Gå til innhold

Badekars Treningsdagbok


Kardinal

Anbefalte innlegg

Vekt 20.02.11: 67.5

Vekt 27.02.11: 66.6

Vekt 07.03.11: 67.1

Vekt 13.03.11: 65.9

Vekt 17.04.11: 64.8

Idealvekt: 58

Går stadig nedover :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trening uke 16:

Mandag:

- Sykkling 30 min + styrke

Onsdag:

- Vasket og bonet bilen :gjeiper:

Torsdag:

- Sykkling 30 min + styrke

Endret av Badekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uke 16:

Mandag:

- Sykkling 30 min og styrke

Onsdag:

- Sykkling 30 min og styrke

Fredag:

- Sykkling 30 min og stryke

Viss det blir fint vær, så satser jeg på gåtur tirsdag og ellers i helga :jepp:

Endret av Badekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt litt klokere på sykklinga! Sykklet torsdag forrgje uke, men dæven så sliten jeg ble da. Ble jo mer sliten enn venninda som jeg trente med, og hun hadde ikke trent på 2 uker. Syns det virket litt rart. I dag så tok jeg setet et hakk opp, og det gjorde susen. Så idag gikk det mye bedre :jepp:

Jeg hadde og en oppfølgningstime idag. Gikk igjennom treningsprogrammet, apperatene og slikt. Hadde fått mye rett med meg, men hun hadde noen tips å komme med. For eksempel å holde vektene tilbake på vei ned i ca 4 sekunder. Kjente det veldig godt i armene idag etter treninga. Jeg skalv rett og slett når jeg skulle sette opp et nøkkelskap etterpå :gjeiper:

Denne uka blir fin! Typen kommer ikke hjem før søndag, så jeg kan styre meg selv akkurat slik jeg vill. Deiligt! Det er og fint med en mamma som bor nærme slik at jeg kan komme på middag og slikt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det saker og ting med vekten! Tipper det er ganske motiverende :)

Du har forresten vært flink til å trene i påsken! Har holdt meg langt unna alt som heter treningsstudio jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her skjer det saker og ting med vekten! Tipper det er ganske motiverende :)

Du har forresten vært flink til å trene i påsken! Har holdt meg langt unna alt som heter treningsstudio jeg :sjenert:

Vekten min går opp og ned som en jojo :gjeiper: I dag var den på 66.6 igjen, men jeg vegte meg etter jeg hadde spist frokost. Før har jeg pleid å vegt meg om morgenen før jeg har spist. Ikke alltid jeg husker det når man er morgentrøtt :fnise: Satser på at jeg husker det imorgen!

Ja, det blei slik siden jeg ikke hadde noen planer i påsken. Da hadde jeg jo hele dagen på å komme meg på treningsstudioet! Da syns jeg det ble kjempe lett å motivere meg. Normalt syns jeg det er stressende å trene i hverdagen. Men man får til det man vill få til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det lenge siden jeg har vært her! Jeg har hatt en uke hvor det var veldig travelt, og uka etterpå satte jeg meg et annet mål; å være minst mulig på internett :fnise: Ser nemlig at jeg bruker for mye tid på nettet, slik at jeg ikke får tid til så mye andre ting :gjeiper: Skylder alltid på at jeg ikke har tid til ditt&datt, men så er det egentlig dataen som stjeler tida mi. Men jeg har trent 3 ganger i uka for det om altså:-)

Når jeg ser tilbake på målet jeg satte meg angående vekten så kjenner jeg litt på om det er "vits" å ha det målet. 58 kg er jo ganske lite egentlig :gjeiper: Jeg ser nemlig for meg at etterhvert som jeg trener så får jeg mer muskler, og det veier jo mer enn fett. Så jeg tror målet mitt er ganske uoppnålig, så derfor tar jeg det ikke "så hytt" om jeg ikke når det. Det viktigeste er jo hvordan jeg føler meg (og at jeg føler meg vel i de gamle buksene mine :fnise:)! Før var jeg totalt utslitt etter jobb, nå er det jo slik at jeg kan gjøre annet enn å sove etter jobb :jepp: Og det er jo helt fantastisk!! Men jeg kommer til å fortsette å veie meg da, skal prøve å huske det, er blitt litt glemsk i det siste.

Og jeg prøvde bunaden i konfirmasjon her en dagen. Før kunne jeg ikke spise det jeg ville for bunaden var for liten (3 år siden). Denne gangen kunne jeg spsie alt jeg ville. Kunne tilogmed dra i sida på bunaden og det var mye plass :gjeiper: Slikt er KJEMPE motiverende :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uke 20:

Onsdag:

- Styrke og sykkle til/fra treningsstuidoet (35 min)

Fredag:

- 40 min gåtur

Har selvfølgelig klart å bli syk, så det har blitt dårlig med trening denne uka :sukk: Etter gåturen på fredag måtte jeg rett hjem og ligge på sofaen, og da var jeg svimmel, ør og kvalmen. Satser på en bedre uke, får bruke helga til å bli frisk :jepp:

Det har jo blitt en del varmere i været nå, så jeg har funnet frem den sikkelige sykkelen min nå :gjeiper: Og etter jeg satte meg på den så nærmest spyr jeg av sykkelen på treningsstudioet :kjefte: Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg kunne motivere meg for å sitte der i 30 min. Det er jo en halv evighet i forhold til å sykkle ute :gjeiper:

Endret av Badekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uke 21:

Mandag:

- 10 min sykkling (oppvarming) og styrke

Tirsdag:

- Sykkle 50 min

Onsdag:

- Styrke og sykkling frem og tilbake fra treningsstudioet (35 min)

Torsdag:

- Rockering 10 min

Fredag:

- Styrke og sykkling frem og tilbake fra treningsstudioet (35 min)

Denne uka's trening blir tøff! Jeg skal nemlig begynne med å øke vektene på apperatene viss jeg klarer 12 eller flere repitisjoner. Frem til nå har jeg alltid tatt 12 repitisjoner. Spennendes :gjeiper:

Endret av Badekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skryte litt av meg selv idag!!! For jeg hadde uff, årets største og værste dørstokkmil. Rett etter jobb fikk jeg vondt i hodet og ble sikkelig kvalm. Heldigvis ble det bedre etter mat. Så fikk karret meg til treningen til slutt tross alle odds :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uke 22:

Mandag:

- Styrke + 10 min sykkling (oppvarming)

Tirsdag:

- Sykkling 40 min

Onsdag:

- Rockering 5 min

Torsdag:

- Styrke + 15 min sykkling (oppvarming)

Fredag:

- Sykkling

Lørdag:

- Styrke

Endret av Badekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 20.02.11: 67.5

Vekt 27.02.11: 66.6

Vekt 07.03.11: 67.1

Vekt 13.03.11: 65.9

Vekt 17.04.11: 64.8

Vekt 31.05.11: 66.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 20.02.11: 67.5

Vekt 27.02.11: 66.6

Vekt 07.03.11: 67.1

Vekt 13.03.11: 65.9

Vekt 17.04.11: 64.8

Vekt 31.05.11: 66.2

Vekt 06.06.11: 66.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening uke 23:

Mandag:

- Styrke og 5 min rockering

Tirsdag:

- Intervall

Onsdag:

- Styrke

Torsdag:

- Intervall

Fredag:

- Styrke og 5 min rockering

Endret av Badekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener av og til sammen med en venninde. Erfaringsmessig så stoler jeg ikke helt på henne når hun sender melding om vi skal trene sammen. Og det fikk jeg jammen meg rett i idag. Må sei det er sikkelig irriterendes. Vi jobber jo til ulike tider, og når jeg legger løpet opp slik at det passer henne, så får jeg melding 30 min før jeg skal hente henne at hun heller blir med noen andre. :kjefte:

Det som er mest irriterendes er når jeg forskyver treninga, for eksempel skal jeg trene onsdag, men for å "time" styrken så avtaler jeg å trene sammen med henne på torsdagen istedenfor. (Skal bare trene styrke annenhver dag). Og torsdag 30 min før jeg skal plukke henne opp, så orker/passer det pluselig ikke :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge grudd meg til intervall trening. Og idag gjennomførte jeg første intervall økt. Det var overraskende greit faktisk!! Eneste var at jeg ikke fikk pulsen så langt ned som jeg skulle når jeg hadde pause sykkling. Skulle være på ca 135, men jeg ikke var under 150 :gjeiper: Kanskje det er noe som blir bedre med tiden? Det vil nå vise seg. For jeg fant ut at jeg måtte sykkle selv om jeg hadde "pause". Kan jo ikke stoppe å sykkle bare for å få pulsen ned :fnise:

I den siste tiden har jeg begynnt å få vondt i hodet i løpet av arbeidsdagen. Skjedde idag også. Sikkelig irriterendes, for jeg må vente så lenge med treninga da. Var ikke ferdig før kl 8, er jo ikke mye kveld igjen da :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Har ikke trent så mye denne uka :sjenert: Har liksom bare ikke blitt, værste er at jeg ikke vet helt hvorfor heller :gjeiper:

Heldigvis fikk jeg tatt meg en sikkelig tur idag. Gikk i 2 og en halvtime i ganske heftige oppoverbakker. Jogget/spang innimellom nedover og faktisk. Satser på mer trening uka som kommer :jepp: Jeg har tidligere tatt 4X4 intervaller på sykkel, men ser at det ikke funker! Får ikke pulsen opp så høyt som jeg skal, og jeg blir liksom ikke sikkelig sliten heller. Bare støl i rompa :fnise:

Uke 25:

Mandag: Styrke

Tirsdag: Intervall på tredemølle

Onsdag: Styrke

Torsdag: Rockering 5 min

Fredag: Styrke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Uff og huff :sjenert: Jeg har visst hatt en veeeldig lang pause. Har trent de 2 siste ukene, men har ikke skrevet noe om det her. Begynner imorgen med styrkeøkt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Grrrrr.. Har selvfølgelig klart å blitt syk, så det eneste jeg har klart å gjort denne uka er å gått på jobb. Sikkelig irriterndes!! Jaja, får håpe jeg holder meg frisk fremover da :jepp: Skulle egentlig på sauesamling i helga som var og hadde faktisk sett frem til en sikkelig treningshelg uten like, men jeg ble jo sengeliggendes. Så det fantes ikke sjangs i havet for å si det mildt. Det værste var at for nøyaktig et år siden, skjedde det samme!! Skulle tro jeg skulket unda med vilje :fnise:

Jeg har og joinet denne tråden. Håper det gir meg ekstra motivasjon!

Og ellers har jeg gått på vekta, ganske nedslående egentlig... 69 kg, blerk! Tilbake til utgangspunktet :kjefte:

Jeg er bare nødt til å bestemme meg, og jeg har som mål å gå ned 5 kg til jul. Jeg skal da være 64 kg den 31.12.11. Klarer jeg ikke det, SKAL jeg kaste de gamle buksene mine!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...