette innlegget om, siden du var så knyttet til det? Nei, du kan nok ikke anmelde dette.
Fluffe Skrevet 21. februar 2011 #3 Skrevet 21. februar 2011 Hahaha. Tror du helt seriøst du kan anmelde noen for å tatt innlegget ditt? Tror du virkelig ikke politiet har noe annet å gjøre ,når de til og med henlegger voldsaker? 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 Det handlet ikke om noe spesielt. Og nei, det er ikke det at jeg er så knyttet til det, det er det at noen stjal noe som er mitt. Er det ikke ganske slemt å stjele andres folk innlegg da? Slikt synes nå i hvertfall ikke jeg noe om.
Fluffe Skrevet 21. februar 2011 #5 Skrevet 21. februar 2011 Det handlet ikke om noe spesielt. Og nei, det er ikke det at jeg er så knyttet til det, det er det at noen stjal noe som er mitt. Er det ikke ganske slemt å stjele andres folk innlegg da? Slikt synes nå i hvertfall ikke jeg noe om. velkommen til internett. 1
Envy Skrevet 21. februar 2011 #6 Skrevet 21. februar 2011 Hvorfor bryr du deg? Skjønner ikke helt hva personen skulle oppnå med det, men kan ikke skjønne at det kan være så big deal for deg?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #7 Skrevet 21. februar 2011 slemt? Å slå noen er slemt, å kontrollere dem og deres liv mentalt er slemt - men å stjele noen linjer fra nettet for å ta diskusjonen ut av det opprinnelige forumet dersom det ikke kan spores tilbake til dens opprinnelige eier er neppe slemt - i beste fall får du jo se på det som en erklæring om at tema du startet var verdt å diskutere også andre steder enn på KG. 2
Gjesten Skrevet 21. februar 2011 #8 Skrevet 21. februar 2011 Hvis det ikke handlet om noe spesielt, noe sensitivt eller noe personlig, kan jeg faktisk ikke skjønne at du gidder å ta så på vei for dette. Selvfølgelig burde de ikke tatt innlegget ditt, men kanskje de ville ha svar på det samme som du lurte på? Eller kanskje de syntes det var et interessant tema? Ta det som et kompliment og la hverdagen gå videre.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #9 Skrevet 21. februar 2011 Sikkert irriterende, men ikke ulovlig. Ingen har copyright på foruminnlegg.
Knitcat Skrevet 21. februar 2011 #10 Skrevet 21. februar 2011 Sikkert irriterende, men ikke ulovlig. Ingen har copyright på foruminnlegg. Kvinneguiden har vel? Det står i reglene at det ikke er tillatt å bruke tekster her fra forumet uten først å innhente tillatelse fra Kvinneguidens eiere, så egentlig har ingen stjålet ditt innlegg
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #11 Skrevet 21. februar 2011 Kvinneguiden har vel? Det står i reglene at det ikke er tillatt å bruke tekster her fra forumet uten først å innhente tillatelse fra Kvinneguidens eiere, så egentlig har ingen stjålet ditt innlegg Det har du helt rett i, jeg husket feil. Trodde det bare sto at KG hadde rett til å bruke innleggene som de ville. Men det står faktisk at forfatteren også har rettigheter, så da kan vel TS anmelde. Om det har noe for seg vet jeg dog ikke... "Det er ikke tillatt for andre å bruke tekster hentet fra forumet uten å innhente godkjenning hos Kvinneguidens eiere. Videre må man også innehente samtykke fra den som har skrevet innlegget, som har rettigheter i følge loven om åndsverk."
Titti72 Skrevet 21. februar 2011 #12 Skrevet 21. februar 2011 Syns jeg hører TS på politistasjonen: Altså, jeg skal anmelde et tyveri av et forumsinnlegg på Kvinneguiden, ang. ammeinnlegg og såre brystvorter... Noen har stjålet det, og lagt det ut på Nybaktmamma-forumet. Ja, jeg ønsker dem tiltalt. Sorry TS, men jeg kunne ikke motstå. Du får bare glemme det, og ta det som et kompliment. 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #13 Skrevet 21. februar 2011 Syns jeg hører TS på politistasjonen: Altså, jeg skal anmelde et tyveri av et forumsinnlegg på Kvinneguiden, ang. ammeinnlegg og såre brystvorter... Noen har stjålet det, og lagt det ut på Nybaktmamma-forumet. Ja, jeg ønsker dem tiltalt. Sorry TS, men jeg kunne ikke motstå. Du får bare glemme det, og ta det som et kompliment. Nei det er jo nettopp det, da. Selv om det rent teoretisk ikke er lov å "stjele" innlegg så lar det seg vel vanskelig gjøre i praksis å følge opp. Litt annerledes enn piratdistribusjon av bøker, liksom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå